Världens mest underskattade/överskattde spel!

Medlem
Världens mest underskattade/överskattde spel!

Okej underskattat hm det blir svårt:\.
Jag säger nog legend of zelda wind waker.
Överskattat Grand theoft auto speln fy fan vad jag hatar dom skräp-spelen:evil:.

Inaktiv

måste du bepesta det vackra playstation forumet med sånt här?
zelda finns inte till ps och överskattade spel diskuteras(?) det redan om i en nyhet!

Medlem

Hade väl varit "ok" om han ställt upp de få orden han skrev i en fin ordning så man inte behöver dö av koncentration för att läsa det

Överskattade spel är lett W.o.W.

Medlem

Världens mest överskattade: Halo
Världens mest underskattade: Gothic 2

Medlem

mest underskattade?
Måste nog vara Severence; Blade of Darkness : bästa hack´n slash nånsin, med superb grafik för ett DX7 spel.
Eller Ground Control 2, helt klart ballaste rts:et, inget tråkigt basbyggande, bara att kriga...

Båda till PC.


signatur

yolo

Medlem

Det är ju basbygget som är det roliga med sådana spel
Själva krigandet är bara effekten av att behöva börja om med en ny bas.

Medlem

Världens mest överskattade: Halo / SC (sorry fanboys)
Världens mest underskattade: -

Medlem

Överskattade titlar: Metal gear solid serien, final fantasy, GTA och oblivion.

Världens mest underskattade spel? suikoden 1 & 2

Medlem

Grymt att du drar igenom spelserier som sålt mest av alla spel typ

Medlem

Det är ju därför dem är överskattade ;>


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av mogvard:

Världens mest överskattade: Halo / SC (sorry fanboys)
Världens mest underskattade: -

SC?
Splinter Cell? StarCraft? Sim City? Shadow Company? Soul Calibur?

Man måste vara försiktig med förkortningar :evil:

Medlem
Medlem
Skrivet av mogvard:

STARCRAFT

I see...och jag håller med dig om Halo iaf.

Mest underskattade: The Dig eller Doom 3

Medlem
Skrivet av Z0RRE:

Grymt att du drar igenom spelserier som sålt mest av alla spel typ

50 cents spel sålde också mängder, gör det detta till ett bra spel? nej.

Medlem

Drunken_monkey_boxer: Det var nog den sämsta liknelsen jag läst. Hur kan du ens jämföra ett spel som satt standard för kvalité inom dess genre med ett spel som gick hem hos alla fjortisar?

Medlem

^- Hur är det en dålig liknelse med vad du sa i ditt första inlägg? Du sa ju rent ut själv att bra försäljningssiffror verkar betyda bra spel.

Om du inte syftade på detta så undrar jag verkligen vad du ens försökte säga med ditt inlägg.

Som sagt, anser att de är väldigt överskattade pågrund av att de sålt så bra. Synd att square alltid har varit så bra med att pusha hardware på konsolerna(människor älskar shiny grafik), för den serien har överskuggat många andra rpgn som förtjänar the spotlight.

Metal gear solid serien är grymt överskattad som ett spel överhuvudtaget, de är 5 min gameplay och sen 10 cutscenes och sen repeat. Ett väldigt bra berättande av en story i väldigt torr game mechanics, vilket jag anser gör det väldigt grymt överskattat som spel.

GTA, fin jag lirade arslet av mig i gta 1, förväldigt längesedan. Men efter GTA3 så undrar jag verklinge vad som tilltalar folk, våldet? den urkassa storyn? bilhanteringen som är under all kritik. Och detta mönster har spridit sig som en pest vidare genom serien. Dock tilltalar det casuals, vilket är bra i sig. Mycket spel sålda och mer pengar till rockstar.

Och vad du ser som är standard för kvalité med oblivion vill jag verkligen inte veta.

Medlem

Om du läser min post igen så kommer du att notera att jag sa serier, vad jag vet så är inte Oblivion en serie. Men om du hade sagt TES, ja då hade jag hållit med dig.
Men Metal gear och FF kan jag inte förstå

Medlem

Vilka andra spel förtjänar lite spotlight då?

Medlem

^- Rpgs? suikoden 1 & 2, parasite eve, front mission, Legend of Dragoon, Tactics Ogre, Tales of Destiny m.m.

Dock är Final fantasy tactics ett av mina mest älskade spel, dock så har det också blivit undanskjutet av den mer traditionella serien som jag inte tycker motsvarar någon av den hype som finns för dom.

Som sagt, metal gear solid är överskattat tackvare frånvarande till nästan none existent game mechanics. Dock försökte de rädda detta med camoflage i 3an men de kan man ju tycka vad man vill om.

Medlem

Parasite Eve, Front Mission, Tactics Ogre?
Du måste ha spelat RPG´s som inte är FF som är bättre än dem?

Medlem

^- yup Suikoden serien, xenogears serien och varför inte slänga in secret of mana medans vi håller på. Final Fantasy har varierat så stort i kvalitet så de nästan är skrattretande.

Medlem

Suikoden har allt fått sin del av kakan, du anar inte hur många anhängare serien har i Japan. Sedan de andra spelen du nämnde. Alla utvecklade av Squaresoft. Har aldrig blivit riktigt stora i Europa, inte som FF. Mest pga att Squaresoft inte marknasfört det på samma sätt som FF. Trodde nästan du skulle komma med solklara fall på riktigt bra RPG´s som inte fått stå i rampljuset i europa tillräckligt som dem förtjänar. Spel som Skies of Arcadia, Breath of Fire, Grandia serien osv.
Låter som att du låst fast dig med Squaresoft, och sedan endå klagar på att spel inte fått uppmärksamhet. Newsflash, det är personer som du som gjorde så att det blev så.

Medlem

^- Skies of Arcadia är väl ett litet dumt exempel att ta upp, för de hamna väl mer i skymundan pågrund av vilken konsol det släpptes till. Dreamcast var ju direkt inte så het här plus att gamecube versionen var meh.

Jag vet precis hur poppis suikoden & Dragons quest som till en början utvecklades av enbart enix är i t ex japan, skitsamma om många spel jag nämnde är skapade av square i någon form. Jag sa att final fantasy är överskattat, inte att squares andra IPs var det.

måste säga att Breath of Fire till snes är de tråkigaste rpgn jag spelat på den konsolen, alldeles för sega. Jag slutade efter i princip halva spelet och spelade Robotrek på snes som var en mycket mer trevlig upplevelse.

Känns bara som du name droppar massor av RPGn som inte jag nämnt för att försöka ha en poäng, som sagt håll dig till att jag sa att Final fantasy serien var överskattad, vilket du själv poängterade när du sa att det marknadsförts bättre. Fattar inte vad du bråkar om igentligen o.o

Medlem

Jag vet inte vad du bråkar om heller Men skoj är det!
Skies of Arcadia finns till Dreamcast, Gamecube och Ps2.

Medlem

underskattat: MGS2 Sons of liberty

överskattat: GTA-spelen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

legend of zelda


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

1
Skriv svar