"Dreamhack en fristad för fildelare"

Robot
"Dreamhack en fristad för fildelare"
Medlem
"Dreamhack en fristad för fildelare"

DH = Piratfest


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Skulle det ta några sådana åtgärder så kommer de att döda Dreamhack totalt. De gångerna man åker på såna här evenemang så är det primärt för att träffa vänner och bekanta.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Är väl inte hela världen om dom håller på där, släck blåslampan

Inaktiv

Men va löjliga Ponten och hans maffia är. Hela det här kriget mot fildelare (vilket tydligen har blivit synonymt med illegal fildelning) kommer aldrig att föda något gott.

Medlem

Det finns intärna nätverk på DH där de som jobbar kan snylta hem saker. Deras PR är ren skitsnack och inte undra på att de ser mellan fingrarna. Det bara flödar piratkopierat material där.

*ser fram mot de hätska diskussionerna*

Skrivet av Snigelapa:

Men va löjliga Ponten och hans maffia är. Hela det här kriget mot fildelare (vilket tydligen har blivit synonymt med illegal fildelning) kommer aldrig att föda något gott.

Så om du skulle skapa ett spel eller film för 100 miljoner, skulle du vara glad om alla tankar hem det utan att betala för sig? Tycker ditt resonemang att deras jobb är löjligt är anmärkningsvärt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

va?! redan?
vilken ögonöppnare det måste vara für det svenska folket.
Ring uppdrag granskning!

Medlem
Skrivet av redmac:

Det finns intärna nätverk på DH där de som jobbar kan snylta hem saker. Deras PR är ren skitsnack och inte undra på att de ser mellan fingrarna. Det bara flödar piratkopierat material där.

*ser fram mot de hätska diskussionerna*

Skrivet av Snigelapa:

Men va löjliga Ponten och hans maffia är. Hela det här kriget mot fildelare (vilket tydligen har blivit synonymt med illegal fildelning) kommer aldrig att föda något gott.

Så om du skulle skapa ett spel eller film för 100 miljoner, skulle du vara glad om alla tankar hem det utan att betala för sig? Tycker ditt resonemang att deras jobb är löjligt är anmärkningsvärt.

Det är deras jobb att anpassa sig efter marknaden, inte marknaden att anpassa sig efter dem.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Kan inte den där jävla Pontén köra upp hela jävla APB i sin feta röv och bara hålla käft. Tänk om han kunde lägga ner all sin energi på att faktiskt göra något vettigt.
Nej, jag anser inte att jaga fildelare är vettigt.
Utveckla ett system likt spotify för spel och film är ju en start för att trappa ner på piratkopiering utan att hänga ut någon.

Medlem

Hela DH var ju för fan från början en träff för pirater! Klart att det är en fristad!

Inaktiv

ToG alterAtivet Att jag ska dit och pirata är viktigast men det får man väl äta upp i en pc gamer artikel sen.

Medlem
Skrivet av Kartraith:
Skrivet av redmac:

Det finns intärna nätverk på DH där de som jobbar kan snylta hem saker. Deras PR är ren skitsnack och inte undra på att de ser mellan fingrarna. Det bara flödar piratkopierat material där.

*ser fram mot de hätska diskussionerna*

Skrivet av Snigelapa:

Men va löjliga Ponten och hans maffia är. Hela det här kriget mot fildelare (vilket tydligen har blivit synonymt med illegal fildelning) kommer aldrig att föda något gott.

Så om du skulle skapa ett spel eller film för 100 miljoner, skulle du vara glad om alla tankar hem det utan att betala för sig? Tycker ditt resonemang att deras jobb är löjligt är anmärkningsvärt.

Det är deras jobb att anpassa sig efter marknaden, inte marknaden att anpassa sig efter dem.

Exakt. Förstår inte varför alla inom denna bransh ska vara så bakåtsträvande. Kan man inte som utvecklare anpassa sig efter marknaden borde man nog syssla med något annat eller sluta gnälla.

Medlem

Jag blir så trött på den där låtsaspolisen. Speciellt när han talar om att svensk lag gäller alla. Utom han själv då, eller? Mig veterligen skickade APB ut hotbrev till fildelare för mindre än en månad sedan. Nä du, Pirate. Lägg ner någon gång, eller så har piraterna snart ditt huvud på ett silverfat.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Det finns intärna nätverk på DH där de som jobbar kan snylta hem saker. Deras PR är ren skitsnack och inte undra på att de ser mellan fingrarna. Det bara flödar piratkopierat material där.

*ser fram mot de hätska diskussionerna*

Skrivet av Snigelapa:

Men va löjliga Ponten och hans maffia är. Hela det här kriget mot fildelare (vilket tydligen har blivit synonymt med illegal fildelning) kommer aldrig att föda något gott.

Så om du skulle skapa ett spel eller film för 100 miljoner, skulle du vara glad om alla tankar hem det utan att betala för sig? Tycker ditt resonemang att deras jobb är löjligt är anmärkningsvärt.

Klart jag inte skulle bli glad, men jag är vettig nog att inte bekämpa det genom att kriminalisera en hel generation och börja flåsa och svettas för ett storebror-samhälle.
Om det skulle bli resultatet för mitt kulturella arbete så skulle jag få tänka om.

