Crytek: Crysis 2 är tekniskt genombrott

Medlem

Usch för konsolversion. FPS skall vara på PC.

Medlem

Visst, visst. "Genombrott" är mångfaldiga dessa dagar. Ge mig ETT bra spel så blir det fan ett mirakel, men se nej. Bara skit.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av WarpGuN:

det krävs mer skill med handkontroll

inlärningskurvan för att blir duktig på fps med handkontroll är 10gånger större jämfört med tangentbord och mus där en 6:årig unge kan sätta sig ner o kötta frags efter 2min.

Är det en fördel att det är svårare att lära sig?

Oavsett det så har muskontroll ett högre tak för skill än handkontroll. När en riktigt bra fps spelare maxat handkontrollen skulle samma spelare kunna höja sig ett par nivåer till med mus.

Trots det så tycker jag det är helt ok med fps spel på konsoll, alla har samma förutsättningar oavsett. Man gör det bästa av det som finns.

Du skrapar på ytan av det jag vill ha sagt. Jag förnekar inte att vissa individer kan bli relativt duktig med handkontroll men de skulle definitivt höjja sig ännu mer med mus och t-bord och vem vill inte vara så bra som möjligt på det man/jag/vi gör? ;> Jag fungerar iallafall så och det är därför jag väljer att spela vissa spel på konsoll och andra på PC, varav FPS är den absolut största genren.

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en konsoll är långt ifrån optimalt att spela spel på, en PC däremot är optimerad för att spela spel. Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en konsoll och spela spel är en helt annan diskussion.

Fixed.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

edit.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av ScrotzaN:

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en konsoll är långt ifrån optimalt att spela spel på, en PC däremot är optimerad för att spela spel. Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en konsoll och spela spel är en helt annan diskussion.

Fixed.

är du helt jävla dum i huvudet eller?

tro du folk och rescenter ljuger då dom säger att konsol exklusiva spel som gears of war2,killzone2,drakes fortune 2 är bland dom snyggaste spel som har gjorts ?

fattar du inte att 99% av alla spel som kommer är optimerade för konsol i förstahand, och att det kvittar att du sitter med en jävla lolpc för 20.000kr? inte fan får du bättre grafik för det ? eftersom det är inte PC:N som driver grafikern framåt utan det är KONSOL.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av liath:

Som vanligt lär titeln fördummas och komma med autoaim för att vi (jag äger en PS3:a också) ska kunna lira skiten med handkontroll. Finns som sagt ingen logik mellan konsoll och handkontroll med de verktyg som finns idag. FRAG FX 2 till PS3an är väl ett försök att göra det lite bättre... men men FPS på PC där det gör sig bäst.

Har egentligen haft väldigt svårt för att förstå vad glädjen bakom autoaimen i FPS konsol spel visar sig? Vill man inte sikta själv i ett spel som handlar om att just sikta och skjuta?

det krävs mer skill med handkontroll

inlärningskurvan för att blir duktig på fps med handkontroll är 10gånger större jämfört med tangentbord och mus där en 6:årig unge kan sätta sig ner o kötta frags efter 2min.

Vad - fan - snackar - du - om?

Vadå mer skill, du kan inte göra en tiondel av vad du kan göra med mus och tangentbord i ett FPS. Då räknar jag in trivala saker som att sikta, sikta och strafa, sikta strafa och svänga, sikta strafa svänga och skjuta, sikta strafa svänga skjuta och kolla score-board.
In-game chatt, där man kan skriva - "Fan vad du suger, spelar du med en handkontroll eller?!!8".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte fan får du bättre grafik för det ? eftersom det är inte PC:N som driver grafikern framåt utan det är KONSOL.

Konsolerna har drivit - FPS-genren rakt ner i helvetet - och fortsätter starkt med det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:

inte fan får du bättre grafik för det ? eftersom det är inte PC:N som driver grafikern framåt utan det är KONSOL.

