Ni som spelar med VGA kabel

Inaktiv
Ni som spelar med VGA kabel

Just tjackat en nice vga kabel till mitt 360 och kopplat in den i min dataskärm och bilden e verkligen underbar. Däremot har jag inget ljud då min surroundmaskin från logitech inte vill funka. Hur har ni kopplat de 2 ljudkablarna som man fick med och vad har ni för slags högtalare om ni kör med data högtalare?

Inaktiv

kollat om signalen är digital eller analog?


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

På MS vga sladd finns det ju bara 2st rca kontakter för ljud så går ju inte få mer än stereo ljud, surround går inte få med den sladden.
Det följer ju med en liten omvandlare så man bara får en hane-kontakt. På min LCD tv har jag bara 1kontakt för PC ljudet så den behövdes för mig iaf. Går ju annars att koppla in dem i stereo förstärkaren typ vilket jag kör på nu.

Inaktiv

Jag kör med optisk kabel (köpt separat) till mitt ljudsystem. Gytt 5.1!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Jag tycker min bild blev mycket skarpare nu när jag kör med bilskärmen och ljudet är rätt najs när man har stereon inkopplad
Så här ser det ut

Ps: Behöver bara ett kylskåp så är allt klirrat ^^


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag tycker min bild blev mycket skarpare nu när jag kör med bilskärmen och ljudet är rätt najs när man har stereon inkopplad
Så här ser det ut

Ps: Behöver bara ett kylskåp så är allt klirrat ^^

Jag hoppas verkligen inte du har en hårdisk till den där xboxen så som du har det nu. Den står extremt farligt nära högtalaren. Blir den avmagnitiserad e det bara slänga och köpa ny... Flytta på boxen eller högtalaren. 50-60cm ifrån borde räcka.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av iaken:
Skrivet av MiXiE:

Jag tycker min bild blev mycket skarpare nu när jag kör med bilskärmen och ljudet är rätt najs när man har stereon inkopplad
Så här ser det ut

Ps: Behöver bara ett kylskåp så är allt klirrat ^^

Jag hoppas verkligen inte du har en hårdisk till den där xboxen så som du har det nu. Den står extremt farligt nära högtalaren. Blir den avmagnitiserad e det bara slänga och köpa ny... Flytta på boxen eller högtalaren. 50-60cm ifrån borde räcka.

Hur stor chans är det att det ska hända? Blev lite orolig nu när du sa så där då jag själv har min 360 liggandes med hdd'n mot en högtalare som står typ 20cm ifrån bara. Kanske till och med mindre hehe. Har haft det så i ett halvår ungefär, men blir väl till att flytta den när jag kommer hem om jag kommer ihåg

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av iaken:
Skrivet av MiXiE:

Jag tycker min bild blev mycket skarpare nu när jag kör med bilskärmen och ljudet är rätt najs när man har stereon inkopplad
Så här ser det ut

Ps: Behöver bara ett kylskåp så är allt klirrat ^^

Jag hoppas verkligen inte du har en hårdisk till den där xboxen så som du har det nu. Den står extremt farligt nära högtalaren. Blir den avmagnitiserad e det bara slänga och köpa ny... Flytta på boxen eller högtalaren. 50-60cm ifrån borde räcka.

Hur stor chans är det att det ska hända? Blev lite orolig nu när du sa så där då jag själv har min 360 liggandes med hdd'n mot en högtalare som står typ 20cm ifrån bara. Kanske till och med mindre hehe. Har haft det så i ett halvår ungefär, men blir väl till att flytta den när jag kommer hem om jag kommer ihåg

Risken är rätt stor. Såvida de inte är avmagnietiserade som de flesta datorhögtalare är. Ju större/kraftigare högtalare destå längre avstånd bör du ha


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Jag tycker min bild blev mycket skarpare nu när jag kör med bilskärmen och ljudet är rätt najs när man har stereon inkopplad
Så här ser det ut

Ps: Behöver bara ett kylskåp så är allt klirrat ^^

hmm, ifall du tycker det där är skarpt så bör du nog gå till en optiker ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar