Xbox 360 utan HDTV

Inaktiv
Xbox 360 utan HDTV

Jag ligger i startgroparna för att köpa en Xbox 360 men har en fundering jag behöver hjälp att reda ut innan jag gör så

Jag har en 36-tum Widescreen TV med 100hz, utan HD-TV funktion.

Vad jag förstår går det att spela alla 360 spel utan att ha en HDTV, men att det är ganska stor skillnad på vilken grafik man får med och utan HD. Hur stor skillnad är det? Är det såpass stor skillnad så att ni inte skulle rekomendera att skaffa en 360 utan att först skaffa sig en HDTV?

Om det finns någon som kan visa grafikskillnaden genom några bilder så vore jag jättetacksam då det skulle underlätta mitt beslut.

Tack på förhand!

Inaktiv

Jag tkr du ska köpa en HD-TV först för att annars e det nästan ingen mening me o ha xbox360. Man ska ju utnyttja den fullt ut.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Eller så kör man som jag med budgetvarianten, du köper en kabel så du kan spela på datorskärmen. Funkar prima för mig.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Men blir inte skärmen liten då 19", svårt o spela 2-player då ...


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Inte direkt, shure, det är ingen 36-tummare, men det har funkat mycket bra till mig och min polare. Man sitter bara på ungefär samma avstånd som du sitter nu framför din dator.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Tack för svaren, får se hur det blir med det hela. Nästa "problem" jag måste reda ut är om DVDn blivit utbytt på de nyare modellerna. Vill ju inte sitta o lyssna på de ökända "hårtorkarna".

Inaktiv
Skrivet av tjet:

Tack för svaren, får se hur det blir med det hela. Nästa "problem" jag måste reda ut är om DVDn blivit utbytt på de nyare modellerna. Vill ju inte sitta o lyssna på de ökända "hårtorkarna".

Alla 360's som är byggda i November 2006 och framåt har de nya DVD spelarna...

Dock så skall det komma en ny version till sommarn med nya CPU's som inte kommer att alstra lika mycket värme som dagens, vilket kan bidra att de kan köra fläktarna långsammare, dvs tystare...

Dessutom så är de billigare än dagens CPU, så en prissänkning är inte helt omöjlig heller...

Medlem

Jag hade satsat på en HD-TV först och främst. Just pga det som Picke tar upp om att det är mycket som talar för att det kommer en ny version av xboxen till sommaren.
Är själv sugen på att skaffa en men det känns lite dumt att köpa en just nu. Då väntar jag heller ett tag till.

Inaktiv

Tack för alla svar

Medlem

Jag köpte boxen först, tyckte inte det var nå problem förutom i dead rising som är gjort för enbart HDTV.
Men nu när jag har hdtv så skulle jag inte vilja gå tillbaka.

HDTV är att föredra men inte ett måste.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Ja det lutar ått att jag köper en 360 trots att jag inte har en HDTV ännu. Från det jag sett så är det ändå helt ok grafik utan en.

Inaktiv

Om det är någon som spelar 360 på en TV utan HD funktion så vore det kul om du kunde ta en eller flera bilder på hur grafiken ser ut och posta här

Medlem

Sänk upplösning på din dator till 640x480 så får du typ vad det blir på en vanlig TV. Jag har för övrigt bara spelat på vanliga TV's och det ser fortfarande helt ok ut. Bara vissa saker som blir suddiga typ liten text så som i Dead Rising men jag hadde inga större problem att läsa behövde bara anstränga sig lite.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Vart kan man köpa billiga hd tv's då?


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Youtube-proffs

Jag hade en vanlig tv när jag köpte Xbox360. Det tog 1 månad sedan hade jag en 32" HD-TV.. helst ska man ha HD-TV.. annars är det som att köpa en ferrari med en 1.4 liters motor på 60 hästar..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av ossie92:

Vart kan man köpa billiga hd tv's då?

www.prisjakt.nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Jag hade en vanlig tv när jag köpte Xbox360. Det tog 1 månad sedan hade jag en 32" HD-TV.. helst ska man ha HD-TV.. annars är det som att köpa en ferrari med en 1.4 liters motor på 60 hästar..

ok:D


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av tjet:

Tack för svaren, får se hur det blir med det hela. Nästa "problem" jag måste reda ut är om DVDn blivit utbytt på de nyare modellerna. Vill ju inte sitta o lyssna på de ökända "hårtorkarna".

Alla 360's som är byggda i November 2006 och framåt har de nya DVD spelarna...

Dock så skall det komma en ny version till sommarn med nya CPU's som inte kommer att alstra lika mycket värme som dagens, vilket kan bidra att de kan köra fläktarna långsammare, dvs tystare...

Dessutom så är de billigare än dagens CPU, så en prissänkning är inte helt omöjlig heller...

frånsett det att det nog är i princip omöjligt att veta exakt vilka lådor som innehåller de nya 65nm-processorerna då butiker oftast köper in i stora omgångar och kartongerna antagligen kommer se likadana ut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag har inga som helst problem med att spela på en vanlig TV, förutom att man aldrig kan läsa de små texterna, eller se skillnad på LB/RB-ikonerna, och ibland resten av knapparna i Tutorial/Tips-rutorna som dyker upp i de flesta spel. Som tur är är fyra av dem ofta färgkodade.


signatur
Inaktiv

Kul o höra att det går helt ok att spela på en vanlig TV, men jag saknar fortfarande lite skärmdumpar!

Tänker tvinga säljaren att visa mig när boxen tillverkats innan jag köper den så jag vet att det är en av senare modell hehe

Inaktiv
Skrivet av tjet:

Kul o höra att det går helt ok att spela på en vanlig TV, men jag saknar fortfarande lite skärmdumpar!

Tänker tvinga säljaren att visa mig när boxen tillverkats innan jag köper den så jag vet att det är en av senare modell hehe

Jag skulle också tycka det vore trevligt med lite skärmdumpar


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

frånsett det att det nog är i princip omöjligt att veta exakt vilka lådor som innehåller de nya 65nm-processorerna då butiker oftast köper in i stora omgångar och kartongerna antagligen kommer se likadana ut.

Läste i detta forum att de senare modellerna inte har något handtag på "paketet". Om det är sant låter jag vara osagt, men det kan ju vara nåt att kolla upp med butiken iaf.

Inaktiv

Nu har jag köpt min 360 och kör den för närvarande på min vanliga TV. Det funkar, ja men som tidigare skrivit så är det svårt att läsa text. Under själva spelandet är ändå grafiken helt ok, för att vara vanlig TV.

1
Skriv svar