Inaktiv
Tv hjälp!

Hej!
Har tänkt skaffa en xbox 360. För ett tag sedan märkte jag med förfäran att det krävs en tv som stödjer 60Hz. till vissa spel.
Så jag undrar vad det är för slags tv apparater och vart man kan köpa dom.
och om man skulle testa att köra ett sådant spel på en vanlig tv, vad skulle hända då? skulle skärmen bara vara svart eller?

M.V.H. Ossie


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv

Jag är tveksam till om det finns några tv apparater som INTE stödjer 60Hz. Det skulle vara om du hittade en gammal begagnad tv. Idag så brukar alla tv-apparater visa i 100Hz...tror jag

Köp en "platt tv". Har svårt att tro att det finns "platt tv" som bara kör i 50Hz...

Inaktiv

okej....
men hur kan man se om ens tv stödjer 60Hz. då?
min är rätt gammal


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem

Plugga in och testa bara. Värsta som kan hända är väl att du inte får någon bild eller att bilden blir svartvit.

Inaktiv

aa...
men det är kanske lite tråkigt om man köper ett nytt spel förr 599, och så funkar det inte :S


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv

jag kollade min TV den stödjer bara 50Hz.
har ni några tips på någon billig tv med 60Hz. ?
bryr mig inte så mycket om det är bra bild... bara man kan köra alla 360 spelen


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem

du kan ändra till 60Hz i dashborden


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

dashborden?
jag märkte nyss att jag kan ändra till 60Hz. på inställningarna i min vanliga xbox, och där kunde jag ändra till 60Hz. och då funkade det att spela....
betyder det att min tv stödjer 60Hz. ?


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv

Är du riktigt osäker så kan du alltid ladda ner ett demo som kör i 60Hz, tex The Outfit (Första spelet som jag fick upp "This Game Can Only Run In 60Hz..." skärmen).

Medlem

Verkar bugga dock, jag kör 60hz, men vissa demos klagar iaf på att det inte är så. Lite synd.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Men jag har inte 360.... jag har bara xbox1 och vad jag vet finns det inga xbox1 spel som kräver 60Hz. :S


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv

Eller så gör du det säkraste.
Köper en siba tv ( bässt innom Lcd tv,s nu på marknaden)

För ca 10 lax så får du den jag har nu...
(hittar inte länk) men det är en Siba 26 tummare me 3000:1 i kontrasst , 720,1080i/p stöd. alla ingångar m.m
( kanske skrev fel på nått nu men har inte allt i huvet...)

tack för mig.

Medlem

Vet inte om jag skulle vilja punga ut 10 000 för en 26 tummare heh ingen mening att ha 1080p på en sån liten endå.* Speciellt inte när man kan få en ganska bra 720p 32" för 7-8000 om man tittar runt efter bra priser.

*Säger dem inte att 42"+ för att 1080p ska vara nån mening alls?

Edit: Och um, Siba tv? Du menar inte typ Samsung? Senast jag kollade var väl Siba bara återförsäljare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Den svarta skorpionen har nog tagit ett bloss för mycket av pipan.

Förmodligen menar han en LCD-TV på 26" som han köpt till galet överpris på Siba 8} Men det är ju den bästa LCD-TV på marknaden, enligt Sibasäljaren dvs.

Medlem

Jag hade en 28" tv tidigare som det stog var en 50Hz tv men den klarade av spel som krävde 60Hz only utan problem.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Men i menyn på mitt xbox (1 inte 360) kan jag ändra till 60Hz. och då fungerar alla spellen som vanligt, betyder det att jag kan spela alla 360 spel?
(ursäkta upprepningen men jag kände att jag inte riktigt fick svar förut)


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv

Varför testar du inte bara? Du får upp ett felmeddelande om du inte kan spela spelet/demot...

Inaktiv

Jag har inte direkt lust att köpa ett spel som det sen visar sig att jag måste ha en ny tv för att kunna spela

men men, jag får väll lånat något 60Hz. spel av nån polare och testa


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv
Skrivet av ossie92:

Jag har inte direkt lust att köpa ett spel som det sen visar sig att jag måste ha en ny tv för att kunna spela

men men, jag får väll lånat något 60Hz. spel av nån polare och testa

Ja eller som sagt, ladda ner ett demo som kör i 60Hz... (de flesta nya)

Inaktiv

Men för 1000000000000000000000000 gången! jag har Xbox 1, inte 360 XD


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Inaktiv

Tror inte det finns någong tv idag som man inte kan spela i 60hz på, även om din tv bara stödjer 50 så ska det inte vara några som helst problem att spela i 60.


signatur

couldnt care more

Inaktiv

Tror inte det finns någong tv idag som man inte kan spela i 60hz på, även om din tv bara stödjer 50 så ska det inte vara några som helst problem att spela i 60.


signatur

couldnt care more

Inaktiv
Skrivet av ZhooKi:

Tror inte det finns någong tv idag som man inte kan spela i 60hz på, även om din tv bara stödjer 50 så ska det inte vara några som helst problem att spela i 60.

Men jag har ju läst om flera i xbox forumet som skriver att deras tv apparater inte klarar av 60Hz. spel.:\


signatur

"livet kan delas in i hemskt och eländigt" Woody Allen

Medlem

ja du, för att veta med säkerhetsskull så måste du nog prova ett 60hz only spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur gammal är TV'n igentligen? Kan ju vara värt att leda reda på manual eller dylikt antingen hemma eller på nätet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Citerar mig själv från en tidigare tråd.

Citat:

De 50Hz som står på baksidan av din TV syftar på väggutagets frekvens, och inte bildfrekvens som din TV klarar att visa. Har du en TV som är relativt ny, alltså en TV-apparat som inte var tillverkade på stenåldern, klara den av att visa 60Hz.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar