3D Mark-skapare utvecklar spel

Robot
Medlem
3D Mark-skapare utvecklar spel

Spel som utspelas i rymden kan man inte få för mycket av.

3d Mark har ju även kopplingar till Remedy så det här kan bli riktigt bra.

Medlem

Bah, jag trodde det skulle bli något som EVE. Orka rymd FPS.

Medlem

Fan att man är tvungen att ha Windows Vista installerad (kör XP).

Medlem

Hahahaha, ja det råder inga tvivel om varifrån den manliga rösten i trailern kommer..

Medlem
Skrivet av asdfg:

Spel som utspelas i rymden kan man inte få för mycket av.

3d Mark har ju även kopplingar till Remedy så det här kan bli riktigt bra.

Precis min tanke. Om jag inte minns fel så är det en utbrytargrupp från Remedy som står för hela 3D Mark. Det här kan bara inte misslyckas.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nej men det här kan ju bli rätt skoj, beroende helt på gameplay, storyn verkar ball ändå, ju närmre nutid, desto bättre!

Medlem

Det här kan ju bli det man ville att WC, Star- och Freelancer skulle vara, ha ha!

Mysigt, hur som helst


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Storyn verkade intressant, men ett multiplayer FPS? Jag är tveksam. Det är lite skillnad mellan att göra ett spel och ett grafiktestverktyg.

Men hur som helst intressant och något att hålla ögonen på, det finns ju en chans att finnarna levererar.

Medlem

Tänkte signa upp för betan men du måste tydligen har äckliga Vista.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Dead Shattered Space Horizon?

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Tänkte signa upp för betan men du måste tydligen har äckliga Vista.

Stackare... hur gör ni när XP inte längre stöds officiellt av några företag alls? 8)

Medlem

Hmm.. dumt reggade mig på en dator som inte var min speldator.
Så nu kan jag inte komplettera med systemspec verkar det som i efterhand.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Hardboiled15:

Tänkte signa upp för betan men du måste tydligen har äckliga Vista.

Stackare... hur gör ni när XP inte längre stöds officiellt av några företag alls? 8)

Förhoppningsvis är Win7 väletablerad vid den tidpunkten.

Jag RÖR inte Vista, förutom när kunder behöver support såklart hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Varför kan inte folk bara sluta vara så jälva bakåtsträvande, Vista är ett operativsystem som är MYCKET bättre än XP, det är bara att förstå.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Det handlar inte om bakåtsträvande. Vista är ett operativsystem väl förpackat i tvångströja.

Kan å andra sidan ha fel! TysN, du kan väl förklara lite lätt på vilket sätt Vista är "MYCKET bättre än XP"?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av anden416:

Hahahaha, ja det råder inga tvivel om varifrån den manliga rösten i trailern kommer..

who?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av TysN:

Varför kan inte folk bara sluta vara så jälva bakåtsträvande, Vista är ett operativsystem som är MYCKET bättre än XP, det är bara att förstå.

Men det är det ju inte. :S

Vista är krångligt, handikappat, styrt, allmänt svårnavigerat, och har systemkrav i nivå med Crysis. XP är långt ifrån perfekt, men jag har svårt att hitta fördelar med Vista.

Att vara bakåtsträvande är ingen höjdare, men att älska allt som är nytt bara för att få kalla alla andra bakåtsträvare kanske inte är så mycket bättre.

http://xkcd.com/528/

Medlem
Skrivet av RaZorwire:

hahaha, rätt bra faktiskt


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av RaZorwire:
Skrivet av TysN:

Varför kan inte folk bara sluta vara så jälva bakåtsträvande, Vista är ett operativsystem som är MYCKET bättre än XP, det är bara att förstå.

Men det är det ju inte. :S

Vista är krångligt, handikappat, styrt, allmänt svårnavigerat, och har systemkrav i nivå med Crysis. XP är långt ifrån perfekt, men jag har svårt att hitta fördelar med Vista.

Att vara bakåtsträvande är ingen höjdare, men att älska allt som är nytt bara för att få kalla alla andra bakåtsträvare kanske inte är så mycket bättre.

http://xkcd.com/528/

Jag får då samma FPS med Vista x64 som jag får med XP. Kanske blir problem om man sitter på en PII eller motsvarande? På vilket sätt är man "styrd" i Vista? Känner exakt samma frihet i Vista som jag gjort i XP, stäng av UAC så är allt frid och fröjd.

