Carmack: iPhone ineffektiv spelplattform

Robot
Carmack: iPhone ineffektiv spelplattform
MFC
Medlem
Carmack: iPhone ineffektiv spelplattform

Det är klart... när man inte kan ha 2000 ljuskällor så blir Carmack kinkig..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Har du läst artikeln?

MFC
Medlem

Ja


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

felet med iphone att det är ju inte en renodlad spelmaskin som psp .. fattar inte varför han bothers med apple.. dom lär ju säkert lyssna på han.

Medlem
Skrivet av MFC:

Ja

Då bör du läsa den en gång till...

Medlem

Verkar som att han verkligen kan sin grej, den där.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Carmack är ju ett geni och vet vad han pratar om, han har dessutom varit onvolverad i mobila spel i snart 3-4 år om inte ännu längre så...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

felet med iphone att det är ju inte en renodlad spelmaskin som psp .. fattar inte varför han bothers med apple.. dom lär ju säkert lyssna på han.

Skulle va dumt av Apple att inte lyssna, marknaden för mobila spel konsoler är ju inte direkt liten.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

MFC
Medlem
Skrivet av Puddy:
Skrivet av MFC:

Ja

Då bör du läsa den en gång till...

Nej, det tänker jag inte göra.

Håller för övrigt med, varför bry sig om iPhone.. snart kommer vi ha 15 versioner av iPhone varav 3 kommer vara "Carmack-edition".


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Puddy:
Skrivet av MFC:

Ja

Då bör du läsa den en gång till...

Nej, det tänker jag inte göra.

Håller för övrigt med, varför bry sig om iPhone.. snart kommer vi ha 15 versioner av iPhone varav 3 kommer vara "Carmack-edition".

Om det nu skulle komma 3 st "Carmack-edition"-iphones så är det väl högst nödvändigt för honom att bry sig?

Medlem

Lite avundsjuka? Vill vara lika duktiga som Carmack? ^^

Medlem
Citat:

Håller för övrigt med, varför bry sig om iPhone.. snart kommer vi ha 15 versioner av iPhone varav 3 kommer vara "Carmack-edition".

Vem är det du håller med?

Carmack säger i artikeln att om han vore ensam som utvecklare så skulle han utveckla för just iPhone, och ser hellre att priset sänks på enheterna än att prestandan utökas.

Carmack har varit en trogen anhängare från Apple, för det var ju där han började sin karriär, på AppleII.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Puddy:
Skrivet av MFC:

Ja

Då bör du läsa den en gång till...

Nej, det tänker jag inte göra.

Håller för övrigt med, varför bry sig om iPhone.. snart kommer vi ha 15 versioner av iPhone varav 3 kommer vara "Carmack-edition".

jadu.. ska vi titta hur mobil markaden ser ut. en någorlunda insatt person vet vilka version av iphone det finns. 2 st på 2 år, snart en till på g.

ska vi titta på nokia som är bland som största mobil utvecklarna dom har släpper flera version av olika typer av mobiler varje år.
här är en lång lista på mobiler dom har släppt
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nokia_products

som du ser är 10 mobiler på ett är inte ovanligt. säkert lägsta per år med.

men klagar folk på det? du har ingen aning om vad du pratar har vi just sett så varför tar du inte och kilar iväg och gör nåt du förstår dig på.

Medlem
Skrivet av MFC:

Det är klart... när man inte kan ha 2000 ljuskällor så blir Carmack kinkig..

Eftersom han ska träffa Apple snart så kommer han berätta om hur de kan effektivisera, och det gynnar alla.

Medlem

En "Carmack edition" är nog den enda typen av iCrap jag skulle kunna tänka mig att införskaffa Kanske kan han tom lyckas implementera de där mest grundläggande mobil-funktionerna som Apple av någon anledning har ignorerat/inte lyckats med?

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

En "Carmack edition" är nog den enda typen av iCrap jag skulle kunna tänka mig att införskaffa Kanske kan han tom lyckas implementera de där mest grundläggande mobil-funktionerna som Apple av någon anledning har ignorerat/inte lyckats med?

vilka?

Medlem

Jag skulle ju vilja se lite DOOM till N-Gage.
Sitter och funderar på hurvida N-Gage är bättre eller sämre än IPhone när det gäller spel. Jag har spelat en hel del N-Gage spel och tycker att spelen fungerar fin fint. Just nu spelas det Worms som bara den, men har även spelat igenom bla Metalgear Solid. En sak har N-Gage som jag inte tror Iphone har i alla fall, det är Multiplayer.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem
Skrivet av toxaris:

Jag skulle ju vilja se lite DOOM till N-Gage.

http://koti.mbnet.fi/mertama/index_new.html (fast du måste köpa WAD filerna separat, från Steam eller något om du inte har dom redan.

Quake finns också.
http://koti.mbnet.fi/hinkka/index.html

Inte direkt förvånande nyhet, Symbianmobiler har samma ineffektivitet, svårt att utnyttja hårdvaran fullt ut.

Medlem
Skrivet av toxaris:

Jag skulle ju vilja se lite DOOM till N-Gage.
Sitter och funderar på hurvida N-Gage är bättre eller sämre än IPhone när det gäller spel. Jag har spelat en hel del N-Gage spel och tycker att spelen fungerar fin fint. Just nu spelas det Worms som bara den, men har även spelat igenom bla Metalgear Solid. En sak har N-Gage som jag inte tror Iphone har i alla fall, det är Multiplayer.

Jodå, visst finns det MP-spel till iPhone, både via wlan och 3G

Medlem

N-gage...hahahahahaha

Tycker bara det är kul att ens jämföra den med Iphone, hur man ens kommer på tanken..:P

Medlem
Skrivet av BigD:

N-gage...hahahahahaha

Tycker bara det är kul att ens jämföra den med Iphone, hur man ens kommer på tanken..:P

Vad är det som suger med det ena eller det andra om man får vara så fräck att fråga?


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Ok, jag hittade lite:
http://web.me.com/jamesburland/Nokia_Creative/Blog/Entries/20...

Gillar endå att spela men fysika knappar, men det är kanske bara jag.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Bra sagt, jäkla daltande med Apple alltid, som om deras hårvara och mjukvara är det bästa på planeten...

Medlem

Ja man bli onekligen trött på Iphone sekten i mellanåt.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Hittade dett när jag härjade med C2DOOM.

Open Transport Tycoon för symbian S60:
http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=257651&highlight...


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

jag har Wolfenstein 3d till min Iphone å det är verkligen skit kul, å fungerar helt perfekt, med en mycket bra kontroll

men den är det i prinsip det ända spelet på iphonen som är riktigt bra.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Wolfensten 3D har portats till Nokia S60 mobiler också.
http://anotherguest.se/

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Wolfensten 3D har portats till Nokia S60 mobiler också.
http://anotherguest.se/

Där fanns ju en massa skoj. Tack för länken.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem
Skrivet av MFC:

Det är klart... när man inte kan ha 2000 ljuskällor så blir Carmack kinkig..

Nu råkar det ju iofs vara så att Carmack är bäst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar