Ja vad tycker ni nu då?

Medlem
Ja vad tycker ni nu då?

Som ni alla säkert redan vet så har ju det efterlängtade demot till Heavenly Sword blivit nedladdningsbar på PSN.
Själv trodde jag att det var samma demo som tex www.Level7.nu hade fått testa med hela 11 banor.
Men i själva verket så var det ju bara 2 fjuttiga banor.
Men vad tycker ni? Lever spelet upp till all "Hype" kring "Motion Capture"?

Jag ger spelet 7/10.

Medlem

Jag vet inte vad du har spelat men två banor? Det var mer två minuters speltid på en bana...

I övrigt var det alldeles för kort för att faktiskt kunna dra några bra slutsatser. Jag känner inte att jag har lust att spendera timmar för att få in kombos utan tar den delen när spelet släpps.

Medlem

Spelet verkar väl ok, men jag prioriterar andra spel över detta helt klart.

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

Men vad tycker ni? Lever spelet upp till all "Hype" kring "Motion Capture"?

lol
du tror väll endå inte att dom mocapat hennes moves?
mocap ger en sån otrolig gröt med data, och för sådanna här spel som har massa combo system och akrobatik så kan man inte använda sig av mocap.
du behöver exakt data för utgångsposer och startposer för varje kombo och allt måste vara i korrekta frames och i en korrekt riktning, väldigt svårt att göra med mocap, och tar tid att sedan cleana...sen att inte en människa kan röra sig så snabbt som hon gör är ju en annan sak

men mocapade cutscenen var rätt ball!

spelet ägde:up:

Medlem

Hade mina förhoppningar att det skulle leva upp till God of war, men den känns ju inte riktigt som titeln når dit. Inte samma glädje att swinga runt sina vapen. Men det blir nog ett köp ivf.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Inaktiv
Skrivet av Molle.se:

Hade mina förhoppningar att det skulle leva upp till God of war, men den känns ju inte riktigt som titeln når dit. Inte samma glädje att swinga runt sina vapen. Men det blir nog ett köp ivf.

en karl i din ålder borde väll endå ha i åtanke att det finns andra beat 'em up's än God Of War och att Heavenly Sword är just ett av dessa.
det heter ju faktiskt inte

God of War : Return of the Heavenly Sword

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Molle.se:

Hade mina förhoppningar att det skulle leva upp till God of war, men den känns ju inte riktigt som titeln når dit. Inte samma glädje att swinga runt sina vapen. Men det blir nog ett köp ivf.

en karl i din ålder borde väll endå ha i åtanke att det finns andra beat 'em up's än God Of War och att Heavenly Sword är just ett av dessa.
det heter ju faktiskt inte

God of War : Return of the Heavenly Sword

??


signatur

yolo

Medlem

Heavenly Sword var ganska så tråkigt. God of War är klart mycket bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Tyckte de verkar helt okej!


signatur

Spelet som gäller nu

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Heavenly Sword var ganska så tråkigt. God of War är klart mycket bättre.

du tycker inte att ninja gaiden är bättre då?
eller devil may cry?
eller castlevania?
eller double dragon till nes?

det finns faktiskt fler beat 'em ups än god of war :):up:

Medlem

F3D, vad tror du jag menade?

Medlem

Chuck Norris has counted to infinity. Twice

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

F3D, vad tror du jag menade?

bubblegum?

Medlem
Medlem

Nu efter att ha spelat igenom demot ett flertal gånger måste jag säga att jag ser riktigt fram emot releasen. Riktigt kul att slunga sköldar och svärd.

Medlem

Efter att kollat på lite trailers på Conan the barbarian så ser jag faktiskt mer fram emot det. *slakt slakt slakt*

1
Skriv svar