En simpel fråga, ganska så simpel iaf!

Medlem
En simpel fråga, ganska så simpel iaf!

Ja, jag undrar helt enkelt vilken maskin som kommer att kunna prestera mest grafik senare , PS3 eller Xbox 360? Då menar jag alltihop, fysikmotor, texturer , ja ni vet, jag är en riktigt grafikbög och jag undrar helt enkelt...

Har själv en Xbox 360 och tycker den har riktigt kraftfull grafik, men vem kommer vinn i "grafik" kriget? Än om ni är Xbox fanboys eller PS3 fanboys så försök svara ärligt !

Medlem

Vad jag läst så är ju PS3ans grafikkort sämre än Xbox360 men har grymmare processor.

jag gissar att grafiken på dom olika plattformarna kommer vara lika.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Helt ärligt så tror jag att PS3an kommer prestera bättre om något år då Sony troligtvis har fixat dom nuvarande buggarn och speltillverkarna har lärt sig konsollen. För det är en maskin med mycket potential, spel som kan ligga upp till hela 200GB tack vare bluray. Och eftersom den har en kraftig processor så kommer dom att rulla på helt okay också. Och inte för att det har något med saken att göra men den är väldigt tyst som jag har förstått det, vilket jag tyvärr inte kan säga om mitt 360 som iofs har över 1 år på nacken. Slutsats: 360 ligger på top just nu och kommer troligtvis göra ett tag till. Men så fort som dom fått PS3 ur den här mörka skuggan den ligger i, då kommer den helt klart vara den maskin som ger bäst underhållning tycker jag och snyggast grafik(kanske). Synd att det inte finns 360 kontroller till PS3.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det är väl up till vilka som göra spelen. Vissa använder hårdvaran till max och andra inte.
Epic lyckades använda 360 väldigt bra till Gears of War, Capcom gjorde ett fint jobb med Lost Planet.
Motorstorm till PS3 är väldigt fint.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Boomer - Kommer alltid nån mippel kille som får 360 kontrollen att funka på PS3an

Ang grafiken, 360n har ett kraftfullare grafikkort än PS3an och deras CPU är i stort sätt jämnbördiga även om Sony försöker få dig att tro annorlunda. Det inte direkt möjligt att direkt jämnföra processorerna med varandra dock.
Just nu ser 360 spelen helt klart bättre ut men skillnaden mellan dem kommer vara minimal ganska snart.
Fördelen med PS3an är ju att den har spelen på blueray och kan därför rymma en hel del mer detaljerade texturer t.ex!??.
Ingen större mening att välja konsol utifrån grafiken i min mening utan i detta fall är det andra aspekter som avgör.

Inaktiv

Jag kan säga att Playstation 3 kmr att regera om 1-2 år. http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=42397

Kolla vad cell-kraften har att erbjuda! Gryym fysik


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Själv vet jag inte. Jag gissar på att PS3 kommer ligga före men det beror väldigt mycket på hur bra programmerarna optimerar spelen för hårdvaran. I och med cell processorn som ska vara svår att programmera så är det svårt att veta vad som händer i framtiden. Vi får bara vänta och se. Det jag tycker däremot är att det inte i nuläget är värt 6000-7000 för en PS3 när det kommer ta ett bra tag innan 360 och PS3 skiljer sig åt.

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Jag kan säga att Playstation 3 kmr att regera om 1-2 år. http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=42397

Kolla vad cell-kraften har att erbjuda! Gryym fysik

Samma spel (och samma fysikmotor) kommer till 360n.

Medlem

Svårt å säga, men jag tror inte ps3 kommer dominera på nått sätt utan snarare vara likvärdiga. Jag väljer 360 för jag e super splinter cell nerd o eftersom sc5 e 360/vista exklusivt så stannar jag där.

Inaktiv

"Jag väljer 360 för jag e super splinter cell nerd o eftersom sc5 e 360/vista exklusivt så stannar jag där"

Ja, den kmr vara exklusiv i nåra månader, WOW

"(och samma fysikmotor) kommer till 360n."

Källa?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Det där techdemot är det dom ska använda i Star wars unleashed. Som släpps både till 360 och ps3an så go figure Jianlian.
länk Om du tror att de kommer använda 2 st helt olika fysikmotorer till samma spel så drömmer du.

Var ju ganska enkelt att kolla upp innan du börjar skrika om källor och länkar.

Medlem

tror de är rätt lika asså...
fördelen är väl blue ray men innan det kommer spel som kör det finns väll xbox1080 ute

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Det där techdemot är det dom ska använda i Star wars unleashed. Som släpps både till 360 och ps3an så go figure Jianlian.
länk Om du tror att de kommer använda 2 st helt olika fysikmotorer till samma spel så drömmer du.

Var ju ganska enkelt att kolla upp innan du börjar skrika om källor och länkar.

Om du lyssnar på vad dem säger i videon så kmr du höra att dem säger att det bara är möjligt med cell-processorn


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Tycker mycket har varit bara "möjligt" med cell-processorn, och då förstår ja inte varför de ljuger och säger att det kommer användas i forces unleashed då, eftersom de inte finns en chans att de använder 2 olika fysikmotorer till samma spel. bara för att dra nytta av ett par saker som bara är "möjliga" med cell-processorn.

