Red lights of doom

Inaktiv
Red lights of doom

Tänkte bara tipsa er om ett litet trick jag stötte på när jag surfade bland mina dagliga nyhets sidor...

http://xbox360.dcemu.co.uk/fix-a-broken-xbox-360-with-a-towel...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

värt att prova om man får sin box grillad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känns som att alla dessa hemma fixar är ganska random. Vissa har fixat det med en ekel dask, andra genom att lägga/ställa up... Men visst kan det vara värt att prova några..


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hehe, roligt tips! Bra att ha det på minnet om det händer


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Min dog i veckan, och jag vågade inte mig på några sådana saker, så ringde ONOFF där jag köpt den och frågade hur jag skulle göra. Eftersom jag hade köpt försäkring på den, så sa de att jag bara behövde ta in den till butiken, så får jag en ny i handen direkt.

Tog med den till ONOFF på Kungsgatan i Stockholm, där någon nisse vägrade att göra så, utan sa att jag fick ringa Microsoft och sköta det genom dem. Jag vägrade, och sa att jag ringt till kundservice och fått annat besked, men han i sin tur vägrade att göra så.

Stod på mig lite och sa att eftersom det är ONOFF:s försäkring så är det deras ansvar, att de får ta hand om produkten, men han vägrade fortfarande, så jag tog min 360 och lämnade butiken, gick till en annan ONOFF-butik där jag utan några frågor fick en ny på 3 minuter, och killen kunde inte riktigt förstå varför jag blivit nekad i den andra butiken..

Så allt slutade fint. Förutom att jag förlorat mina sparfiler till Saints Row, Dead Rising, med flera.. :\

Youtube-proffs
Skrivet av Kyraal:

Min dog i veckan, och jag vågade inte mig på några sådana saker, så ringde ONOFF där jag köpt den och frågade hur jag skulle göra. Eftersom jag hade köpt försäkring på den, så sa de att jag bara behövde ta in den till butiken, så får jag en ny i handen direkt.

Tog med den till ONOFF på Kungsgatan i Stockholm, där någon nisse vägrade att göra så, utan sa att jag fick ringa Microsoft och sköta det genom dem. Jag vägrade, och sa att jag ringt till kundservice och fått annat besked, men han i sin tur vägrade att göra så.

Stod på mig lite och sa att eftersom det är ONOFF:s försäkring så är det deras ansvar, att de får ta hand om produkten, men han vägrade fortfarande, så jag tog min 360 och lämnade butiken, gick till en annan ONOFF-butik där jag utan några frågor fick en ny på 3 minuter, och killen kunde inte riktigt förstå varför jag blivit nekad i den andra butiken..

Så allt slutade fint. Förutom att jag förlorat mina sparfiler till Saints Row, Dead Rising, med flera.. :\

Jag hade UTAN tvekan gått och rapporterat detta till hans chef, en jävla idiot helt enkelt.
Du ska inte bli behandlad så av någon, och om du blir det, och får rätt sedan, så ska du tillbaka, och ge tillbaka.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Varför blev du av med savefiler? Fick du inte välja att behålla din Hdd? Det gör man skickar skiten för reparation...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hela grejen var ju att man får en helt ny box omedelbart i butik, och eftersom de måste skicka in hela gamla lådan då de inte kan avgöra i butik vad som är fel (de slog inte ens på strömmen för att kolla om det jag sa stämde) så kunde jag inte behålla sparfilerna.

Jag klagar dock inte på något vis såhär när jag tänkt efter lite. Hade en 360-kväll inplanerad med ett par polare den kvällen, och de sparfiler jag hade var till spel jag inte tänkt spela något mer då jag redan klarat av dem

1
Skriv svar