Bara skitsnack runt ut sagt. Som tidigare sagts, bakåtsträvare. Ni kommer böla mer över W7 då kan jag säga er, ytterliggare ett steg ifrån Vista vad det gäller navigeringen (tack gode gud).

Medlem

Fisse: Windows 7 är bättre än Vista och XP, sen om man vill ha extra säkerhet så är Vista bättre än XP, snabba boot-tider så väljer man XP. Själv så har jag ingen Vista-dator och kommer aldrig skaffa, Windows 7 ser lovande ut.

Sedan så är det bara en smaksak rakt igenom utöver det som är nämnt.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

bah palla en lam dead space kopia.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bah palla en lam dead space kopia.

För att det utspelas i rymden???

Inaktiv

Rikitgit nice! En FPS i rymden. Trailern verkar intressant!

Nu får man bara vänta och se hur det blir.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

bah palla en lam dead space kopia.

Hur vet du att det är en Dead Space kopia? Bara för det är i rymden? DEt är samma sak att skriva alla MMORPG spel är WoW-kloner! Vi har inte sett någon gameplay, så jag tycker det är fel att döma ett spel som ingen vet riktigt om!:\

Medlem
Skrivet av Fisse:

Jag får då samma FPS med Vista x64 som jag får med XP. Kanske blir problem om man sitter på en PII eller motsvarande? På vilket sätt är man "styrd" i Vista? Känner exakt samma frihet i Vista som jag gjort i XP, stäng av UAC så är allt frid och fröjd.

Bara skitsnack runt ut sagt. Som tidigare sagts, bakåtsträvare. Ni kommer böla mer över W7 då kan jag säga er, ytterliggare ett steg ifrån Vista vad det gäller navigeringen (tack gode gud).

Det är rätt många PC-spel numera som har separata (högre) systemkrav för Vista-datorer, så nog 17 finns det folk som kan få problem med frameraten, alltid. Att du sen antyder att folk som inte håller med dig bara har dåliga datorer känns rätt märkligt, då t.o.m Vista basic mer eller mindre kräver 1 gb ram - att jämföra med XP som krävde 64 mb.

Och frågan är naturligtvis - varför? Vad är det Vista gör som är så fantastiskt mycket mer krävande än XP? Är det något man faktiskt använder?

Sen varnar, som tidigare nämnts, Vista för precis allting. Vill du installera det här programmet? Är du säker? Är du heeelt säker? Det går naturligtvis att stänga av, men det i sig kräver lite pillande och en hel del ytterligare varningsmeddelanden.

Men även utan UAC känns Vista rätt begränsat.

Det finns ingen knapp i vanliga fönster för att gå uppåt i mapphierarkin. Rutorna på sidan om fönstren som visar bibliotek och dyl. är rätt röriga. Ikonerna i t.ex. kontrollpanelen är otydliga jämfört med de i XP. Startmenyn är tillkrånglad, ihopklämd och svår att hitta i, och alltför ofta måste man förlita sig på den långsamma (och opålitliga) sökfunktionen.

Men nej, jag är ingen bakåtsträvare. Jag föredrar t.ex. XP över 2000, ME och 98, för att ta ett exempel. Vista har en del fördelar - dess funktion för att bläddra genom foton och filmer som ligger i samma mapp är smidigare än den i XP, t.ex. Det är också ett väldigt trevligt operativsystem att titta på. Mycket i Vista känns dock ändå som förändring för förändringens skull.

Att köra XP är lite som att bo med sina föräldrar. De är lite knäppa och irriterande ibland, och kan krångla ganska ofta - men för det mesta menar de väl och lägger sig inte i för mycket vad man håller på med. Att köra Vista är mer som att bo i ett modernt och vackert men väldigt trångt rum med fem övernitiska livvakter.

Men tja, du får gärna tro att jag är en bakåtsträvare för att jag föredrar ett äldre operativsystem före din favorit. Det finns ett ord för sånt som börjar på "f" och slutar på "boy", men jag kan inte riktigt komma ihåg det...

Medlem

Blev uttagen till closed beta nu, håller på installerar spelet via steam.
Återkommer med mer info..

1
Skriv svar