Ubi släpper fitnesspel till Wii

Robot
Medlem
Ubi släpper fitnesspel till Wii

Nu får det väll räcka med Fitnesspel till WII? Wi Fit och Sport Action är nästan mer än jag hinner med samt lyfta skrot i lokalen. Fast ölmagen sitter fortfarande som gjuten men gillar man godsaker så...


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Jag tror inte på Wii och kamera. EA Active + balance board är riktigt bra. Tror Sony och M$ kommer att erbjuda bättre kamerabaserade fitnessprodukter.

Medlem

Jag förstår inte riktigt hur det ska kunna tipsa om vettig träning efter att ha "scannat" din kropp. Visst om man är ett riktigt fläskberg, men annars så kan den ju omöjligt se skillnaden på en allmänt otränad och tränad person med liknande kroppsbyggnader, så länge man möjligtvis inte står naken. Sen går det ju inte att punktförbränna fett heller, så det hade ju varit kasst om det är det som är tanken med denna "scannern"

Att låta ett spel avgöra ditt träningspass är nog det dummaste jag hört

Medlem

Nu har vi både Wii fit och EA Active plus en massa andra enough is enough.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Nu har vi både Wii fit och EA Active plus en massa andra enough is enough.

Så ni tycker alltså att det kan finnas för många allternativ och för mycket konkurrens i en och samma spelgenre?

Det var det dumaste jag hört.. välj det du tycker verkar bäst och kör med det, du behöver ju inte köpa alla...

Inaktiv
Skrivet av noxi:
Skrivet av Hardboiled15:

Nu har vi både Wii fit och EA Active plus en massa andra enough is enough.

Så ni tycker alltså att det kan finnas för många allternativ och för mycket konkurrens i en och samma spelgenre?

Det var det dumaste jag hört.. välj det du tycker verkar bäst och kör med det, du behöver ju inte köpa alla...

Extremt artigt att du tilltalar Hardboiled15 med ni. Vi andra började använda du i samband med du-reformen på 60-talet

Medlem
Skrivet av anon_3159:
Skrivet av noxi:
Skrivet av Hardboiled15:

Nu har vi både Wii fit och EA Active plus en massa andra enough is enough.

Så ni tycker alltså att det kan finnas för många allternativ och för mycket konkurrens i en och samma spelgenre?

Det var det dumaste jag hört.. välj det du tycker verkar bäst och kör med det, du behöver ju inte köpa alla...

Och, "Det var det dumaste jag hört..", självklart menar vi (hehe) att det vore utvecklande att prova nya vägar än att gör 102 fitnesspel som går ut på att bränna kca. Spel om Acrobatik, hypnos, huliganism, vetenskap, handla på ICA eller vad vet jag. Låt fantasin flöda.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar