Film från Need for Speed: Shift

Medlem

Så sjukt trött på denna film. Gammal som gatan.

Medlem

Diggade Racedriver: GRID så detta kan nog bli ganska skoj.


signatur

Korvspad.

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

Alltså... banracing?

Det var min tanke också, fast det kom lite videosnuttar på andra miljöer också. Räddade vad jag tänkte stämpla det som...

Medlem

En sak som jag kan säga från denna film iaf, sweet sound! Verkar som dom faktiskt fått till lite schysst bil ljud i ett spel.

Medlem

Snacka om att en del folk här har förutfattade meningar. Återigen, detta spel utvecklas av ett team som även till stor del utvecklade GTR2. Ringer det någon klocka? De som utvecklade ProStreet och Undercover(ofshit) har inte ett finger med här. Och javisst, det är tänkt som en konkurrent till Forza, GT och GRID. Vill ni ha arkad bling bling och polisjakter köp det Need for Speed-spel som Criterion Games för närvarande utvecklar. För ni har väl inte missat det, ni som har sån bra koll... eller?

Medlem

Need for speed spelen har blivit lite bättre numera, iaf så gillar jag NFS Undercover, och hoppas inte Need for speed shift blir Need for speed shit.

Medlem

Fattar inte va man ser i spel där det går att göra 400kmh med "nitro-boost" och sedan krasha rakt in i väggen o få en utslagen ruta samt bucklig framskärm...

Det är ju faktiskt racing spel man spelar, och i riktig racing, där kör man strategiskt och jävligt cleant men även hårt på samma gång.
De är då man slutar kolla på toppfarten och börjar kolla på när man kan uppgradera till större bromsskivor och lätta ramen.

Detta börjar likna någon utav de roligare racing spelen som GRID, men saknar säkerligen simulatorn som är grundläggande i ett racing spel.
hoppas dom gör detta till ett genomtänkt racing spel...har dock mina tvivel.


signatur

Sim-Racing

Medlem
Skrivet av Pro2Race:

Fattar inte va man ser i spel där det går att göra 400kmh med "nitro-boost" och sedan krasha rakt in i väggen o få en utslagen ruta samt bucklig framskärm...

Det är ju faktiskt racing spel man spelar, och i riktig racing, där kör man strategiskt och jävligt cleant men även hårt på samma gång.
De är då man slutar kolla på toppfarten och börjar kolla på när man kan uppgradera till större bromsskivor och lätta ramen.

Detta börjar likna någon utav de roligare racing spelen som GRID, men saknar säkerligen simulatorn som är grundläggande i ett racing spel.
hoppas dom gör detta till ett genomtänkt racing spel...har dock mina tvivel.

Det är bara att inse att folk tycker olika, visssa vill ha det verkligt, bilen går sönder och att man hela tiden glider av vägen och äter grus eller leker gräsklippare,
andra vill ha fullt ös mevetslös.

Medlem

jag hade förväntat mig ett spel i NFS start. Inte ett jävla spel som belönar att man åker omkring och krockar i varandra. OUSCH

Medlem

Fan vad besviken jag blev på den här filmen ,trodde spelet skulle vara mer simulator betonat eller vad man ska säga mer likt seriens början och inte skitspelen med bling bling och streetracing.

Åka runt och ramma varandra och få badges, hett! eller inte...

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

jag hade förväntat mig ett spel i NFS start. Inte ett jävla spel som belönar att man åker omkring och krockar i varandra. OUSCH

belönas är nog fel ord, stämplas som skulle jag nog säga. jag kommer inte krocka in i folk med mening om jag skaffar det där, men få utmärkelser som fin lirare eller nåt liknande, dock tycker jag det är bra att man får nåt som markerar även det negativa. det är för lite sånt, bara positiva utmärkelser annars för hur duktig man är som man kan plocka till sig med lite tur och tillräckligt många försök. men om det kommer negativa saker så finns det nåt att jämföra med helt plötsligt.

Medlem

Dom har iaf lyckats med ljuden och interiören!

Bästa NFS-serien någonsin var Porsche Challenge, där gjorde det verkligen ONT I SJÄLEN varje gång man bara råkade snudda en vägg eller ett räcke, för det var snordyrt att reparera och det påverkade prestandan om man var för skadad.
Skulle vara kul med något såpass verkligt spel igen från dom.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Pro2Race:

Fattar inte va man ser i spel där det går att göra 400kmh med "nitro-boost" och sedan krasha rakt in i väggen o få en utslagen ruta samt bucklig framskärm...

Det är ju faktiskt racing spel man spelar, och i riktig racing, där kör man strategiskt och jävligt cleant men även hårt på samma gång.
De är då man slutar kolla på toppfarten och börjar kolla på när man kan uppgradera till större bromsskivor och lätta ramen.

Detta börjar likna någon utav de roligare racing spelen som GRID, men saknar säkerligen simulatorn som är grundläggande i ett racing spel.
hoppas dom gör detta till ett genomtänkt racing spel...har dock mina tvivel.

Det är bara att inse att folk tycker olika, visssa vill ha det verkligt, bilen går sönder och att man hela tiden glider av vägen och äter grus eller leker gräsklippare,
andra vill ha fullt ös mevetslös.