Konsolerna har drivit - FPS-genren rakt ner i helvetet - och fortsätter starkt med det.

nej men snourungar som tankar ner pc spel har drivit fps genren mer mot konsolmarknaden (inget fel på det),om ni inte kan anpassar er att lira fps på konsol är inte vårt problem...mest synd om er.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av NympH:
Skrivet av ScrotzaN:

att folk inte förstår att det är en enormt skillnad på att göra ett spel till PC och konsoll. en konsoll är långt ifrån optimalt att spela spel på, en PC däremot är optimerad för att spela spel. Sen att det fullkomligt suger kuk att sitta framför en konsoll och spela spel är en helt annan diskussion.

Fixed.

är du helt jävla dum i huvudet eller?

tro du folk och rescenter ljuger då dom säger att konsol exklusiva spel som gears of war2,killzone2,drakes fortune 2 är bland dom snyggaste spel som har gjorts ?

fattar du inte att 99% av alla spel som kommer är optimerade för konsol i förstahand, och att det kvittar att du sitter med en jävla lolpc för 20.000kr? inte fan får du bättre grafik för det ? eftersom det är inte PC:N som driver grafikern framåt utan det är KONSOL.

Var du full av KonsolNerdRage™ när du skrev det där, eftersom du har editerat 3 gånger? :heart:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:

inte fan får du bättre grafik för det ? eftersom det är inte PC:N som driver grafikern framåt utan det är KONSOL.

Konsolerna har drivit - FPS-genren rakt ner i helvetet - och fortsätter starkt med det.

nej men snourungar som tankar ner pc spel har drivit fps genren mer mot konsolmarknaden (inget fel på det),om ni inte kan anpassar er att lira fps på konsol är inte vårt problem...mest synd om er.

Jag tycker det är mest synd om spelen - som inte går att uppleva fullt ut. Lite som att köra en realistisk flygsim med numpaden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av WarpGuN:

inte fan får du bättre grafik för det ? eftersom det är inte PC:N som driver grafikern framåt utan det är KONSOL.

Konsolerna har drivit - FPS-genren rakt ner i helvetet - och fortsätter starkt med det.

nej men snourungar som tankar ner pc spel har drivit fps genren mer mot konsolmarknaden (inget fel på det),om ni inte kan anpassar er att lira fps på konsol är inte vårt problem...mest synd om er.

Som om det inte går att ladda spel till konsol då...det är ju superenkelt, så ditt argument håller inte.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Är det ingen som ser fördelarna med en fast hårdvaruplattform?

Kolla hur de har optimerat spelen till t.ex PS2. Jämför de första som släpptes och kolla på de som släpps idag. Det är optimering och utnyttjande av hårdvara.
Till PC är det lätt att säga :"Ah vi går hem tidigt idag för imorgon kommer grafikkort generation 229987 som löser alla prestandabuggar vi har. Vi skjuter upp releasen tills dess."

Jag älskar FPS på PC och jag försöker än idag lära mig på konsoll men får stryk så in i asselet så någon mste veta hur man spelar på handkontroll sittande i en go soffa med en bärs sidan om och tittar på en 50" full-hd tv.............

Jag tror bara det är nyttigt att utvecklarna får anstränga sig lite och inte bara förlita sig på hårdvaruutvecklarna.

Inaktiv
Skrivet av LongKalsing:

Är det ingen som ser fördelarna med en fast hårdvaruplattform?

Kolla hur de har optimerat spelen till t.ex PS2. Jämför de första som släpptes och kolla på de som släpps idag. Det är optimering och utnyttjande av hårdvara.
Till PC är det lätt att säga :"Ah vi går hem tidigt idag för imorgon kommer grafikkort generation 229987 som löser alla prestandabuggar vi har. Vi skjuter upp releasen tills dess."

Jag älskar FPS på PC och jag försöker än idag lära mig på konsoll men får stryk så in i asselet så någon mste veta hur man spelar på handkontroll sittande i en go soffa med en bärs sidan om och tittar på en 50" full-hd tv.............

Jag tror bara det är nyttigt att utvecklarna får anstränga sig lite och inte bara förlita sig på hårdvaruutvecklarna.

