Hjälp med att importera spel.

Medlem
Hjälp med att importera spel.

Är sugen på att köpa en del titlar från us/jap till min ps3 men vart jag än vänder mig (Amazon.com / playasia.com) så står det att dom inte kan leverara till eu länder osv.

Finns det någon site (land) som får eller kan skicka spelen hit till sverige?

Mycket tacksam för svar eller hjälp hur man kringgår dessa idiotiska regler. 8)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vet inte om det finns men anledning varför odm inte leverar tror jag beror på att en sida blev stämd och gick i KK pga dom sålde PS3-spel till EU.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan ligga nått i det. För det verkar inte vara något större problem att köpa 360 spel ifrån dom. Bara ps2/3 spel.
Är väl Sony som kört över alla med sina maffia metoder......


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

jag har iofs fått hem ps3 spel från play-asia....

Medlem
Skrivet av Nikie:

jag har iofs fått hem ps3 spel från play-asia....

Hmmm

Hur lyckades du med det?
Vartenda ps3 spel jag kollar på hos playasia står det:

This item is not available for shipping to

European Union
Iceland
Liechtenstein
Norway


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jag importerar ifrån Videogamesplus. De har både bra priser och snabb leverans. De skriver dessutom ner värdet på paketen så att du slipper tullrisken.

Medlem

Tack för det tipset!:up:


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Varför skall ni importera saker?

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

Varför skall ni importera saker?

billigare ^^


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Och i vissa fall så kan man få spelen ganska mycket tidigare.

Plus att vissa spel inte släpps i EU...

Medlem

Jo jo det är klart, vissa spel släpps inte i EU. Men hur får du det till billigare? Såg på någon länkad sida där uppe att spelen kostar 69$
och sedan import på det. lär ju inte vara billigare.

Medlem

Om du tänker på VGP så är det kanadensiska dollar, även om det idag inte skiljer speciellt mycket mellan kanadensiska och amerikanska dollar.

$69 cad = 438 sek (enligt google). Även om man lägger på kanske 30-40 kr i frakt så är det billigare än de flesta konsolspel kostar i svenska affärer.


signatur
Inaktiv

Ska man köpa ett nytt spel här får man punga ut 650kr i butik oftast


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Ibland upp emot 699 kr, vilket i min mening är ett jävla rån.

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:

Ibland upp emot 699 kr, vilket i min mening är ett jävla rån.

Mm jo inte är det direkt billigt precis. Därför man inte har råd att köpa några originalspel. =/ Men men... finns ju bara två val. Antingen kopiera och spela... eller inte spela. Nåja det här passade inte in hos PS3 men ändå.

Hur som helst så är det ju billigt att importera spel specielt om man är flera som beställer samtidigt eller bara beställer flera spel på en gång.

Inaktiv

Dookie, vad är den ungefärliga leverans tiden från Videogamesplus?

Medlem

Så om jag tex skulle välja att importera Assassins Creed från VGP, göra en förhansbokning. Skulle jag då få mitt exemplar hem i lådan på releasedagen för NA eller skulle det ta ytterligare 10-14 dagar?

Medlem
Skrivet av thefonze:

Dookie, vad är den ungefärliga leverans tiden från Videogamesplus?

Normalt sett ligger leveranstiden på 3-5 dagar.

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Så om jag tex skulle välja att importera Assassins Creed från VGP, göra en förhansbokning. Skulle jag då få mitt exemplar hem i lådan på releasedagen för NA eller skulle det ta ytterligare 10-14 dagar?

Jag har aldrig testat att göra en förhandsbokning där så jag är inte hundra på hur de hanterar utskicken. Jag skulle dock tippa på att de skickar ut det dagen innan officiellt releasedatum.