Medlem

Henrik Pontén? Jag trodde han hette Pirate Pontén

Medlem

skulle aldrig tänka mig åka till DH igen, var senast där när dom visa upp Halo, varit där på besök ett par gånger, men åka dit skulle aldrig fall mig in.
det är ett jäkla jippo, och nu har jag hört att dom spelar musik dygnet runt, när man var där så var det bara på dag tid och lite in på kvällen men att under dom största delarna av sov tiderna så var det tyst.

har väl varit där 4 gånger eller nåt. also innan dh summer kom.

var på ett lan för bara nån månad sen, dock bara för att tävla, dom bästa svenska bf2 lagen var där. och hade turnering, bara 80 pers men det var å andra sidan inte så mycket löst folk som det är på dh.

mycket roligare än något dh jag varit på.

Medlem

Varför blir alla så upprörda? Finns det inte viktigare saker att bli upprörda för här i världen? Låt Pontén göra sitt jobb om han tycker det är kul, det rör ju inte Er, eller?

Varför blir inte jag upprörd? Jag piratkopierar inte, kan det vara därför?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Kartraith:
Skrivet av redmac:

Det finns intärna nätverk på DH där de som jobbar kan snylta hem saker. Deras PR är ren skitsnack och inte undra på att de ser mellan fingrarna. Det bara flödar piratkopierat material där.

*ser fram mot de hätska diskussionerna*

Skrivet av Snigelapa:

Men va löjliga Ponten och hans maffia är. Hela det här kriget mot fildelare (vilket tydligen har blivit synonymt med illegal fildelning) kommer aldrig att föda något gott.

Så om du skulle skapa ett spel eller film för 100 miljoner, skulle du vara glad om alla tankar hem det utan att betala för sig? Tycker ditt resonemang att deras jobb är löjligt är anmärkningsvärt.

Det är deras jobb att anpassa sig efter marknaden, inte marknaden att anpassa sig efter dem.

Exakt. Förstår inte varför alla inom denna bransh ska vara så bakåtsträvande. Kan man inte som utvecklare anpassa sig efter marknaden borde man nog syssla med något annat eller sluta gnälla.

Fast i vanliga fall så skulle företagen tvingas att följa marknaden genom bojkott från kunderna. Men då detta inte är fallet så fungerar inte riktigt exemplet. Prissättnings processen funka inte riktigt om den ena partern kan få produkten gratis genom nerladdning.

Medlem

Jävla Pontén i ett rättssamhälle så skulle skadeståndet för arboga mordet varit större än skadeståndet för ägarna av TPB vilket det inte är som vi bekant vet.

OT: hatar vårat dåliga kapitalist samhälle där egendom har större värde än människoliv.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Pirate Pontén är otroligt irriterande.

Medlem
Skrivet av Kartraith:

Det är deras jobb att anpassa sig efter marknaden, inte marknaden att anpassa sig efter dem.

Marknaden vill snylta hem spel, film, musik utan att betala för sig. Tyvärr går det att få allt gratis. Inte ens om man skulle trycka in reklam varje minut i en film, spel eller låt skulle det hjälpa.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

Medlem
Skrivet av Runken:

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

ja, skulle Thompson få igenom sin vilja så har du inga spel att spela längre. Skulle Ponten få igenom sin vilja så är du tvungen att betala för dina spel.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Om Pontén försöker stänga ner Dreamhack får man ju damp. Han river upp en kultur för att främja en annan.

Edit: blev lite väl förargad, skrev lite saker som inte skall skrivas.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av Snigelapa:

Klart jag inte skulle bli glad, men jag är vettig nog att inte bekämpa det genom att kriminalisera en hel generation och börja flåsa och svettas för ett storebror-samhälle.
Om det skulle bli resultatet för mitt kulturella arbete så skulle jag få tänka om.

Denna generation måste lära sig att allt i livet kan inte vara gratis. De måste förstå innebörden av moral och solidaritet. Idag finns det riktigt bra alternativ att köpa spel digitalt, musik börjar bli bättre med exempelvis spotify och film kan man snart köpa eller hyra digitalt via xbox360 eller PS3.
Dock är det värt att köpa en fysik blu-ray film då det erbjuder överlägset bäst bild och ljudkvalité.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Runken:

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

ja, skulle Thompson få igenom sin vilja så har du inga spel att spela längre. Skulle Ponten få igenom sin vilja så är du tvungen att betala för dina spel.

TACK! Det finns folk med vett och moral på FZ!

Trodde det bara var jag kvar som betalade för mig.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Avstängd

Tycker FZ ska ändra sina uppgifter omedelbart för att han heter Pirate Pontén, ändå tills hans ansökan om Henrik går igenom! Har ni totalt missat denna nyhet så klicka här http://tr.im/o9ym .

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Runken:

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

ja, skulle Thompson få igenom sin vilja så har du inga spel att spela längre. Skulle Ponten få igenom sin vilja så är du tvungen att betala för dina spel.

ja jävlar du. och skulle båda få igenom sina viljor igenom så skulle jag inte få några spel men ändå bli tvungen att betala!... brrr

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Runken:

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

ja, skulle Thompson få igenom sin vilja så har du inga spel att spela längre. Skulle Ponten få igenom sin vilja så är du tvungen att betala för dina spel.

TACK! Det finns folk med vett och moral på FZ!

Trodde det bara var jag kvar som betalade för mig.

Vi kommer väl dö ut samtidigt som spelen dör ut. Viktigt är dock att föra vidare det sunda förnuftet till våra barn så att den här mellangenerationen så småningom dör ut istället


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Måste vara lagom kul för Henrik Ponten att konstant hotas, nedvärderas och allmänt demoniseras bara för att han vågar drista sig till att påstå att svensk lag borde gälla. Är det bara jag som tycker att all skit som spys ut på det här och många andra forum är rätt sjuk?


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Skriv svar