Valve: Vi fortsätter stödja Left 4 Dead

Medlem

jag tänker önska mig L4D2 till julen, kommer garanterat vilja ha det eftersom jag tröttnat på 1an. Men håller med om att det är på tok för tidigt att släppa en uppföljare.

Släpp nya kampanjer till 1an också!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Om inte det här kopplas ihop med 1:an på nåt sätt så suger det ju!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av q0rra:
Skrivet av CZorg:

Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel?

De splittrar spelarna så att det blir två olika sidor. Det kommer inte vara lika många som spelar L4D1 för att det är massor med annat folk som spelar L4D2. Därför spelar det roll ifall de släpper det som ett expansionspaket eller ett eget spel.

Det får ju samma effekt oavsett qorra..
En expansion splittrar ju precis lika mkt det är ju ett spel försig som de som inte har expansionen kan ta del av.

Same thing.

Example;

Call of Duty 1 , United Offensive?
Moh Allied Assault , Spearhead?

Nej. Du spelar ju fortfarande Left4Dead1 när du vill komma åt de nya banorna eller hur? Vilket betyder att du fortfarande kommer att spela de gamla left 4 dead-banorna då och då. Kommer man verkligen att spela l4d1 när man har l4d2? Kommer man ens ha det installerat? Det är som att man ska spela Guitar Hero II DLC men alla har flyttat över till 3:an eller 4:an men ifall dom istället släppt 3:an och 4:an som DLC hade du fortfarande haft alla låtar och alla spelare samlade, fattar du? Det där var kanske ett extremt exempel men budskapet når fram iallafall.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag är fortfarande glad över att jag bara köpte spelet när det var 50% rea. Hade annars aldrig köpt det.

Medlem
Medlem

Varför inte?

L4D hade en rätt kort kampanj som man klarade på några timmar.

Att släppa nytt material, dvs. ny kampanj, flera vapen osv. är ju självklart. Att ett sånt bra utvecklarteam som Valve ska få betalt för det är inte mer än rätt!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

KoP
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Om inte det här kopplas ihop med 1:an på nåt sätt så suger det ju!

Kopplingen = Zombies.

Inaktiv

Detta är förbryllande asiatiskt..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av nkembo:

Detta är förbryllande asiatiskt..

förklara?

Medlem
Inaktiv

Att de inte gör större banor... Skulle vara sjukt roligt om man gick runt i Manhattan och jagade zombier på gatorna, i butikerna och i de enorma byggnaderna. vi vill ha sådana spel:) eller hur?

Men annars så bör de skaffa sig mera vapen och banor i tvåan. man tröttnar snabbt på att köra samma bana om och om igen.

Medlem

Fasen L4D var ju inget bra spel, kul först sedan enformigt, ju mer dom patchar desto mer buggigt, skam att dom släpper 2:an och inte uppdaterar 1:an istället. Men som sagt Valve gör inga bra spel, dom borde lära sig fixa hitboxen först, sedan spel.
Kom inte och säg TF2, CSS eller något annat spel, du\ni spelar bara pga av att alla andra vänner spelar, mer socialt då?
Tacka vet jag Q2, Hawx och Battlefield, men detta är bara min åsikt:)


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Bara 2an är längre, mer varierande och får DLC och SDK SNABBT som omväxling så blir det att önska sig eländet till jul


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar