PSN och XBLA - vilken tjänst säljer mest?

Robot
PSN och XBLA - vilken tjänst säljer mest?
Medlem
PSN och XBLA - vilken tjänst säljer mest?

XBLA borde väl tjäna mest eftersom den är mest lättillgänglig för alla med Xbox 360, för man kan köpa med kontokort eller MS live points som man kan köpa i diverse affärer,

på psn däremot kan man enbart köpa med kontokort så då blir tjänsten enbart tillgänglig för folk med kontokort, alla andra som vill ha nåt på psn kan inte handla, vilket Sony säkert missar en hel del sköna slantar på.

Medlem

I nordamerika sägs de har lanserat "poängkort" för psn i butiker för rätt länge sedan, artikeln saknar ju information om regioner det gällde så det är svårt att säga om det är relevant.

Det vore dock intressant att se siffrorna för 'alla xbox-live användare', guld och silver. Att enbart jämföra guld med alla psn-users är inte direkt trovärdigt.

edit: [http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network_Card]

Medlem
Skrivet av Hizzi:

XBLA borde väl tjäna mest eftersom den är mest lättillgänglig för alla med Xbox 360, för man kan köpa med kontokort eller MS live points som man kan köpa i diverse affärer,

på psn däremot kan man enbart köpa med kontokort så då blir tjänsten enbart tillgänglig för folk med kontokort, alla andra som vill ha nåt på psn kan inte handla, vilket Sony säkert missar en hel del sköna slantar på.

Wow, misinformed #1

Det som däremot gör att procentenheten är högre på XBLA är att vem som helst kan skapa sig ett PSN-konto (utan att ens ha en PS3a). Det är alltså gratis plus att vem som helst kan göra det, så det är klart att de som redan betalar (XBLA) också köper en del.

Medlem

Vem som helst kan ju skaffa ett Xbox Live konto?
De är ju bara guldkontot som kostar och det ger tidsexklusiva släpp och möjligheten till internet multiplayer.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Alla som har hotmail har redan ett.

När jag kör Windows Live spel på PC loggar jag in med mitt hotmail konto.

Inaktiv

Folk säger att Xbox live är dåligt? Aja det är verkligen skönt med Microsoft Points!

Medlem

Enda som är dåligt med Xbox Live är ju att det kostar 500kr om året.
Men sen har jag inte prövat PSN, så ska inte uttala mig för mycket vilket som är bäst.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

XBLA borde väl tjäna mest eftersom den är mest lättillgänglig för alla med Xbox 360, för man kan köpa med kontokort eller MS live points som man kan köpa i diverse affärer,

på psn däremot kan man enbart köpa med kontokort så då blir tjänsten enbart tillgänglig för folk med kontokort, alla andra som vill ha nåt på psn kan inte handla, vilket Sony säkert missar en hel del sköna slantar på.

finns ju dock kort i USA och liknande som man kan köpa i affären som 500 krs kort och liknande. Fast dollar.

Förhoppningsvis kommer det till sverige nån härlig dag.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Enda som är dåligt med Xbox Live är ju att det kostar 500kr om året.
Men sen har jag inte prövat PSN, så ska inte uttala mig för mycket vilket som är bäst.

Jag har använt båda under en period och märkte inte av någon nämnvärd skillnad i prestanda. Det enda man betalar för är chansen att få testa ett demo en vecka innan resten av användarna på xbox vilket vilket jag tycker är sjukt ovärt.

Inaktiv

Exakt Hizzi! JAg har PSN och jag är mindreårig... så då kan jag ju inte köpa nått därifrån. Skulle sälja koder med pengar på, på till ex: GAME, siba....

Medlem

Enligt mig finns de ett större och bättre utbud på XBLA. Det är nu på slutet som PSN bjuder på mer gott, senast va ju FF7 som troligen kommer sälja som smör.

Sen är de som många säger, man måste ha Visa/Mastercard för att kunna handla på PSN, vilket inte alla har.

Medlem

Jag tycker att Wii:s shop fungerar riktigt bra. Antagligen köper man wii-points i en butik, eller också köper man via Wii-shopen.

Jag har ingen annan konsoll så kan inte uttala mig om hur de fungerar

Medlem
Skrivet av showerguy:

Folk säger att Xbox live är dåligt? Aja det är verkligen skönt med Microsoft Points!

Eh jasså? Själv tycker jag det är helt värdelöst. Går inte ens bestämma hur många poäng man ska köpa. Så det slutar med att du MÅSTE köpa MER poäng än du faktiskt BEHÖVER. Alla vill tjäna pengar, men deras poängsystem är fullkomligt girigt skitsystem.

Tacka vet jag på PSN där man betalar den mängden som nåt kostar. Ist för att köpa 2000 poäng till nåt som kostar 1600 poäng.

ptr
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av showerguy:

Folk säger att Xbox live är dåligt? Aja det är verkligen skönt med Microsoft Points!

Eh jasså? Själv tycker jag det är helt värdelöst. Går inte ens bestämma hur många poäng man ska köpa. Så det slutar med att du MÅSTE köpa MER poäng än du faktiskt BEHÖVER. Alla vill tjäna pengar, men deras poängsystem är fullkomligt girigt skitsystem.

Tacka vet jag på PSN där man betalar den mängden som nåt kostar. Ist för att köpa 2000 poäng till nåt som kostar 1600 poäng.

precis!

Medlem

silver använder kan väll inte handla på xbox live? eller kan dom det?
har alltid varit guld själv pga att jag lirar så mycket online xD
har inga problem med MSpoints.
eller så har jag bara tur å lyckas alltid ha den mängd jag behöver. aldrig fått en "oanvändbar" summa över efter jag handlat nåt på live.

men skulle vilja att dom gorde MSpoints till ett system för yngre användare så föräldrar kan styra hur deras barn handlar medans vi "vuxna" borde kunna handla direkt med kort ala psn.

föredrar dock att lira över live funkar stabilare å smidigare.

Medlem
Skrivet av swordy:

föredrar dock att lira över live funkar stabilare å smidigare.

Ja det skulle jag också försöka intala mig själv om jag betalade för nåt man kan få kostnadsfritt.

Medlem

PSN - jag skulle handla om de ville ha mina pengar. Bara skit i butiken...

Medlem

Fint med siffror som är missvisande.
Varför har dem inte alla Xbox Live konton med i statistiken?

Medlem

Vem har inte ett kontokort?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Vem som helst kan skapa sig ett PSN-konto. Man behöver inte ens ha en PS3.Det är alltså gratis plus att vem som helst kan göra det, så det är klart att de som redan betalar (XBLA) också köper en del.

Inaktiv
Skrivet av fredric1994:

Exakt Hizzi! JAg har PSN och jag är mindreårig... så då kan jag ju inte köpa nått därifrån. Skulle sälja koder med pengar på, på till ex: GAME, siba....

Snarare skulle dem släppa typ PSN Points... Jag litar ej på PS3:ns Online-Service så... Bäst med Poäng version... Japaner...

Medlem
Skrivet av warh0g:

Vem har inte ett kontokort?

Alla under 18 år, så det blir en hel del personer.

Inaktiv
Skrivet av swordy:

silver använder kan väll inte handla på xbox live? eller kan dom det?
har alltid varit guld själv pga att jag lirar så mycket online xD

Klart dom kan. Det "enda" Guld ger är att man kan spela online och få gratisgrejer som demon före. Men betalgrejer får både silver- och guldmedlemmar tillgång till från dag 1. Om du betalar, naturligtvis.

1
Skriv svar