Inaktiv
360 känsligt?

Ungefär hur mycket tål ett 360 , mitt välte från stående till liggande och undrar om den är designad för att tåla det, menar .. det måste denju vara men bara undrar.

på ett ungefär hur mycket tål den , någon som har läst något specielt ,
--

skulle gärna vilja veta vad man inte ska göra med xboxet, (haha nu kommer dom dumma och roliga kommentarerna på denna fråga((( men seriöst )))) )

--

tack i förväg för svaren!:)8);)

Medlem

Det borde den tåla, att det händer nångång är ju oundvikligt på många plattser å det borde dom har tänkt på när dom tillverkade konsolen första gången.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Säg inte det.
Finns ju pengar att tjäna på reparationer och service
M$ är ju inte blyg när det gäller att ta betalt.


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Ehmm .. , tror inte det krusty då skulle det ju vara mindre som köpte det om det var jävligt dålig kvalitet på 360:it

Medlem

Jag tappade min 360 från 4:e våningen. Nu fungerar den bara halvbra :\

Medlem

dum fråga.. klart den kan ta skada.. hade du en cd skiva i eller också ? minsta lilla bumb kan ju orsaka att hela skivan blir oläslig i princip.

Inget jag skulle våga hur mycket min xbox stryk tål.. var försiktig.

Medlem

Precis därför som jag har min liggande i ett skåp, och så låter jag inte min brorsa gå nära den.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Youtube-proffs

Känner en som berättade att hans kompis lyfte upp xboxet från liggande till stående när det var igång med GoW.. hela CD repades..

Ja tror inte man ska tappa de , ganska ömtåligt!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

för det första heter det inte CD.
sen tillhör det vanligt vett att inte flytta på apparater som har snabbt roterande innuti sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

molotov- det gäller inte alla "apparater". Det e bara en maskin som jag vet repar skivorna för en liten flyttning


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Ja imo får man skylla sig själv om man flyttar på grejjerna då man inte ska


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att missbehandla elektronikprodukter (vare sig det är oavsiktligt eller med flit) överhuvudtaget är inte att rekommendera, det säger sig ju själv.

Jianlian23, tycker jag har sett dig klanka ner en hel del på 360:n. Jag kan säga med erfarenhet att det inte bara är 360:n (eller rättare sagt skivorna) som tar stryk av att flyttas runt när den är på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs
Skrivet av [Molotov:

"]för det första heter det inte CD.
sen tillhör det vanligt vett att inte flytta på apparater som har snabbt roterande innuti sig

Jooodå, CD heter det visst.

jag kallar mina USB minnen för disketter!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

ja brukar ta med mig min överallt till polare och när ja åker iväg så det utsätts för ganska stora påfrestningar på alla möjliga sätt. En har redan slutat funka för mig, men de berodde inte på det hehe Så tror den tål en heldel.

Inaktiv

Köpte nyligen min 360. Säljaren var väldigt trevlig och informativ. Han påpekade väldigt noga att man ALLTID bör ha den liggandes ner och aldrig ståendes när en cd-skiva är i. Det står även i handboken man får till. Den borde tåla att "råka välta" utan en cd-skiva i, men var det en i är det bara att be till gudarna att det fortfarande fungerar.

Så, några enkla saker att tänka på:

* Undvik att ha boxen ståendes
* Undvik att ha boxen ståendes
* Undvik att ha boxen ståendes

Medlem

Så du menar att man inte ska ha sin 360 stående som det står i manualen att man kan ha? Jag kan bara ha den stående i mitt fall, står i hyllan. Där den står så är det nog ganska svårt att få den att välta

Medlem

Tror han menar att även om man ska kunna ha den stående så verkar det som om dom som har den stående har fler problem med boxen än dom som inte har den stående.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Så som den är byggd så tror jag det är större chans att den tar någon slags skada, än inte någon alls. Det underlättar inte att det är en jättedyr lågkvalitetsprodukt som de byggt, men normalt sett så bör något pajja, även om det inte märks på en gång.

1
Skriv svar