Mirror's Edge 2 bekräftat

Robot
Medlem
Mirror's Edge 2 bekräftat

Hoppas de fixar ett bättre movementsystem denhär gången, ett som inte bara är Guitar Hero button Bashing vid rätt tillfälle.

Fixa så man kan bygga upp lite momentum a la quake så kanske spelet blir vad jag hoppades ettan skulle ha blivit.

Medlem

Hur vet man att DICE är stora? Jo de arbetar på 5 spel samtidigt. Ifall de har utannonserat alla nu dvs.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

De jag vet är Bf1943, Bf3, BF: BC2, Och detta nu, villket mer? Bf Heroes?


signatur

The King is Back

Medlem

"Du kommer garanterat att få se ett nytt spel, det är bara frågan om när tiden är mogen och vad vi vill göra med det."

Spelet är INTE bekräftat.

Medlem

Jag gillade 1:an och det var faktist snyggt i mina ögon. Dock kanske inte i andras, köpte aldrig spelet, för att min kompis sa att det var typ bara 10 banor eller något likande och att det tog en dag att klara ut.

Medlem

Hoppas det blir längre än 4 timmar.

Medlem

Det heter ju "underbart är kort" och även om ME1 var kort så var det fantastiskt bra på att sälja sin story, något som många speltillverkare har glömt bort, t.ex. GRIN, gärna en tvåa...

Medlem
Skrivet av rickzzorr:

Jag gillade 1:an och det var faktist snyggt i mina ögon. Dock kanske inte i andras, köpte aldrig spelet, för att min kompis sa att det var typ bara 10 banor eller något likande och att det tog en dag att klara ut.

Tyckte också att det var snyggt. Riktigt bra optimerat också då det inte laggade nånting på högsta för mig medans andra spel som ser värre ut laggar piss ibland.

En dag att klara ut säger inte så mycket. Vissa spelar 18 timmar på en dag medans andra spelar 1.
För mig tog spelet ca 7 timmar att klara ut och visst, det är inte långt, men med dagens standard är det ju verkligen inte kort heller.

Utöver campaignen finns ju ett ganska beroendeframkallande "mp"-läge också som ´man kan sitta några timmar med.

Inaktiv

pc versionen var helt klart skoj!

men det var åt helvete för kort och jag hade ingen riktig orsak att spela igenom det mer än en gång.

Medlem

Jag gillade 1an, inte bara för att jag vann den på FZ utan för att jag alltid har gillat parkour och action spel ^^
1an var riktigt kort men riktigt bra gjord, kunde ha varit lite mer av antingen skjut eller mindre skjut och mer combo moves som man använde för att ta ut motståndare. Jag vet, det är inte ett skjut spel utan det ska vara ett parkour spel men jag tycker iallfall att dom skulle ha lagt lite mer arbete i spelet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mikaelh:

"Du kommer garanterat att få se ett nytt spel, det är bara frågan om när tiden är mogen och vad vi vill göra med det."

Spelet är INTE bekräftat.

Om du läser den första raden bakom länken får du följande information

Citat:

A ‘small team’ is working on Mirror’s Edge 2, EA has confirmed.

Visst, det kan röra sig om ett förproduktionsgäng och att titeln aldrig kommer längre, men uttalanden pekar åt andra hållet.


signatur
Medlem

ohoho ettan var ju riktigt kul även fast de var kort. Så nu är de väll att hoppas på en längre spel upplevelse.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Jag gillade ettan extreamt mycket. Det var bra action, och jag gillar parkour. Dock så var det för kort, vilket jag hoppas DICE förbättrar på den kommande.

O ja, DICE är stora. Dom jobbar med BF3, BF1943, BF Heroes, BF BC2 och nu Mirrors Edge 2.

Medlem

va bra jag har hört att det första spelt var ass roligt!

Medlem

härligt. Hoppas dock att det blir lite längre. Men med samma sköna story och stil

Medlem

Jag tyckte 1:an var riktigt bra, men som sagt, det kunde ju gärna varit lite längre.
Till ytan var det nog så stort som jämförbara spel, men i och med att man sprang igenom hela spelet så blev det en kort upplevelse.

