Guitar Hero-gitarren brände..

Ti.
Medlem
Guitar Hero-gitarren brände..

..PS2-anslutningarna!

Av allt att tyda gick mitt PS2 sönder idag pga. gitarren.

Först fungerade inte gitarren när jag kommit till startskärmen på GH2 ("Press any button etc."). Testade därefter att starta om systemet utan framgång. Därefter bytte jag till port 2, då fungerade gitarren men spelet kan inte spelas av bara en spelare på port 2.

Vad som följer nu är det mest störande: Startade upp God of War 2 med en vanlig dual-shock i båda portarna för att se att allt var OK men KONTROLLERNA LYSER INTE ENS NU!

Summan av kardemumman: Guitar Hero-gitarren brände anslutningarna!

Edit:

Öppnade upp PS2: an för att se om jag kunde se något galet.
Något galet hittade jag verkligen! Den allra mittersta av de små metallkontakterna på båda portarna hade åkt ur. Vände nu blickarna till gitarrens kontakt. Och gissa vad! Den mittersta kontakten såg konstig ut, den var spretigare än de övriga och kanske även något tiltat uppåt.

Medlem

Som tur är så kostar inte en ps2´a så mycket i dagens läge!
Men trist annars

Medlem

synd verkligen:(


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Ti.
Medlem

Mm, riktigt surt faktiskt.

Åkte tillbaka till återförsäljaren igår och fick VERKLIGEN stå på mig gällande vad som hänt. Mycket motvilligt öppnade han den för att se samma sak jag hade identifierat som det stora felet.

Fick bl.a. stå ut med skitsnack som att: "Det har sålts ca. 20 000 ex av det här o det har aldrig hänt förr...". Och man tänker bara: "OCH?!"

En tekniker jag ska kolla på detta i veckan som kommer.
Allt går på garanti. Men innan allt är klart har det väl gått 2-3veckor utan Guitar Hero.

Medlem

Jag hade klarat mig för gott utan Guitar Hero
Testat det 1 gång när jag dessutom var alkoholpåverkad, och satte låtar som tydligen var ganska svåra. Så conclusion: Babyspel!

Inaktiv

Upp till bevis.

1
Skriv svar