Få hjälp i framtida Wii-spel

Robot
Medlem
Få hjälp i framtida Wii-spel

Som om inte dagens spel redan var lätta nog?

Medlem

Kul att det kommer från killen som tycker att spel inte behöver nån bra story, för då kunde man lika väl se en film eller läsa en bok. Nu behövs inte ens filmer när man kan köpa ett wiispel och glo på istället.

Förtusan en hotlink till gamefaqs eller nån egen liknande tjänst hade räckt mer än väl. Spel som spelar sig själva FTL.

Medlem

:/ Känns inte alls bra om ai ska ta över de lite mer krävande partierna. Skönt att jag sålde mitt Wii.


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

Dagen spel är ju redan alldeles för lätta!

Samt att denna funktionen är fullständigt onödig så länge internet fortfarande finns. Gamefaqs any one?

Medlem

Mer spel som är lika svåra som NG serien tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad jag förstår så är det en valfri tjänst. Och som med alla valfria tjänster så behöver man inte utnyttja dem och inte heller bli arg för att tjänsten ges till de som vill ha den.

När jag var liten så spelade jag igenom Doom 1 och 2 med iddkfa och iddqd hela tiden eftersom jag inte var tillräckligt bra på spelen på den tiden. Doom 1 och 2 är ett av de spelen jag har bäst minnen av från min barndom, minnen jag inte hade haft om jag inte fuskat igenom spelen. Som sagt, valfritt för dem som behöver, resten behöver inte bry sig


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Alltså när de pratade om denna funktionen så tänkte jag mig att den skulle användas i "svårare" äventyr spel ala Zelda, metroid (eller sådana där spel som släpptes av Rare till N64:an) osv. så att för den som skulle fastna på pussellösandet skulle kunna fortsätta utan att behöva upprepa en tusentals timmar hit och dit och bara vill fortsätta handlingen, men New SMB Wii må kanske inkludera lite pussellösande men spelet är så storybefriat att jag förstår inte riktigt vad man skulle få ut av att ha sådan funktion i detta spelet, inte precis att man tänker "åh jag vill bara komma vidare och se vad som händer sen" till denna titel. Fast vad vet jag, spelet är ju inte släppt och det kanske finns människor som gärna kör igång funktionen bara för att helt slippa att någonsin fastna eller dö.

Medlem

men lägg av, dagens spel blir mindre och mindre spel och mer och mer filmer...


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Bara för att New SMB är det första spelet som utnyttjar det behöver man ju iofs inte dra stora slutsatser av det - mer än att de väljer att TESTA denna nya teknik i ett mindre komplicerat spel där det är lätt att spela in denna "walkthrough"


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

som sagt, det är ju inte så att man måste använda funktionen. så man kan ju undra vad folk gnäller för?

Mario och wii spel över lag riktar sig till en yngre publik och de allra yngsta kan ju behöva lite hjälp...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

hm,, detta låter som ett VÄLDIGT bekvämt och lätt sätt för spelproducenten att inte behöva bry sig om spelbalans.
Släng in hur krångliga banor som helst, spar pengar genom att inte låta någon testa dem eller finjustera banorna så att den publik spelet är till för ska kunna spela spelet utan problem, installera sen en walkthrough-funktion istället så kan ingen gnälla över svårighetsgraden..

Cheezus.. *DOH*

Medlem

Så..om man inte tar över kontrollen så spelar spelet sig självt? Läskigt lätt.

Medlem

Jag tycker det låter som en bra funktion. Många småbarn och även äldre kan behöva lite hjälp för att orka fortsätta spela. Vill man så kan man självklart låta bli att ta emot hjälp.


signatur

Rawr

Medlem

Nä vafan, något sånt vill vi inte ha! Det ska fan vara klurigt, annars kan man ju söka en walkthrough på internet...

Inaktiv

Men lol. Det ska inte vara för lätt! 50% av spelen är alldeles för lätta nu förtiden. Är det bara jag som tycker det?

Medlem

Hade varit bra att ha i Dragons Lair till 8-bit NES :).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Spel ska kräva något från spelaren, film kan man se om man inte orkar engagera sig. Gamla spel innebar utmaningar, men det var också det som gjorde dem kul och gav ett återspelningsvärde (Super Mario Bros, Secret of Mana etc.).

Nintendo är ett hot mot spelindustrin, får de fortsätta förvanska spelen ohejdat kommer man snart erbjudas interaktiva filmer men inga spel, vart är världen på väg?
Får hoppas nintendos nästa konsol floppar så hårt att det svider hela ekonomin av dem (omöjligt, men hoppas kan man) då de i en dominerande ställning förstör allt som gör spel kul.

Medlem

Jag förstår inte hur folk kan gnälla så mycket på en funktion som är frivillig att utnytta. Bra jämförelse med klassiska fusk i Doom-spelen från Aftonstjaerna

Som det sagts tidigare här, sa är tjänsten helt frivillig, sa vill du inte ha hjälp, sa slipper du.

Dessutom sa är den här tjänsten bara en interaktiv version av gamefaqs, da det i princip fungerar likadant, bara det att du slipper göra det själv. Sa jag ser detta som bara ett steg framat, istället för sitta pa gamefaq och bläddra, sa använder sig folk av den här funktionen.

Jag tycker det är en intressant ide, men jag skulle väldigt sällan, om alls, använda mig av den.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Spel ska kräva något från spelaren, film kan man se om man inte orkar engagera sig.

Vaddå "SKA kräva något från spelaren" det är väl upp till mig om jag vill ha ett spel som inte kräver att jag ska spela dag och natt för att klara det!
Ska du säga till mig att jag ska kolla på film istället? Ta och lämna ditt lilla "gamer hörn" och besök den riktiga världen ibland så ska du se att det finns fler mäniskor än ljusskygga tonåringar som spelar spel.

Skrivet av Grumbledock:

Nintendo är ett hot mot spelindustrin, får de fortsätta förvanska spelen ohejdat kommer man snart erbjudas interaktiva filmer men inga spel, vart är världen på väg?
Får hoppas nintendos nästa konsol floppar så hårt att det svider hela ekonomin av dem (omöjligt, men hoppas kan man) då de i en dominerande ställning förstör allt som gör spel kul.

Det verkar vara många som är rädda för mångfald och valmöjligheter... varför det?

Produkter som folk inte vill ha går med förlust och läggs ner, sånt som folk vill ha börjar fler och fler producera, det är inte så konstigt.

Om 80% av alla som spelar spel vill ha "interaktiva filmer" istället så är kommer det att produceras fler sånna än avancerade spel? Men det är väl inte så troligt eller?

Vad Nintendo gör är att ge spelarna möjlighet att njuta av hela spel istället för att i frustration ge upp och inte orka spela klart.

Vad ni som klagar på detta säger är ju i sånna fall att ni inte har självkontroll nog att låta bli att "fuska" och sen skyller på andra...

1
Skriv svar