Inaktiv

Verkar ruggigt schysst detta ju om det endast är så kort leveranstid, vad ligger frakten på? Visserligen kan jag kolla sidan för denna information men är ju för låt för detta i denna stund-.-
Råkade tabba mig ganska ordentligt häromdan när jag skulle köpa mina första lir till ps3an, hittade Ninja Gaiden för 549 på SIBA så handlade det direkt, såg även fight night i hyllan så plockade med det och antog att det var billigt.. betalade med kortet och tänkte inte mer på det.. kolla kvittot sen.. 699 för fight night, urk! Nog för att liret e riktigt skönt men ändå!
Blir att importera det mesta i framtiden

Medlem
Skrivet av thefonze:

Verkar ruggigt schysst detta ju om det endast är så kort leveranstid, vad ligger frakten på? Visserligen kan jag kolla sidan för denna information men är ju för låt för detta i denna stund-.-
Råkade tabba mig ganska ordentligt häromdan när jag skulle köpa mina första lir till ps3an, hittade Ninja Gaiden för 549 på SIBA så handlade det direkt, såg även fight night i hyllan så plockade med det och antog att det var billigt.. betalade med kortet och tänkte inte mer på det.. kolla kvittot sen.. 699 för fight night, urk! Nog för att liret e riktigt skönt men ändå!
Blir att importera det mesta i framtiden

Du kan räkna med att ett spel kostar ca 500 kr inkl frakt. Mitt senaste inköp hamnade på 506 kr om jag inte minns fel. Varierar lite med valutakursen. Leveranstiderna kan variera lite också, men vanligtvis brukar det ta max en vecka. Även om det skulle ta två veckor anser jag det vara värt det för att spara över 100 spänn per spel.

Inaktiv

n fråga falöl man importerar från asien är dom på kinesikska lr fortfarande på eng?

Inaktiv

en fråga falöl man importerar från asien är dom på kinesikska lr fortfarande på eng?

Inaktiv

Sant Dookie, ok om man seriösa cravings efter nåt hett spel man glömt att förboka eller nåt.. men i 99% av fallen så är det ju helt klart smartast att spara den där hundringen och vänta istället.

Medlem
Skrivet av Revolver_Ocelot:

en fråga falöl man importerar från asien är dom på kinesikska lr fortfarande på eng?

Beror på vad det är för spel. Dom flesta är på japanska eller kinesiska av dom jag kollat på i alla fall.

Medlem

efter ett misslyckat försök att beställa MLB 07 the show från svenska Gametronics så beställde jag från videogamesplus efter att ha läst denna tråd.

Jag beställde i fredags, förskottsbetalade med visa, och idag låg spelet i brevlådan

Denna butik ger jag verkligen högsta betyg, helt suveränt första intryck!

Ska maila dem och tacka o berömma!

EDIT:

Btw, fick betala ca 530kr istället för de 799 gametronics ville ha!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

efter ett misslyckat försök att beställa MLB 07 the show från svenska Gametronics så beställde jag från videogamesplus efter att ha läst denna tråd.

Jag beställde i fredags, förskottsbetalade med visa, och idag låg spelet i brevlådan

Denna butik ger jag verkligen högsta betyg, helt suveränt första intryck!

Ska maila dem och tacka o berömma!

EDIT:

Btw, fick betala ca 530kr istället för de 799 gametronics ville ha!

Deras service är grymt bra. Snabba på korrespondens dessutom. Det är bara att rekommendera fler att importera. Våga vägra de svenska överpriserna.

Medlem

Lite OT men Soulless är MLB07 köpvärt? Funderat på att beställa det från samma ställe. Lirade baseboll själv ett par år faktist.. jäkligt skoj

Medlem

jag har aldrig lirat ett baseball spel tidigare och heller aldrig IRL men gillar att se MLB på tv dock!

Så jag är en noob på allt som är baseball men jag tycker spelet är jävligt skoj och det känns iaf som om spelet återger baseball på ett mycket realistiskt sätt.

så gillar du baseball är nog spelet ett helvärt köp!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hmm... Blir mer och mer intresserad av att testa och importera något nu ju... Kanske ska köpa Persona 3 från Videogamesplus, bara för att testa liksom. Det lär ju kosta mer i Sverige iaf.

12
Skriv svar