Angående optimering på PC så är det ju så att det är mycket lättare att få snygga resultat på en konsoll eftersom alla har samma hårdvara på PCmarknaden finns det ju miljontals olika setups och att optimera för alla är förbannat jävla svårt. Där har konsollerna en klar fördel som spelplattform.

Däremot har ju PC andra fördelar som webbrowser, bild/filmredigering, animering och en jävla massa annat du vill.

FPS på konsoll är ju så jävla nerdummat med diverse auto aims och att du, som i CoD4, typ svänger runt automagiskt när du springer förbi någon... Jag köpte det spelet till 360 och det första som hände var att jag hamnade längst upp på poänglistan, min taktik? Machine gun och gunz blazzzing.

@Warpgun: Jag tycker synd om dig min lille ovetande idiot. Tycker du ska läsa igenom och TÄNKA igenom det du skriver innan du får lite nerd rage över hela tråden. Kanske kolla upp fakta också.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Lilleputten:

@Warpgun: Jag tycker synd om dig min lille ovetande idiot. Tycker du ska läsa igenom och TÄNKA igenom det du skriver innan du får lite nerd rage över hela tråden. Kanske kolla upp fakta också.

lille? du är 16bast.
pcfanboys vägra inse fakta, det är ganska uppenbart att jag har rätt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag har min rigg för gamla rävspel som CS och nu kommande NS2, för de är starkt communitydrivna spel i min värld. Annars spelmässigt så får mitt Xbox 360 tuffa på, funderar dock på att införskaffa en PS3, last guardian ser onekligen nice ut.

För övrigt så är min rigg värd ungefär 6000 kr i dagens marknadsvärde, konsoler tenderar att vara lite billigare och klara av flåset galant ändå.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Så lät det förra gången också, och jag tyckte att spelet spelades som ett tech demo. Det var OK, men det fanns sjukt irriterande buggar. T.ex. självexploderande fordon som jag råkade ut för flera gånger.

Inaktiv

Hur kan dem hävda att det bara blir små skillnader? Bakåtsträvan...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

CryEngine 3 på xbox ser ju ut som skit.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Lilleputten:

@Warpgun: Jag tycker synd om dig min lille ovetande idiot. Tycker du ska läsa igenom och TÄNKA igenom det du skriver innan du får lite nerd rage över hela tråden. Kanske kolla upp fakta också.

lille? du är 16bast.
pcfanboys vägra inse fakta, det är ganska uppenbart att jag har rätt.

Cryengine 3 ser bättre ut?

Du kanske ska visa bevis på att fps på konsol är svårare. Det är rätt uppenbart att du inte har någon aning om det eller ens vad du tror att du menar och då kommer med sjuka kommentarer som inte betyder något konkret.

Medlem

Den här tråden påminner mig om gamla nintendo fanboys vs sega fanboys.

Vad är det för jäkla grej att bråka om. Hur kan nån vinna ett argument där det är en smak sak i fråga, och sedan gå vidare med att skylla på varandras val är orsaken till att spel suger i allmänhet hårig pung idag.

Ge er för fan.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

lille? du är 16bast.
pcfanboys vägra inse fakta, det är ganska uppenbart att jag har rätt.

Och du är 31 år gammal, men uppför och uttrycker dig som en 13-åring. Sluta gör bort dig.


signatur
Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av WarpGuN:

lille? du är 16bast.
pcfanboys vägra inse fakta, det är ganska uppenbart att jag har rätt.

Och du är 31 år gammal, men uppför och uttrycker dig som en 13-åring. Sluta gör bort dig.

i bland måste man tar till hårdhandskarna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Eisenhart73:

CryEngine 3 på xbox ser ju ut som skit.

Med tanke på hur de flesta kan köra Crysis på PC så ser det inte så dåligt ut. Alla har inte dubbel-GPU i sina PC.

http://ve3d.ign.com/videos/play/46646/PC/Crysis/Trailer/CryEn...
Det som ser riktigt bra ut är de två sista "nya" delarna med skogen och fästningen.

12
Skriv svar