Mirror's Edge 2 bekräftat

Medlem

Köpte inte första spelet då det sades vara kort, och visst var det det! Men bra var det allt! Tyckte det var både snyggt och roligt!

Medlem

Kan börja med att fixa första, låser sig vid ett specifikt ställe nära slutet i nån lufttrumma, verkar vara en del som har samma problem :/ Skoj spel dock, intressant koncept.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av zauii89:

För kort? Cod4 kampanjen gick att klara snabbare än detta.
Sitter man en hel dag med ett sp spel är det klart som fan att det tar slut förr eller senare.

Jo men folk klagade också på Cod4 SP för att det var kort, linjärt och smått idiotiskt på vissa ställe. Däremot skulle jag nog vilja påstå att bägge spelen var ungefär lika korta och hade ungefär lika dålig story.

De flesta spelen nuförtiden är på tok för korta. Enda spelen som håller i längden är spel som The Sims och Sim City... spel där det inte finns något egentligt mål att uppnå... man spelar istället tills man tröttnar. Vilket då kan vara fem minuter eller en evighet. xD

SP-spel med en story och ett mål att uppnå kräver ju ganska mycket arbete när det gäller just "manusdelen". Och så är det trist att följa en röd tråd hela tiden utan att kunna få välja vägarna själv.

Far Cry eller Crysis är ju utmärkta exempel på lite friare spel. Sådana vill man se fler.

Medlem

Jag tycker inte över 1 miljon exemplar är en dålig försäljning, spelet var kanon och jag förväntade mig inte annat än en 2a

Medlem

Woho, ettan var ju skoj! :]


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Sålde det en miljon är det kanon för ett nytt IP med så annorlunda stuk. Jag planerar att köpa det så snart jag uppgraderat datorn (hade tänkt gambla på det redan i januari tills jag hörde att det körde Securom-skiten). Kommer en tvåa blir det nog fina fisken, kul att se dem våga satsa på den.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:

Kan börja med att fixa första, låser sig vid ett specifikt ställe nära slutet i nån lufttrumma, verkar vara en del som har samma problem :/ Skoj spel dock, intressant koncept.

så är det för mig också =/

Inaktiv

Införskaffade ettan till xbox, ett av de bästa spelen jag har spelat, allt var tipptopp. Längden på spelet var även va du gjorde det till. Jag t.ex. har suttit på helspänn för att sänka mina tider på time trial, vilket resulterade i minst 20-30 timmar extra. Som sagt, gillar du spelet kan du få utt MYCKET mer tid än va du får om du tycker det är medelmåtta.

Medlem
Skrivet av Philip:

Här är ett förslag på vad dom kan göra med 2:an:

TA BORT FPS-/SLAGSMÅLSDELEN!

Spelet klarade sig alldeles utmärkt med bara springandet/plattformande.

Är du tokig? FPS/slagsmålsdelen var ju underbar. Sen är ju spelet gjort så att man knappt behöver använda det nån gång om man inte vill.

Det är ju hur skönt som helst att kuta fram, slå ner någon, plocka upp hans vapen, skjuta ihjäl hans polare, slänga vapnet och springa vidare. Känsla.

Medlem

Hoppas de fixar in-engine cutscenes i tvåan, jag gillade aldrig de där animeringarna de använde.
Men grafiken var riktigt bra, och ME har det bästa themespåret ngnsin.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hoppas det kommer bli mer flyt i spelet för oss vanliga spelare, aldeles förmånga ställen där man fastnade och skulle klättra eller dyl.
Vet inte om jag ska spela 2an dock, pajjade min xbox360 dosa när jag lirade ettan, aldrig varit så grinig.

Medlem

Jag tycker det var askul Men tvärtemot vad många tycker så skulle jag vilja se en tvåa med bara tävlingsmomentet.
Det var ju multiplayerdelen som gjorde det riktigt kul.

Inaktiv

Battlefield 3
Battlefield 1943
Battlefield Heroes
Battlefield Bad Company 2
Mirror's Edge 2

Ett ord: WOHOO!

Medlem

Första spelet var galet bra!
hoppas de fortfarande jobbar på!

12
Skriv svar