Valve: Vi fortsätter stödja Left 4 Dead

Robot
Medlem
Valve: Vi fortsätter stödja Left 4 Dead

hoppas det blir pokemon blå / röd stil på detta då
kunde inte komma på någon bättre jämförelse

samma game fast olika survivors.

fast så lär det inte bli.

Medlem

Ge oss mer Vapen till L4D!


signatur

Rawr

Medlem

bra, för jag lär inte köpa 2an.

Medlem

Det kvittar mig. Om det nya är bättre än 1:a spelet så köper jag det. Men som det är nu så klarar jag mig med ett l4d...
Sjukt kul spel!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Men Valve förstår ju inte... dom splittrar ju fortfarande spelarbasen hur många banor och vapen dom än släpper till Left 4 Dead [1]. Släpp "2:an" som en expansion istället, då skulle jag tänka mig att betala för den t.o.m.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

"Vad tycker du om att Left 4 Dead 2 släpps så nära inpå originalet?"

Ge oss Episode 3 först ><


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

äh whatever, dem kmr nog fortsätta fixa saker till L4D 1 även efter 2:an e släppt, jag tror Valve kmr stödja L4D 1 och 2 nästan lika mkt

Medlem

Jag har inga problem med intervallet "per se". För mig ser L4D 2 helt enkelt inte lockande ut. Skulle en längre utvecklingstid bidragit till en annan Art Direction, bättre karaktärer mm? Kanske...


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Vad spelar det för roll om dom släp


signatur

CZorg will rise again...

Inaktiv

Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel? Man måste ju ändå betala för det, och det är väl skit samma om många lägger ner 1:an och börjar lira 2:an istället. Valve tjänar ju på det iallafall...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem

Valve brukar ju knappast pumpa ut titlar så det är väl inget att bråka om , se det mer som en expansion eller dylikt.

Frågan är väl när Half Life 3 skall annonseras..

Medlem
Skrivet av CZorg:

Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel?

De splittrar spelarna så att det blir två olika sidor. Det kommer inte vara lika många som spelar L4D1 för att det är massor med annat folk som spelar L4D2. Därför spelar det roll ifall de släpper det som ett expansionspaket eller ett eget spel.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Kommer nog köpa L4D2, men kommer troligtvis fortsätta lira ettan lika mycket

Medlem

så länge de uppar ettan med ett tiotal nya vapen, närstridsvapen, nya karaktärer, nya banor och lite nya items kanske, nya zombies och bossar så kommer jag vara glad. men det ser ut som att de väljer att släppa just de grejerna i tvåan istället, vilket jag tycker är jävligt lågt. jag kommer inte köpa tvåan såvida det inte kostar runt 100 kronor.

Inaktiv

Tänker vänta med Left 4 Dead 2 och köpa det på något helgerbjudande. Kommer säkert kosta 450 kronor vid släpp och efter några månader så

Medlem

Ja det är la bra men när ska de göra HL 2 episode three färdigt egentligen... känns lite att de försöker sjukta upp den. Om de håller på med Left 4 Dead så hinner de ju inte så mycket antar jag.

Inaktiv

Left 4 dead 2 = left 4 dead med nya modeller, vapen och monster. Inget som en enkelt dlc hade kunnat fixa.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

jag hoppas det inte blir tok för lite innehål i 2an, ettan var ju ganska tunn egentligen, som jag sagt i varje tråd gällande detta inlägg, så tröttnar man ju ganska snabbt efter man nötat på allting, och det finns ju inte så mycket att nöta efter några veckor

att bara döda zombies funkar inte riktigt i längden, och jag håller med många om att 2an kommer för tätt inpå, hade varit mycket bättre om dem valt att släppa lite mer innehåll till ettan som fler bannor, mer välgjorda banor, kanske en riktig story? och definetivt mer vapen

l4d 2 blir definetivt ett köp, för jag köper nästan allt som innehåller zombies, men denna gång blir det nog inte på releasedagen om inte spelet som sagt innehåller en hel jädrans del

det blir faktist tummen ner för valve denna gång, känns som dem gör en EA stunt, även fast 2an inte räknas som ett exp pack, så kommer det fan för tätt inpå och säkert med massa innehåll som lika lätt kunnas ges ut vid första spelets release, eller som addons

Medlem

Jag kommer sannolikt inte besväras mer av detta än att jag kommer betala mer för extra innehåll till spelet än vad jag räknat med. Hur mycket jag än vill klaga på att de splittrar spelarbasen och bryter sitt löfte trots att "det kommer mer".
Just att det är fullpris kan jag störa mig mer på. En variant att släppa det som expansion är både mer logiskt och acceptabelt.

