Cross-platform i UT3 bekräftat.

Medlem
Cross-platform i UT3 bekräftat.

IGN bekräftar att det kommer att finnas cross-platformstöd mellan PC och PS3. Det kan ju bli hur skoj som helst.

Medlem
Medlem

Kan bli kul, speciellt om man kör med mus och tangentbord på PS3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Läste nånstans att de inte verkade som det trots allt.. eftersom konsol versionen kommer att vara nerslöad jämte pc.. samt verkade de som testade liret på ps3a köra med sixaxis.. fast hoppas hoppas på tangentbord och mus.. hata dosa på fps!

Inaktiv

Apropå tangentbord och mus, funkar alla vanliga såna till ps3an? eller måste man ha nå special?

Medlem

USB är väl det enda kravet, USB eller Blåtand?

Medlem

kommer bli kul att spöa PS3 ägare på PC


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kommer inte ske
Vi har maxad FPS hela tiden och du hackar sönder på din trasiga PC

Inaktiv

What Z0RRE said!

bring it on PC fools! :evil:


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

PC-snubbarna kommer dock säkert kunna göra så att fienderna lyser och bakgrunden är en ful färg och alla lampor osv på banorna stängs av, så så sätt kommer det bli lika lätt att urskilja gubbarna på banan som det är att urskilja hundskit i nysnö.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag äger en Ps3a själv och hoppas att UT3 kommer va lysande på den men som sagt.. kommer fan inte ihåg vart jag läste den men enligt utvecklarna kommer konsol-versionen va nerslöad.. fast det kanske bara gäller singel-player som aaaaalla vill spela i ut;) jag hoppas verkligen det blir cross-plattform och att man kans sitta med mus o tangentbord.. kan man ju sitta o pisa fjorrtisar fram tills i sommar då MGS4 och FF kommer

Medlem

Eftersom dom tänker göra en cross så borde ju Ps3 verren också gå att modda med grafik?
känns iaf helt naturligt.

Medlem

Och hur skulle det gå till?

om det inte läggs in i inställningar för spelet så ser jag inte hur det skulle vara möjligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

ja men sånt jag tänker på är inget som läggs in i inställningarna i spelen, har inte gjorts tidigare iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har du spelat ett FPS som varit crossat mellan konsol och pc innan då?

Medlem

jag tror inte du förstår hur jag menar.
så jag lägger ner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]ja men sånt jag tänker på är inget som läggs in i inställningarna i spelen, har inte gjorts tidigare iaf.

Eftersom de har sagt att ps3-versionen ska gå att modda likadant som på pc så ser jag inga hinder att det inte skulle kunna komma till ps3, det var bara att skicka över samma innehåll som på pc.

Medlem

Molotov jag förstår precis vad du menar. Du menar att man kan haxxa fram ljusinställningar som gör att modeller nästna lyser i starka färger, och att kunna skala ner texturernas detaljer för att se bättre. Men det jag säger som du inte verkar förstå är ju att eftersom det blir en cross så måste det ju princip vara samma spel. Och dom lär ju också tänka på det själva, alla PC användare kommer ju att har mycket bättre förutsättningar med alla alternativ som finns. Känns som dom sätter P för det och låter även Ps3 verren ha grafiska alternativ.

klart?

Medlem

jag tror inte på att det kommer vara möjligt på PS3 för att på PC kommer det inte listas ut hur man gör från början heller innan nån har lyckats haxxa färdigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

varför skulle det inte funka?
man ska ju kunna använda mods i ps3an med ..
och för att gubbana ska lysa rött eller blått måste man ha en mod.

men det är cheat enligt mig

Medlem

Woohoo, ännu en anledning till att skaffa PS3 då allså om stödet för Mus/Tbord är bra


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Varför skulle det ta ett tag för Pc användarna att lista ut hur man ändrar inställningar i spelet?
Det fungerar ju precis likadant på alla FPS, öppna configfilen och skriv om.
Eller att bara få fram consolen och skriv om det du vill ändra..

Medlem

jag vet inte men när jag spelat diverse FPS-spel online som Q2 Q3 UT osv så tog det ett tag innan folk hade börjat fula till det så som jag tänker på.

nåja jag tror inte det kommer vara möjligt varken på PS3 eller PC direkt ut boxen utan det måste moddas/haxxas på nått sätt och det tror jag inte kommer vara möjligt till PS3 (kanske inte PC heller men så småningom listar väll nån ut det) iaf så tror inte jag folk kommer lägga ner nå tid på det till PS3 iaf för där vill folk ha det så snyggt som möjligt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]jag vet inte men när jag spelat diverse FPS-spel online som Q2 Q3 UT osv så tog det ett tag innan folk hade börjat fula till det så som jag tänker på.

nåja jag tror inte det kommer vara möjligt varken på PS3 eller PC direkt ut boxen utan det måste moddas/haxxas på nått sätt och det tror jag inte kommer vara möjligt till PS3 (kanske inte PC heller men så småningom listar väll nån ut det) iaf så tror inte jag folk kommer lägga ner nå tid på det till PS3 iaf för där vill folk ha det så snyggt som möjligt.

Hur menar du. "Så tog det ett tag innan folk hade börjat fula till det så _jag_ tänker på".??
Menar du brightskins? Rätta mig om jag har fel, men det har ju varit känt sedan starten av QW.
Öppna pakfilen, extrahera skinbilden och tillsist kludda hela bilden grön.
På tal om grön, du verkar inte ha en aning om vad du snackar om!
Tex, första jag gjorde när jag installerat Quake4 första gången var att öppna configfilen och fixa till sådant som i dagens läge är basics för ett quake-spel.
Detsamma gäller för UT, allt styrs av den lokala config-filen, som är helt öppen för modning.

Medlem

nej jag menar inte brightskins jag menar som jag skrev i mitt första inlägg.
tex sk Lego-grafik i Q3 osv jag vet inte om det finns nå liknande i UT-spelen men vad jag vill minnas är det saker som kom efteråt och inget som nån gjorde direkt spelet hade släppts.
och som sagt jag tror inte det kommer vara möjligt på PS3 som sagt att "öppna skinfilen och kluddra grönt" men nån kommer säkert lista ut nått sätt för det på PC.

nåja nu lägger jag ner den här diskutionen det är bara spekulationer endå. Det slutar bara med att man säger att den ena inte vet vad den pratar om och annat svammel tydligen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Känns lite som kätteri att "kludda grönt" på alla skins när nån stackars designer/grafiker suttit en evighet med att få till gubbarna och alla tusentals pixlarna rätt på karaktärerna.. samt att det är ganska illa att det ska krävas sån "hjälp" bara för att skillsen inte räcker till med railen annars

Medlem

Du har just klankat ner på hela Q2-scenen i världen "thefonze"

Inaktiv

Oh noes, alla då måste jag ju be om ursäkt till alla de 200 snubbarna som fortfarande är inne i det spelet ^^
Men ärligt så tycker jag det verkligen är tjaffs att ändra såna inställningar så gubbar lyser som julgranar osv.. Okej att de kan bli grötigt med allt tekniskt mumbo-jumbo i nyare UT spel och redan i Q3 men det är ju faktiskt så spelen är designade. Att man tweakar dem så de ska se så fula och enkla ut som möjligt är verkligen inget annat än "fusk" imo. Okej att man flummar med foven (var väl så det hette) i Q2 och så nuförtiden när spelet är aningen förlegat och 99% av miljöerna samt gubbarna är bruna. Men att det ska vara det första man gör med ett splittnytt spel, nä hujedamig!

Medlem

Det blir kul o spöa Pc spelare på Ps3an ^^

12
Skriv svar