Hoppas att DICE kan leverera ett ME2 med lite längre gameplay och lite mer fighting-element.

Inaktiv

Första spelet var nytt och fräscht med ljusa och starka färger, samt parkour gameplay som inte var inriktat på strid. Behövs mer sådant, att de vågar chansa på nya ideer.

Medlem

För kort? Cod4 kampanjen gick att klara snabbare än detta.
Sitter man en hel dag med ett sp spel är det klart som fan att det tar slut förr eller senare.

Medlem
Skrivet av q0rra:

Hur vet man att DICE är stora? Jo de arbetar på 5 spel samtidigt. Ifall de har utannonserat alla nu dvs.

Vad som fick Grin att behöva sänka företagets storlek till cirkus 1/3 av vad det har varit är, sannolikt, för att de tog på sig för många uppdrag. De sämre presterande projekten fick inte den budget och därmed tid de behövde. Det måste ju finnas grund och utrymme för att hålla så här många projekt i luften. Nu är förvisso DICE det största spelföretaget i Sverige (mig veterligen, utan belägg), men det är i vårt lilla land och de har bara sitt kontor i Stockholm att röra sig med väl?
Nu har jag dock svårt att tro, hoppas innerligt att så icke är fallet i alla fall, att samma öde nu skulle vänta DICE.

Till ämnet. Första Mirror's Edge var klockrent på så många vis och behöver verkligen en putsad tvåa. Glad att det nu är bekräftat åtminstone. Yay!
Finns mycket kärlek i det där huset, med så mycket Battlefield och nu ME.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Har inte ens spelat första spelet. Är det ens bra?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av zauii89:

För kort? Cod4 kampanjen gick att klara snabbare än detta.
Sitter man en hel dag med ett sp spel är det klart som fan att det tar slut förr eller senare.

Jo men folk klagade också på Cod4 SP för att det var kort, linjärt och smått idiotiskt på vissa ställe. Däremot skulle jag nog vilja påstå att bägge spelen var ungefär lika korta och hade ungefär lika dålig story.

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Vad som fick Grin att behöva sänka företagets storlek till cirkus 1/3 av vad det har varit är, sannolikt, för att de tog på sig för många uppdrag. De sämre presterande projekten fick inte den budget och därmed tid de behövde. Det måste ju finnas grund och utrymme för att hålla så här många projekt i luften. Nu är förvisso DICE det största spelföretaget i Sverige (mig veterligen, utan belägg), men det är i vårt lilla land och de har bara sitt kontor i Stockholm att röra sig med väl?

Nu är ju DICE en del av EA och inte längre beroende på uppdrag från andra företag för att klara sig som Grin. Så länge spelen de tillverkar går med vinst får de nog göra vad de vill utan att någon klagar så mycket eller säger nej till finansiering.

Medlem

Hoppas det blir en annan miljö nu med andra nyanser


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Här är ett förslag på vad dom kan göra med 2:an:

TA BORT FPS-/SLAGSMÅLSDELEN!

Spelet klarade sig alldeles utmärkt med bara springandet/plattformande.

Medlem
Skrivet av Philip:

Här är ett förslag på vad dom kan göra med 2:an:

TA BORT FPS-/SLAGSMÅLSDELEN!

Spelet klarade sig alldeles utmärkt med bara springandet/plattformande.

Jag tyckte "slagsmålsdelen" tillförde väldigt mycket faktiskt och om man inte gillar det kan man väl bara spela time trial istället?

Medlem

Tycker 1an är riktigt bra jovisst det är kort men riktigt underhållande. Väldigt utmanande om man kör Time attack också.

Medlem

Långt och lite mer varierat skulle vara gött.


signatur

Rawr

Medlem

Gillade första spelet de fick till den här hjälp jag är jagad känslan riktigt bra.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jo Dice är stora, dom har ju kontor utomlands också


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar