Virtua Tennis 2009

Robot
Virtua Tennis 2009

FZ-redaktionen har ägnat den senaste tiden åt att spöa vettet ur ett gult luddklot. Virtua Tennis 2009 är alltså släppt och vi har låtit McEnroe-adrenalinet flöda över den harmlösa kraken. Förtjänar den det?

#ea-sports-grand-slam-tennis, #top-spin-3


Medlem
Testat - Virtua Tennis 2009

Mario Tennis for the win
nä men realistisk tennis kan faktiskt vara riktigt kul, ett tag.

Medlem

Top spin 3 är det värsta spelet jag någonsin spelat i sportväg.
Men viruta tennis 3 (och antagligen 2009) är underbara att spela 4 stycken

Inaktiv

Varför använda odödlighet (godmod) i ett tennis-spel? :S Eller menas det något helt annat i detta spelet?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Varför använda odödlighet (godmod) i ett tennis-spel? :S Eller menas det något helt annat i detta spelet?

Recensenten menar förmodligen något i stil med att singleplayer-läget är på tok för lätt. Någon annan vettig förklaring kan jag då inte komma på.

Medlem

Intressant läsning, blir nog ett köp till PS3an, tyckte VT3 var riktigt roligt, gillade inte riktigt Top Spins system, roligare med detta, och 2on2 Är så sjukt roligt med polarna.

Inaktiv
Skrivet av Canon:
Skrivet av edgren:

Varför använda odödlighet (godmod) i ett tennis-spel? :S Eller menas det något helt annat i detta spelet?

Recensenten menar förmodligen något i stil med att singleplayer-läget är på tok för lätt. Någon annan vettig förklaring kan jag då inte komma på.

Hm, han använde fel ord i sådana fall.

Medlem

ganska coolt spel

Medlem

Spelade det själv precis nyss, och håller med om det du säger. Alldeles för lätt. Datorn kan inte vinna bollar, samt så syns bollen jäkligt dåligt ibland... fast jag är också färgblind så kan ju vara det. Har dock inte haft möjligheten till att testa live än, ska göra det nästa vecka, och det lär ju vara en annan femma.

Bra spel dock, även fast det är för lätt i början. Håller med om betyget.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Skulle vart lite kul fusk i spel som det var förr i tiden,
Typ om man lirar Virtua Tennis 2009 och döper sin gubbe till Dennis så blir man bättre på tennis.

Medlem

Det är helt otroligt hur Sega kan ha proppat ut med så många uppföljare sedan 3:ans släpp 2007 utan att någon vet det. Hörde dock att Virtua Tennis 1789 skulle vara en riktig höjdare.


signatur

<3

Medlem

OffT:
Finns/används fsaa till Wii urehuvetaget?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut.
Fast ett tennis-spel räcker nog för mig, kör Smash Tennis eller vad det nu heter och det är, enligt mig, ett bra tennis-spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

För mig är det helt ofattbart hur man kan släppa ett spel som innehåller så många buggar.
Ljudbuggen är katastrofal. Om man spelar en lång bollduell så fördröjs helt plötsligt ljudet när man slår till bollen.

Och "Stuck at 146"-buggen är ju katastrofal!!
Det är jättemånga som fastnar på denna plats på rankingen när man efter att ha plöjt igenom hundratals matcher äntligen har lyckats med att komma in på den professionella delen.

SEGA har sagt att ytterligare en patch är på väg, men det verkar dröja. Detta har iaf fått mig att bestämma mig för att göra mig av med spelet. Synd, för jag hade verkligen höga förväntningar på spelet med tanke på hur roligt och välgjort VT3 var.


signatur

ISgtVishnuI - The true God of gaming!

1
Skriv svar