Är du en Han Solo?

Medlem

starwars är inget för mig...men ska man spela det så ska man ju fan vara jedi...sj klart

Medlem

Nu har jag inte läst så mycket om spelet. Men jag antar att även smugglare har "the force", och att alla andra också har det. Men att smugglare bara är en klass.
Det jämnar ut oddsen, och är inte lika overkligt som att en vanlig smugglare med pistol skulle slakta en sith med dual-saber ^^.

Medlem

Fattar inte varför folk vill spela jedis. Gör man ju i varenda jäkla starwars spel annars (utom flygsimmarna och typ första Dark Forces). Nej ge mig smugglare eller dylikt.

Det sämsta var ju i kotor, där man valde klass först men sen blev tvingad att vara en jedi och de första levlarna som smuggler eller va det nu var inte spelade någon roll.

Angående balansen så är ju faktiskt inte alla Jedis och Sith nissar lika starka. Så alla behöver inte kunna döda en arme droids själva.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

För det första: Alla vill säkerligen prova ha en alt som är något annat än The Force-brukare. Många vill säkert spela som prisjägare, smugglare eller annat på grund av RP-skäl. En smugglare bestämmer över sig själv - en jedi måste följa regler.

Sen att prisjägare inte kan döda jedis... skitsnack. Obi-Wan (som är jedimästare) blev nästan dödad av Jango Fett. Jango Fett dödade flera jedis under sin livstid.

Prisjägare har utrustning som kan ta kål på vem som helst. Inte bara laserpistol - givetvis.

Medlem

Jag hoppas fan att det kommer till mac också

Medlem

hoppas som fan att de inte ska göra allt så balanserat. tycker jedi's och sith's borde vara lite bättre på att slåss men att smugglare kan ha bonus i ekonomin och prisjägare kanske större questrewards lr ngt.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av matte89:

Dödade inte boba fett någon jedi i filmerna, samt en storm trooper en annan? Sen tittar man på star wars spelen, specielt knights of the old republic så var det inte så ovanligt att fotfolket dödade eller fånga någon jedi. Samt i KOTOR2 så kunde ju man göra varenda kompanjon jedi eller sith.

Så ja, tar man smugglar klass är dom troligen sån där som använder kraften till att.... smuggla.

i tvåan dödar Jango en Jedi, medan Boba har dödat tre om jag inte minns fel. sen under order 66 dödades tusentals av klonerna.

Men jag vill ju spela som Mandalorian!:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Jag ommer ite spela som Jedi/sith, jag kommer vara smugglare eller trooper.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Ja det låter ju lite konstigt, en snubbe med pistol ska ju inte ha en chans mot vare sig en jedi eller en sith. Får väl bara vänta och se hur de här kan gå.

nja de beror allt på det i fimerna visas ju bara
ultra-mästarna som kan täppa igen vulkaner med ett kraft fält och dra ner armador till marken
men en oberedd jedi sith eller padawan ska en relativt bra smugglare nog klara av.
undrar om man kan göra deals med riktiga spelare
och om andra spelare kan ha typ en egen kriminell
privat arme som också är riktiga spelare då skulle det inte behövas några npc karaktärer
kanske bara lite i början


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Hmm, nice... Vad kan man säga...

Medlem
Skrivet av GangsterAlgot:

Seriöst, vem skulle någonsin vilja spela något annat än jedi eller sith? Det är ju det som hela star wars handlar om, orka vara tredje hjulet. Sen är det grejjen med lightsabers förstås, varför stå ut med allt star wars junk om man inte får döda folk med lightsabers...

Läs "The expanded universe", dvs. alla bra böcker som har skrivits så kommer du förstå varför...

Inaktiv

Bountyhunter är den klass man är mest sugen på, jetpacks och vapen känns lite roligare än att tralla runt som star wars kid... ZFFFOOOWW ZAAAWWMM

Medlem

Skulle det möjligen kunna vara som i Jedi Outcast(ir?) där man spelar ca 80% av spelet utan ljussabel..?

Bounty Hunter låter fett mycket coolare än en liten smugglare.

Medlem
Skrivet av Count_Sandpaper:

Bounty Hunter låter fett mycket coolare än en liten smugglare.

Beror på din personliga smak. Vissa kanske gillar att smyga, luras och smuggla?

Medlem

Är det bara jag eller verkar smugglare se mer ut som att vara tecknade (i deras stil). :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Alex1987swe:

Bountyhunter är den klass man är mest sugen på, jetpacks och vapen känns lite roligare än att tralla runt som star wars kid... ZFFFOOOWW ZAAAWWMM

Håller med. Ska bli intressant att kunna flyga jet-pack och ha en flamethrower till hands när man möter t ex jedis.:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag vill fan va en stormtrooper!

Medlem
Skrivet av Proppen:

Jag vill fan va en stormtrooper!

Dom fanns inte på den tiden


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv

MMOs klasser handlar mycket om att balansera dem sinsemellan vilket rättfärdigar frågan om hur en Smuggler skall kunna ha en chans emot en Jedi elller Sith? Personligen tror jag att BioWare försöker se förbi traditionell PvP och fokuserar i stället på varje individuell klass roll. Med det menar jag att en Smuggler har sin funktion i världen (uppenbart som att frakta varor och tjäna pengar), men också sin roll i strider via sina speciella kunskaper (troligtvis genom att vara del av ett team i större battleflields). Det återstår att se, men jag tror inte det är tänkt att en Smuggler skall ta sig an en Sith i strid, det vore ju dödsdömt.

12
Skriv svar