Carmack: iPhone ineffektiv spelplattform

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av MFC:

Det är klart... när man inte kan ha 2000 ljuskällor så blir Carmack kinkig..

Nu råkar det ju iofs vara så att Carmack är bäst.

Ja har man gjort det bästa spelet genom tiderna, Quake så är det inte mycket att säga än att han är bäst.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

Hmm, verkar ju som att det går att lira lite vad som på Symbian, text quake3. Kolla http://www.ipmart-forum.com.

Men det är ju ganska inveklat att få något att fungera. Men Doom fungerar i allafall.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Puddy:
Skrivet av MFC:

Ja

Då bör du läsa den en gång till...

Nej, det tänker jag inte göra.

Håller för övrigt med, varför bry sig om iPhone.. snart kommer vi ha 15 versioner av iPhone varav 3 kommer vara "Carmack-edition".

15 versioner? Apple har sett till att inte bygga mer än en version av iphone, nu finns ju 3G S parallelt men det handlar nog om att man vill fasa ut den äldre 3G.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Carmack är den absolut bästa när det gäller kod

Medlem
Skrivet av toxaris:

Jag skulle ju vilja se lite DOOM till N-Gage.
Sitter och funderar på hurvida N-Gage är bättre eller sämre än IPhone när det gäller spel. Jag har spelat en hel del N-Gage spel och tycker att spelen fungerar fin fint. Just nu spelas det Worms som bara den, men har även spelat igenom bla Metalgear Solid. En sak har N-Gage som jag inte tror Iphone har i alla fall, det är Multiplayer.

Carmack said the game has features that could be unlocked later with the release of iPhone 3.0 software. That includes peer-to-peer cooperative multiplayer, where gamers can connect with each other and play in the same multiplayer game, said Tom Mustaine, managing director of Escalation Studios.

12
Skriv svar