Crytek: Crysis 2 är tekniskt genombrott

Robot
Medlem
Crytek: Crysis 2 är tekniskt genombrott

Kommer nog bli ett konsollifierat Crysis till PC med sämre eller likvärdig grafik, synd, eftersom Crysis ändå var ganska bra.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

välidgt små skillnader eller hur.. ska bli intressant hur konsoller med 3-4 år gammal hårdvara kommer se ut med en modern pc då när det släpps.

Medlem

Visst grafiken är i en egen klass i Crysis men oroar mig mest för att spelupplägget kanske ändras i Crysis 2. Crysis är helt klart ett av mina favoritspel och har svårt att föreställa mig det spelas på konsol. Bara hoppas dom gör det bästa av det...

Medlem

Crysis har stöd för Xbox 360-kontrollen... märkte jag igår när jag startade spelet med den inkopplad. Men tycker det är lite småmärkligt eftersom det enbart är ett FPS-spel till PC. Fast beror väl på att det är ett spel märkt med "Games For Windows"?

Medlem

Jag tror att dem flesta GFW spel stödjer kontrollen, vet inte om det är ett måste dock.


signatur

Videomupp

Medlem

"Tekniskt genombrott".. jää jää... bjäbb bjäbb... hype hype..


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Tror inte Crysis blir skönare att spela på Konsol. Man vill kunna sikta riktigt bra och skjuta de där huvudskotten. Alltså ska det vara på PC. Men kommer antagligen sälja ganska bra till konsolerna också.


signatur

Rawr

Medlem

Bara dom inte ändrar upplägget på pc versionen så kunde jag inte bry mig mindre om det är pc exklusivt eller ej.

Tekniskt genombrott för crytek kanske, med tanke på skalbarheten och optimeringen i Cryengine 2.

De dom försöker säga är att dom äntligen kommit ifatt alla andra multiplattformsutvecklare.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag tror att dem flesta GFW spel stödjer kontrollen, vet inte om det är ett måste dock.

Det är ett måste.

Att stödja 360-kontrollen är i stora drag definitionen av GFW.

Medlem

Precis, konsolversionerna kan aldrig bli helt likvärdiga PC:n, helt annan hårdvara och bättre grafikkort...

Inaktiv

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en PC är långt ifrån optimalt att spela spel på, en konsoll däremot är optimerad för att spela spel. Sen handlar det naturligtvis om att utvecklarna måste kunna programmera ordentligt för konsollen. Det är ju bara att kolla på demosarna på nya Cryengine som körs på konsollerna är minst lika snyggt som crysis till PC om inte snyggare.
Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en dator och spela spel är en helt annan diskussion.


signatur

//Aron

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Tekniskt genombrott för crytek kanske, med tanke på skalbarheten och optimeringen i Cryengine 2.

De dom försöker säga är att dom äntligen kommit ifatt alla andra multiplattformsutvecklare.

ere allvetarnnnnn
Tar nog hans ord före ditt tbh.

Medlem
Skrivet av depthless:

Precis, konsolversionerna kan aldrig bli helt likvärdiga PC:n, helt annan hårdvara och bättre grafikkort...

Vilket också är PC:n största fördel OCH nackdel. Bättre hårdvara är givetvis fördel. Men att det är så mycket olika hårdvarukonfigurationer är ju som sagt vad en stor nackdel.

Det är ganska mycket arbete som krävs för att få spelen att fungera på både en "normal" PC och en "riktig gamer-PC".

Medlem

De har gjort Crysis 1 och Warhead bra då blir nog de samma för Crysis 2 till PC sämre dock för Ps3 och 360.. Hoppas dock inte 360 dör på kuppen XDXD

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en PC är långt ifrån optimalt att spela spel på, en konsoll däremot är optimerad för att spela spel. Sen handlar det naturligtvis om att utvecklarna måste kunna programmera ordentligt för konsollen. Det är ju bara att kolla på demosarna på nya Cryengine som körs på konsollerna är minst lika snyggt som crysis till PC om inte snyggare.
Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en dator och spela spel är en helt annan diskussion.

Va?

Hur kan du påstå att det på något sätt skulle vara sämre att spela FPS-spel på en dator? Förutsatt att du har en dator som klarar spelet så har du ju all precision och känsla du inte får när du sitter i soffan framför en tv med handkontroll...

Medlem

Hehe. Ska bli roligt för Sony och Mircosoft. När ett par miljoner ringer till support och säger att deras konsol brinner. För dom satt och spelade Crysis 2!

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en PC är långt ifrån optimalt att spela spel på, en konsoll däremot är optimerad för att spela spel. Sen handlar det naturligtvis om att utvecklarna måste kunna programmera ordentligt för konsollen. Det är ju bara att kolla på demosarna på nya Cryengine som körs på konsollerna är minst lika snyggt som crysis till PC om inte snyggare.
Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en dator och spela spel är en helt annan diskussion.

Konsoler är till för att spela på. Xbox 360 är så. Men PS3 vet jag inte allt vad dom har hittat på i den.
PC är Multi det är inte mycket den inte kan göra. Om man vill. Konsoler har en begränsad processor och grafik att använda. Medans du kan uppgradera datorn med bättre saker. Plus att nya uppdateringar kommer hela tiden till grafikkort mm. Som optimerar PC hela tiden!