Bara se det ur en ren kostnads fråga så är det ju högst osannolikt. Känner att antingen ljuger de om att endast cell klarar av det eller att det kommer användas i forces unleashed, vilket är multiplat.

Inaktiv

PS3 och X360 är två helt olika konsoler. Det går inte att jämföra dem(Jo nu, men inte om nåra år+att PS3 har mkt fler funktioner). Vad har du att säga om Burnout Legends som kom till PSP OCH DS? Samma fysikmotor där?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- haha det är ett multiplat spel och det kommer inte använda en helt annan motor, get over it. och just detta spel som vi diskuterar nu ska släppas nov 2007. länk

Och ditt argument som alla ps3 fanboys använder, "just you wait! in a couple of years blah blah" håller inte när det gäller detta spel. Vi diskuterar ett multiplat spel här, inte kommande generation.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- haha det är ett multiplat spel och det kommer inte använda en helt annan motor, get over it. och just detta spel som vi diskuterar nu ska släppas nov 2007. länk

Och ditt argument som alla ps3 fanboys använder, "just you wait! in a couple of years blah blah" håller inte när det gäller detta spel. Vi diskuterar ett multiplat spel här, inte kommande generation.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Vrf är det så stor skillnad på Burnout Legends mellan PSP och DS? Är du helt säker eller tror du bara att dem kmr använda samma grafikmotor på Star Wars spelet? Samma sak som alla xboxfanboys tror att MGS,TEKKEN m.m kmr till xbox


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Skämtar du med mig? Force unleashed är ett multiplat. I min länk om force unleashed säger de

"Concept art (pictured) on the site also confirmed that the leaked tech-demo footage is indeed for the new Xbox 360 and PlayStation 3 title."

Säger inte dig "leaked tech-demo footage is indeed for the new Xbox 360 and PlayStation 3 title." nåt? Så kan du förklara för mig varför din gissning på att "teh cell" kommer göra så mycket mer för detta spel än 360 motsvarigheten? Eftersom det mesta talar imot det, speciellt för att spelet bara har ett år kvar till release och det är ett multiplat.

psp och ds är handheld och har inget med detta att göra eftersom dom inriktar sig mot helt olika grupperingar och därav olika krav på vad den ska kunna Prestera. Och vad har msg, tekken eller nåt med detta att göra? sist ja kollade så var inte MGS eller Tekken multiplats, som starwars forces unleased är. Som dessutom ges ut av LucasArts. Försöker du påstå att en fighter som tekken inte skulle funka på 360 endast för att den inte har cell? Please, kolla bara på virtual fighter 5.

MGS är en helt annan femma eftersom ja tror att Hideo Kojima och Shuyo Murata vill uttnyttja ps3ans unika funktioner. (wiiiii sixisssss, motionsensors!)

Inaktiv

Ok, Star wars spelet till x360 kanske kmr ha sån fysik, men fysiken kmr att vara bättre på PS3 för att det var vad Cell va skapad för.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Agreed om du syftar på kommande spel som är byggda enbart för ps3an.

Inaktiv

Hittade det här nyss
http://www.playstation-3.se/news/2007-02-24/Cell_i_Playstatio...

PS3 använder bara en liten bråkdel av kraften den har.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Cliff som gjorde gears of war säger att det använda endast 30% av 360 "kraft" så what's your point? såklart IBM och Vivendi Games, speciellt IBM som varit med att ta fram cell processorn gör reklam för den. Reklam = inte alltid sanningen.

"Clinton Keith säger också att det kommer att dröja 3-4 år före vi ser vad Cell kan prestera för Playstation 3, och då kommer spelen som lanseras få oss att tappa hakan."

haha sony: Next gen starts when we say so! ;P

Ganska roande detta, man var en av de som dräglade till trailern på t ex Gundam för ett par år sen, och se vad det vart av skiten.

Inaktiv

Ja,men GeoW använder unreal engine


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

jag skiter i vad en maskin kan åstakomma om par år eftersom jag vill ha det bästa i dagsläget
kanske jag köper en ps3 om ett par år då jag ser hur det artar sig, samt även vänta ut en hack.
-"aaarrrrr... !"

Inaktiv

Men ussh, alltså PS3 spelen kommer inte ha bättre fysik än 360 spelen om de nu skall ha det så måste utvecklarna för PS3 göra precis så dom gör för 360 nämligen ta kraft från någon annan stans.
Varför? Joo därför att PS3an och 360 har i stort sätt lika mycket processorkraft.

Inaktiv

Dogge: Ehh, du e inte insatt i "konsolkriget" va?


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Jianlian23:

Dogge: Ehh, du e inte insatt i "konsolkriget" va?

Tycker dogge är lika insatt som du Jianlian...

Inaktiv

Kanske det,men snälla. Han säger att dem har lika starka processorer.;)


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^-- Har det någon betydelse när devs inte kan använda the cell? Ungefär som att sätta en F1 bil motor på en vanlig person cykel.

Inaktiv

Det jag menade var att han sa att dem hade lika starka processorer, har dem det? Svara ärligt.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

12
Skriv svar