Förstår va du menar, alla vill vi ha det lite annorlunda.
men NeedForSpeed har ju trots allt sysslat med lite den typen av spel som du syftar på "fullt ös medvetslöst"
nu så påstår dom att dom skall satsa på de mer "racing" riktade spelet. Syns ju helt klart på videon att de är mer racing, ljudet verkar iaf låta riktigt "rätt" jämfört med jävla halffabrikats ljuden som tidigare skådats.

sedan vill man ju åtminstånde ha en simulator som säger att full gas i kurvor inte alltid fungerar om man kör utan bromsar


signatur

Sim-Racing

Medlem

som sagt porche 2000 var ganska realistiskt, och som sagt, ett av dom bästa spelen i serien enligt mig och många andra, älskar den där banan som var på landet med den upplåsta carreran fullt ös genom den banan, krock du så var det kört men kunde man banan riktigt bra så kunda man komma igenom den utan större misstag.

Medlem

Fy f--- va jag känner mig gammal när jag ser det här. Spontana reaktioner som "va stissigt och mycket skit överallt" och "varför verkar hela spelet bygga på att göra häftiga detaljgrejer istället för att köra bil"... För mycket lull-lull bara känns det som. Näe... Dags för nästa generation att ta över ratten för den här skiten tar jag inte i ens med racinghandskar.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Skulle inte NFS: Shift bli mer simulatorbetonat? Tyckte att jag läste det för ett tag sen.

Håller med. utav gameplay filmerna att döma från E3 så är dem helt ute och cyklar. Utvecklarna av NFS har nog aldrig åkt bil eller sett en bil krocka.


signatur

<3

Medlem

Två trailers och vissa tror att de vet allt om hur spelet kommer att bli. Säger bara LAL.

Medlem

du ser ju redan där? speciellt den lila färgen på slutet..

Medlem

Vad ska man spela om man vill ha Streetrace-spel nu då?

Medlem

Intressant vändning spelserien tar. Omväxling förnöjer

Medlem
Skrivet av jovviz:
Skrivet av simulacra:

Skulle inte NFS: Shift bli mer simulatorbetonat? Tyckte att jag läste det för ett tag sen.

Håller med. utav gameplay filmerna att döma från E3 så är dem helt ute och cyklar. Utvecklarna av NFS har nog aldrig åkt bil eller sett en bil krocka.

fråga, vad var det du höll med om?

Medlem

You need NOS!!!!!!!

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av simulacra:

Skulle inte NFS: Shift bli mer simulatorbetonat? Tyckte att jag läste det för ett tag sen.

Håller med. utav gameplay filmerna att döma från E3 så är dem helt ute och cyklar. Utvecklarna av NFS har nog aldrig åkt bil eller sett en bil krocka.

fråga, vad var det du höll med om?

Ville du leka duktig eller förstod du det verkligen inte helt själv?

Medlem

Håller med Robboy till viss del. Det är synd att dem tar bort spelet ifrån gatan och in på racer-banan för då så förlorar man alla biljakter (som jag älskade) men det ska samtidigt bli intressant att få prova på hur det är att köra på vanliga racer-banor. Men en sak som är skön att slippa är väl dem där berättelserna bakom spelet. Som på NFS: Undercover där man var nån polis. Känns som att det är lite för myckte story över ett bil-spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av sm90caen:
Skrivet av TruB:
Skrivet av jovviz:
Skrivet av simulacra:

Skulle inte NFS: Shift bli mer simulatorbetonat? Tyckte att jag läste det för ett tag sen.

Håller med. utav gameplay filmerna att döma från E3 så är dem helt ute och cyklar. Utvecklarna av NFS har nog aldrig åkt bil eller sett en bil krocka.

fråga, vad var det du höll med om?

Ville du leka duktig eller förstod du det verkligen inte helt själv?

gissar på att du hade samma skäl som mig att skriva det där.

Medlem

Ser riktigt tråkigt ut.

Håller mig garanterat till Grid

Medlem

Jag tror att detta kan bli ett ganska kul racingspel oavsett hur realistiskt det blir i slutändan. Dock tror jag nog fortfarande det finns en avancerad fysikmotor under huven även om själva gameplayet är mer åt arkadhållet (det är ju ändå ett NFS-spel).

Jag hoppas detta spel kommer att ge SMS chansen att fullfölja sina andra projekt som säkerligen ligger mer åt det realistiska hållet gällande allt. GT Legends och GTR2 är fortfarande mina favoritracingspel, som i stort sett helt utvecklades av detta team (som ju består av de ursprungliga simbin-utvecklarna). Jag skulle verkligen vilja ha något nytt i simulator-genren av detta team snart.

Medlem

Jag kan inte annat än att hålla med om att detta liknar väldigt mycket GRID. Jag fattar inte varför de ska in o konkurera i denna genre?

Varför inte gå tillbaka till vad som en gång startade serien, det vill säga "simulerad" landsvägskörning.
Skulle till och med kunna tänka mig att se en uppsnyggad remake av ettan faktiskt.
Det jag tyckte gjorde NFS1 så bra var att man körde sträckor i etapper, istället för som nu är fallet bara runt, runt i en bana. Sträckorna fick man även tid på vilket gjorde att man ofta körde om dem för att få bättre resultat. Detta gärna mot motståndare i trafik och poliser hack i häl, det kallar jag nervpirrande iaf.

Även NFS Porcshe uppfyllde detta med sträckor att köra och motståndare i trafik, dock uteblev poliserna men det var ändå ett helt ok lir då bilarna var någorlunda realistiska som i fallet med ettan.

Någorlunda realistiska bilar sågs väll även i Underground serien som enligt mig också var härliga spel. Speciellt tvåan där det var fritt fram och leka av sig mellan race:n. Däremot något rörigt med alla de utspridda ställena och att banorna var tvungna att följas med hjälp av de indikerande pilarna.

Skulle iaf vilja se nått liknande ettan igen där de även kan ha med "vanliga" bilar som går att modifiera a´la Underground, men då ska även supersportbilar få vara med så det blir en härlig fajt.

12
Skriv svar