Nya Wii-Zelda kräver MotionPlus

Robot
Medlem
Nya Wii-Zelda kräver MotionPlus

Det är väl ett sätt att tvinga folk att köpa MotionPlus antar jag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Den japanska kon mjölkas vidare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Helt briljant gjort av Nintendo. Skulle gjort precis samma sak själv om jag hade fått bestämma. Självklart vill dem tjäna så mycket pengar det bara går och Zelda är ju ett ypperligt spel att marknadsföra motion plus med.

Medlem

Haha, ful taktik.:P Dock inte direkt jämförbart med att kräva 2'800 för en Gamecube i nytt skal.

Medlem

själv har jag bara hört positiva saker om motion plus, så det är väl bara bra om det blir ett krav så att de kan göra spelet så bra som möjligt utan att behöva kompromissa för att det ska funka utan motion plus.

Medlem

Vi kommer nog inte få se Zelda förns låååååångt efter Motionsplus release som jag tror var i fredags. Så ett markadsknep för att få folk att köpa det är det nog inte, roligt om dem kan använda tekniken riktigt och få det bra.


signatur

Videomupp

Medlem

Tröttsamt.

Tveksam inför köp då jag inte vill äga mer gimmickdynga till Wii.

Medlem

Ok.... Zelda.... fan att man inte har en Wii, någon som kan köpa en åt mig XD

Medlem

Det är väl bara positivt snälla nån? Hur kan man INTE vilja att Zelda ska stöda Motion plus?

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Det är väl bara positivt snälla nån? Hur kan man INTE vilja att Zelda ska stöda Motion plus?

Frågan är väl om man vill tvingas att köpa ytterligare en pryl för att överhuvudtaget kunna spela det.

Medlem

Det kommer nog alltid att vara så med sensorer. I alla fall tills de nått en hög kvalitetsnivå.

Jag gillar inte direkt kontrollerna till Wii personligen, antar att det gamla hederliga är för ingrott. Spelet kommer säkert att bli helt ok dock, det brukar Zeldaspelen vara.

Medlem

Nintendo är största mjölkföretaget....´Jag tror banne mig att min Wii-konsoll med tillbehör är dyrare än om jag skulle ha köpt ett Ps3!

Medlem

Det här ska köpas lätt Twilight Princess var grymt nice! Spelet gav mig stora nostalgi känslor från Ocarina of Time.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Det här är exakt samma taktik som de använde när de släppte majoras mask till N64 då man behövde köpa en Expansion Pack till sin konsol för att kunna köra det, som så klart nästan alla gjorde..


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Inaktiv

Jag vill inte vifta till Zelda! Det var kasst till Twillight Princess men man var glad att det fanns en Gamecube version också!

Medlem

Gött med Wii.. Åh jag vill ha en extra kontroll att spela med.
Ja men det är ju bara att handla kontrollen för 399kr +nunchuck för 219kr, sen får man ju inte glömma Motion Plus för 299kr.
Ja, men det är ju bara mellan 900-1000kr för EN HANDKONTROLL!! Sen ska man ju ha 3-4st, blir 3-4000kr.. Är ju en lagom peng för att sedan bara kunna spela få vettiga spel till Nintendo-möget.

--
Sen skulle jag faktiskt inte bli förvånad om "MotionPlus" bara är något BS. Så i stället för att bara uppgradera kontrollerna, så släpper dom denna "uppgradering" som hårdvara.

Medlem

Börjar mer och mer påminna mig om N64 med alla dess skräptillbehör som de prackade på spelarna. Usch Nintendo är ett riktigt vidrigt företag, gillar både Sony och Microsoft betydligt bättre.

Medlem
Skrivet av Cane:

Börjar mer och mer påminna mig om N64 med alla dess skräptillbehör som de prackade på spelarna. Usch Nintendo är ett riktigt vidrigt företag, gillar både Sony och Microsoft betydligt bättre.

Ja du, klaga inte sen när Microsoft och Sony släpper sina nya "kontroller". Där lär vi prata en hög prislapp, speciellt om du ska ha 2st Sony the wands! Och nya kameran..

Medlem

Har tidigare vart anställd som cover art designer för zelda.. har nu fått sparken.

http://img230.imageshack.us/img230/3518/zeldaart.jpg

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Det är väl bara positivt snälla nån? Hur kan man INTE vilja att Zelda ska stöda Motion plus?

För att jag vill sitta spela Zelda i soffan av njuta av spelet. Inte så och vifta som framför tv'n som ett dagisbarn. Helt sjukt tråkigt för dom som verkligen vill spela ett klassiskt Zelda-spel men får man någon dagis-version där hela familjen ska stå och skratta och slå sig för knäna över hur fantastiskt familjevänlig Nintendo Wii är.

Nej tack, det blir inget köp.

Med lite tur så skiter de i 1-1.viftande och tillåter fortfarande en del approximation. Klart man vill softa genom spel, inte tokvifta som en galning mer än någon minut. Tror, eller hoppas iaf, Miyamoto förstår det också.

Kan göra vissa saker mer precisa förstås.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Det är väl ett sätt att tvinga folk att köpa MotionPlus antar jag.

... nej tror inte det det är så själva spelkänslan ska bli mycket bättre


signatur

samu aran IS GR8!!!

1
Skriv svar