Medlem

kommer inte köpa det iallafall crysis är inget utan grafiken
om du skulle sätta dit cod4 grafik istället så skulle det vara precis som något
annat fps


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av FearKill:

Hehe. Ska bli roligt för Sony och Mircosoft. När ett par miljoner ringer till support och säger att deras konsol brinner. För dom satt och spelade Crysis 2!

det kan nog ligga något i de du säger
x360 har ju krashat för mindre än så


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

välidgt små skillnader eller hur.. ska bli intressant hur konsoller med 3-4 år gammal hårdvara kommer se ut med en modern pc då när det släpps.

kommer bli lika intressant när xbox720 och
playsation4 kommer och ni fortfarande
velar runt med era 8800graffekort


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av SWEBarb:

välidgt små skillnader eller hur.. ska bli intressant hur konsoller med 3-4 år gammal hårdvara kommer se ut med en modern pc då när det släpps.

kommer bli lika intressant när xbox720 och
playsation4 kommer och ni fortfarande
velar runt med era 8800graffekort

Sitter just nu med ett 9800 med 1gig minne, det lär väl räcka ett tag. Fast om 3-4 år lär jag nog ha ett nyare... brukar upgradera datorn 1gång / år ungefär för några 1000, det är mer värt pengarna än att köpa en konsoll som redan är omodern innan den släppts... och ska hålla i några år till...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en PC är långt ifrån optimalt att spela spel på, en konsoll däremot är optimerad för att spela spel. Sen handlar det naturligtvis om att utvecklarna måste kunna programmera ordentligt för konsollen. Det är ju bara att kolla på demosarna på nya Cryengine som körs på konsollerna är minst lika snyggt som crysis till PC om inte snyggare.
Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en dator och spela spel är en helt annan diskussion.

Wow, här har vi en redigt hjärntvättad människa! Stackars barn!

Inaktiv
Skrivet av flamgorilla:

kommer bli lika intressant när xbox720 och
playsation4 kommer och ni fortfarande
velar runt med era 8800graffekort

Du missar en sak, nämligen att utvecklingen av hårdvara på PC kommer att driva nästa generations konsoller. Det sitter ATI i XBox 360 och NVidia i PS3.

Med DX11 och GPGPU och nästa generations GPU så kommer vi få se många intressanta nyheter. ATI demonstrerade mass-AI m.m. på GPU nyligen, och NVidia har PhysX för fysik på GPU. Blir intressant att se vart de leder till för framtida konsoller.

Medlem
Skrivet av FearKill:
Skrivet av ScrotzaN:

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en PC är långt ifrån optimalt att spela spel på, en konsoll däremot är optimerad för att spela spel. Sen handlar det naturligtvis om att utvecklarna måste kunna programmera ordentligt för konsollen. Det är ju bara att kolla på demosarna på nya Cryengine som körs på konsollerna är minst lika snyggt som crysis till PC om inte snyggare.
Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en dator och spela spel är en helt annan diskussion.

Konsoler är till för att spela på. Xbox 360 är så. Men PS3 vet jag inte allt vad dom har hittat på i den.
PC är Multi det är inte mycket den inte kan göra. Om man vill. Konsoler har en begränsad processor och grafik att använda. Medans du kan uppgradera datorn med bättre saker. Plus att nya uppdateringar kommer hela tiden till grafikkort mm. Som optimerar PC hela tiden!

Konsolerna uppdateras ju också? Fast där får man byta HELA konsolen istället såklart. Men till priset av vad en lite större uppgradering av PC:n kostar.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

välidgt små skillnader eller hur.. ska bli intressant hur konsoller med 3-4 år gammal hårdvara kommer se ut med en modern pc då när det släpps.

Identiskt såklart.

Medlem

Som vanligt lär titeln fördummas och komma med autoaim för att vi (jag äger en PS3:a också) ska kunna lira skiten med handkontroll. Finns som sagt ingen logik mellan konsoll och handkontroll med de verktyg som finns idag. FRAG FX 2 till PS3an är väl ett försök att göra det lite bättre... men men FPS på PC där det gör sig bäst.

Har egentligen haft väldigt svårt för att förstå vad glädjen bakom autoaimen i FPS konsol spel visar sig? Vill man inte sikta själv i ett spel som handlar om att just sikta och skjuta?

Medlem
Skrivet av liath:

Som vanligt lär titeln fördummas och komma med autoaim för att vi (jag äger en PS3:a också) ska kunna lira skiten med handkontroll. Finns som sagt ingen logik mellan konsoll och handkontroll med de verktyg som finns idag. FRAG FX 2 till PS3an är väl ett försök att göra det lite bättre... men men FPS på PC där det gör sig bäst.

Har egentligen haft väldigt svårt för att förstå vad glädjen bakom autoaimen i FPS konsol spel visar sig? Vill man inte sikta själv i ett spel som handlar om att just sikta och skjuta?

det krävs mer skill med handkontroll

inlärningskurvan för att blir duktig på fps med handkontroll är 10gånger större jämfört med tangentbord och mus där en 6:årig unge kan sätta sig ner o kötta frags efter 2min.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

det krävs mer skill med handkontroll

inlärningskurvan för att blir duktig på fps med handkontroll är 10gånger större jämfört med tangentbord och mus där en 6:årig unge kan sätta sig ner o kötta frags efter 2min.

Är det en fördel att det är svårare att lära sig?

Oavsett det så har muskontroll ett högre tak för skill än handkontroll. När en riktigt bra fps spelare maxat handkontrollen skulle samma spelare kunna höja sig ett par nivåer till med mus.

Trots det så tycker jag det är helt ok med fps spel på konsoll, alla har samma förutsättningar oavsett. Man gör det bästa av det som finns.

12
Skriv svar