Vad jag vill komma till är att jag spelar L4D med en stadig grupp, som om vi bestämmer oss för att lira 2an också kommer införskaffa det för mer material. Därmed spelar en splittrad spelarbas inte lika stor roll. Och egentligen känns det fel att klaga på ett företag som gett så mycket till sina spelare, för att inte tala om timmar man lagt ned på L4D trots brist på innehåll.

Jag vill inte helt ställa mig i raden av missnöjda kunder, men nog ska de få en pik då man blev lite upprörd snarare än glad när nyheten dök upp. Trodde väl ändå att Valve kände sina fans lite bättre än så.
Hela faktumet att L4D blev deras snabbast säljande plus så snart få en "fullvärdig" uppföljare känns faktiskt lite sniket, det håller jag med om.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

jag köper nog ettan först då får jag reda på om jag gillar spel upplägget
plus att det vekar lite mörkare och läskigare


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

mera vapen till l4d nytt spelläge tråkigt köra samma sak helatiden:( ta nåt i stil med "survivirso vs survivirso" ett lag ska ta sig till et ställe dom andra försvara:P (cs l4d)hahaha


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

"orka"


signatur

a"C"RED -

Medlem

Ja, dom kommer säkert fortsätta stödja L4D med utlovat nytt material. Men problemet är ju tyvärr det att dom inte verkar ha mer än 2 pers som jobbar på det, varav den ena är en sommarjobbare och den andra alkoholist på heltid. Dom får ju fan aldrig något nytt släppt! Dom gör ju minsta lilla jävla tillägg till ett evighetsprojekt, som i slutändan ofta är totalt värdelöst ändå. Det här med SDK och server-browsing har ju tex varit en otroligt löjlig historia så här långt. Jag förstår inte hur dom arbetar där borta. Sjukt ineffektiva är dom iaf.

Medlem

Dom har då inte släppt mycket på snart 1 år till ettan, jämför med TF2 som har fått hur mycket som helst.

Medlem

Helt underbart, jag tröttnar på spel rätt fort och en 2:an lär ju få upp mitt intresse för L4D serien igen. Go Valve!

Medlem

äh, 1 år var det mellan COD spelen förrut. Vad gör det?

Medlem
Skrivet av q0rra:
Skrivet av CZorg:

Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel?

De splittrar spelarna så att det blir två olika sidor. Det kommer inte vara lika många som spelar L4D1 för att det är massor med annat folk som spelar L4D2. Därför spelar det roll ifall de släpper det som ett expansionspaket eller ett eget spel.

Det får ju samma effekt oavsett qorra..
En expansion splittrar ju precis lika mkt det är ju ett spel försig som de som inte har expansionen kan ta del av.

Same thing.

Example;

Call of Duty 1 , United Offensive?
Moh Allied Assault , Spearhead?

Medlem

Jag är rätt säker på att Valve lyckas igen med L4D2, blir säkert grymt skoj. Problemet är dock inte det, utan att de efter såhär kort tid splittar communityn.

När jag köpte L4D så var jag fortfarande upptagen med TF2 och annat, trodde det skulle bli som för TF2 att man lite "investerade" i en plattform som successivt vidareutvecklades, precis som TF2. Oavsett hur mycket de lovar att hålla liv i L4D så kommer detta innebära en splitting på ett eller annat sätt och jag *hoppas* de har en bra idé i åtanke men det känns inte riktigt Valve detta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gå med i bojkott gruppen på Steam! Blev medlem där för ett tag sedan! Över 20.000 medlemmar!

Gå med nu!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar