Sony: Döm inte PS3 efter bara två år

Robot
Sony: Döm inte PS3 efter bara två år
Medlem
Sony: Döm inte PS3 efter bara två år

Den som lever får väl se...
Tror "The Wand" är ett mer realistisk val än "Natal" ändå.

Medlem

jag tror jag fattar vad dom menar, dom kommer släppa ps4 för 10000kr och då kommer alla vilja köpa ps3 istället...smart...eller?

nej jag kommer inte köpa ps3

Medlem

"Om du blir mainstream för fort och inte stödjer kärnpubliken så saknar du pelaren som håller uppe din plattform. Utan denna pelare hamnar du med en ombytlig publik som kanske är stor men som antagligen lär gå vidare till något annat."

Nintendo, någon?

Medlem

Köpte ps3an när den kom och det har inte släppts några riktigt bra spel som varit värda pengarna än (enl min åsikt så klart). De bästa spelen som jag har spelat på den hittills är faktiskt ps2spel och jag tycker att jag kan döma en spelmaskin om den inte har levererat ett enda spel som svarat mot mina förväntningar på 2 år; oavsett om deras livscykel är 5-10 eller 100 år. Att närma sig casualspelarna utan att alienera sin bas - hardcore-spelarna - är också något som jag tycker är precis vad de har gjort. Det släpps mest halvdana (dock till ett bra pris) PSN-titlar och en av deras största framgångar är ett barn- familjespel som man visst kommer att kunna spela en variant av på en PSP. God of War 3 och FFXIII känns så oerhört långt borta.

Medlem

:\ tycker folk att PS3n är dålig eller är det för den är dyr??

Medlem

Har aldrig fattat vad som är så bra med rörelsekänslig styrning. Varje spel som har sådana inslag blir jag bara irriterad på. Om man ändå kunde slå av skiten i vissa titlar.. men nej, de är gjorda för att man skall sitta och vifta med kontrollern emellanåt.

Roligast spel för mig till PS3 är Little Big Planet, Super Stardust HD, Valkyria Chronicles, Lumines Supernova, Folklore (trots viftande) och Soul Calibur IV.

Gillar inte GTA4. Någon som vill köpa av mig?

Kör alla FPS och RTS på PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zleck129:

:\ tycker folk att PS3n är dålig eller är det för den är dyr??

De flesta tycker nog att den är för dyr. Att den innehåller så mycket onödiga saker är nog inte så intressant för de flesta då de väl ändå har en PC hemma.

Medlem
Skrivet av Exxo:

De flesta tycker nog att den är för dyr. Att den innehåller så mycket onödiga saker är nog inte så intressant för de flesta då de väl ändå har en PC hemma.

För min del så är de extra "onödiga" sakerna inte alls speciellt onödiga då den står vid sängen och gör så att jag kan spela upp diverse mediafiler där. Sängen står inte i samma rum som pc:n och jag har inte lust att borra ett stort hål i väggen för att dra videokabel mellan datorn och tv. En PC kanske räcker om man lever i ett rum där dator och tv står brevid varandra. Förstår dock att det fortfarande är "bloat" för många som inte behöver en extra mediaspelare. Då kan de i och för sig lika gärna köpa en billigare spelmaskin av annat fabrikat.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Om du blir mainstream för fort och inte stödjer kärnpubliken så saknar du pelaren som håller uppe din plattform. Utan denna pelare hamnar du med en ombytlig publik som kanske är stor men som antagligen lär gå vidare till något annat."

Nintendo, någon?

Så du menar att de flesta "core-gamers" INTE började med Nintendo men har sedan dess bytt pga mainstream?

Medlem
Skrivet av pwell:
Skrivet av Exxo:

De flesta tycker nog att den är för dyr. Att den innehåller så mycket onödiga saker är nog inte så intressant för de flesta då de väl ändå har en PC hemma.

För min del så är de extra "onödiga" sakerna inte alls speciellt onödiga då den står vid sängen och gör så att jag kan spela upp diverse mediafiler där. Sängen står inte i samma rum som pc:n och jag har inte lust att borra ett stort hål i väggen för att dra videokabel mellan datorn och tv. En PC kanske räcker om man lever i ett rum där dator och tv står brevid varandra. Förstår dock att det fortfarande är "bloat" för många som inte behöver en extra mediaspelare. Då kan de i och för sig lika gärna köpa en billigare spelmaskin av annat fabrikat.

Jag kör efter principen att om jag vill ha en mediaspelare så köper jag en för seriöst, vem köper en mobiltelefon om den ska bli fotograf?

Popcorn Hour A-110 är ett helt ok budgetalternativ men jag ska lägga ner mina surt förvärvade stålar på en Tvix M-6500a. Sen så har väl Xbox 360 samma formatstöd för uppspelning?

Just ja, Blu-Ray tog ju över hela marknaden nyss. Glömde det, sorry.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Unika strategi.... haha.

Ja det är ju givetvis 100% en plan.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av pwell:
Skrivet av Exxo:

De flesta tycker nog att den är för dyr. Att den innehåller så mycket onödiga saker är nog inte så intressant för de flesta då de väl ändå har en PC hemma.

För min del så är de extra "onödiga" sakerna inte alls speciellt onödiga då den står vid sängen och gör så att jag kan spela upp diverse mediafiler där. Sängen står inte i samma rum som pc:n och jag har inte lust att borra ett stort hål i väggen för att dra videokabel mellan datorn och tv. En PC kanske räcker om man lever i ett rum där dator och tv står brevid varandra. Förstår dock att det fortfarande är "bloat" för många som inte behöver en extra mediaspelare. Då kan de i och för sig lika gärna köpa en billigare spelmaskin av annat fabrikat.

Jag kör efter principen att om jag vill ha en mediaspelare så köper jag en för seriöst, vem köper en mobiltelefon om den ska bli fotograf?

Popcorn Hour A-110 är ett helt ok budgetalternativ men jag ska lägga ner mina surt förvärvade stålar på en Tvix M-6500a. Sen så har väl Xbox 360 samma formatstöd för uppspelning?

Just ja, Blu-Ray tog ju över hela marknaden nyss. Glömde det, sorry.

Tror du missuppfattat mitt inlägg som ett angrepp på Xbox 360 vilket det enligt enkel logik inte kan vara. Jag talar ju om att man i sådant fall kan skaffa en spelmaskin som inte är en extra mediaspelare, vilket Xbox 360 är, dvs en motsägelse.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av pwell:
Skrivet av Exxo:

De flesta tycker nog att den är för dyr. Att den innehåller så mycket onödiga saker är nog inte så intressant för de flesta då de väl ändå har en PC hemma.

För min del så är de extra "onödiga" sakerna inte alls speciellt onödiga då den står vid sängen och gör så att jag kan spela upp diverse mediafiler där. Sängen står inte i samma rum som pc:n och jag har inte lust att borra ett stort hål i väggen för att dra videokabel mellan datorn och tv. En PC kanske räcker om man lever i ett rum där dator och tv står brevid varandra. Förstår dock att det fortfarande är "bloat" för många som inte behöver en extra mediaspelare. Då kan de i och för sig lika gärna köpa en billigare spelmaskin av annat fabrikat.

Jag kör efter principen att om jag vill ha en mediaspelare så köper jag en för seriöst, vem köper en mobiltelefon om den ska bli fotograf?

Popcorn Hour A-110 är ett helt ok budgetalternativ men jag ska lägga ner mina surt förvärvade stålar på en Tvix M-6500a. Sen så har väl Xbox 360 samma formatstöd för uppspelning?

Just ja, Blu-Ray tog ju över hela marknaden nyss. Glömde det, sorry.

Jo så länge du inte piratkopierar så lär blu-ray vara nästan det enda alternativet...

Medlem

PS3:an har redan levererat en mängd AAA titlar som borde göra de flesta riktigt nöjda. Sedan att det är ett komplett paket man får när man köper enheten, är ett stort plus. Vilket i sin tur gör att den är framtidssäker och kan mycket väl fungerar i 10 år. Se bara på PS1 och PS2.
Att den är dyr, tja beror på hur man ser det. Det kostar pengar men du får med mer saker en någon annan spelkonsol på marknaden.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Det kostar pengar men du får med mer saker en någon annan spelkonsol på marknaden.

Du menar att man även får en blu-ray spelare. Utöver det så är det ingenting som spelar någon roll.

Men Sony ska ha ett plus för att de satsade på det. Microsoft blir tvungen att använda en i sin nästa konsoll, och därmed betala royalties till Sony. Om nu inte något spektakulärt händer tills dess.

NIB
Medlem

Spelen är allt, konsollerna inget. Tills Sony har fattat det, kommer dom att ha problem.

Medlem
Skrivet av Buio:

Du menar att man även får en blu-ray spelare. Utöver det så är det ingenting som spelar någon roll.

Tycker dessa spelar en stor roll:
Trådlös nätverksadapter (kostar 900:- till xboxen), inbyggt uppladdningsbart batteri(250:- till xboxen), gratis online (600:- per år på xboxen), möjlighet att byta ut hårddisken (1800:- för xboxen (120GB ). (Måste köra MS egna HD...), installera Linux yellow dog 6.1 (ej möjligt med xboxen), stöd för 7.1 surround med true hd eller dts hd (ej möjligt med xboxen)

Skrivet av NIB:

Spelen är allt, konsollerna inget.

De vet detta och det är därför vi har så otroligt många exklusiva AAA tiltar till PS3. Detta bara efter två år på marknaden. Förra året hade Sony det bästa spelutbudet (allmänt bekräftat av medier) och detta år ser ut att bli så med.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Tycker dessa spelar en stor roll:
....text....

Absolut inte, det är inget man inte klarar sig utan eller kan uppgradera till om man nu verkligen behöver det.

Det enda de har är blu-ray som är unikt.

Medlem

Hah inga bra spel till PS3?

Har bara haft min i 1 vecka men redan spelat skitbra spel.

Resident Evil 5, otroligt grymt spel när man kör över nätet med en polare.

Killzone 2, grymt kul att lira på nätet det också.

Battlefield Bad Company, ytterliggare en asgrymt spel.

Kommer många fler bara början för min del!

Medlem

Jag hade 360 och ps3, men sålde 360n och anledningen till det är att man gillar ps3s handkontroll mer och så är Home ett stort plus och även ps3s webläsare,
jag är inne på FZ varje dag med ps3s webläsare och det går hur bra som helst, skönt att slippa starta datorn jämnt när man ska surfa lite lätt,
det kan man inte på 360 och det irriterade man sig en hel del på.

Medlem

skulle jävligt gärna vilja ha en ps3 men den är fortfarande för dyr.
man hoppades ju på att konsoltillverkarna lärde sig av gamla xbox lanseringen. folk i allmänhet är inte direkt beredda att betala 6000 för en ny konsol.

Medlem

Nehej, där ser man...

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av redmac:

Tycker dessa spelar en stor roll:
....text....

Absolut inte, det är inget man inte klarar sig utan eller kan uppgradera till om man nu verkligen behöver det.

Det enda de har är blu-ray som är unikt.

Varför sitter du då på en xbox? Då kan du ju lika gärna spela nintendo 8 bitar om vi kör efter din logik ;). Så länge du kan spela spel så spelar det ingen roll vilken hårdvara du sitter på eller vad menas?

Rent generellt är väl en PS3:a betydligt mer mångsidig än Xboxen, helst 60:gb.

Jag är för övrigt väldigt nöjd med min maskin. Är inte blu-ray spelare fortfarande ganska dyra tex? Varför inte då köpa en Ps3:a för samma pris och få en riktigt grym spelmaskin på köpet?!

Medlem
Skrivet av pwell:

Köpte ps3an när den kom och det har inte släppts några riktigt bra spel som varit värda pengarna än (enl min åsikt så klart). De bästa spelen som jag har spelat på den hittills är faktiskt ps2spel och jag tycker att jag kan döma en spelmaskin om den inte har levererat ett enda spel som svarat mot mina förväntningar på 2 år; oavsett om deras livscykel är 5-10 eller 100 år. Att närma sig casualspelarna utan att alienera sin bas - hardcore-spelarna - är också något som jag tycker är precis vad de har gjort. Det släpps mest halvdana (dock till ett bra pris) PSN-titlar och en av deras största framgångar är ett barn- familjespel som man visst kommer att kunna spela en variant av på en PSP. God of War 3 och FFXIII känns så oerhört långt borta.

Nog finns det bra spel allt. Däremot kanske du har något annorlunda smak? Jag kan dock hålla med dig att det finns riktigt många goda PS2 spel och för en som mig som inte ägt PS2:a sedan tidigare är PS3:an riktigt grym. Nu har jag möjlighet att lira alla trevliga PS2 spel OCH PS3 spel :).

Inaktiv

hehe döm inte efter två år, låter som DNF

Inaktiv

Jag fattade det som att han menar att man inte ska döma ut PS3 än pga av spelbrist. Eftersom de följer en tioårsplan så kommer de att släppa några av deras stora titlar i taget... Inte för att det gjorde mer "sense" än något annat men whatever.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av liath:

Varför sitter du då på en xbox? Då kan du ju lika gärna spela nintendo 8 bitar om vi kör efter din logik ;). Så länge du kan spela spel så spelar det ingen roll vilken hårdvara du sitter på eller vad menas?

Du får väl försöka ta saker med lite realistiska proportioner också. Blu-ray är den enda fördelen som är en riktigt stor skillnad. Resten han radade upp var finesser.

För övrigt så har jag ingen XBox 360 längre, gillar inte att Microsoft skiter i spel på PC och enbart satsar på 360 nu. Så adjöss med den. Köper jag en ny konsoll blir det en PS3 lite längre fram. Det är min personliga lilla protest mot att MS lade ner Ensemble och massor av annat som har med PC spel att göra och samtidigt pumpar in pengar i Rare som gjort några halvmesyrer till spel på deras konsoll.

Medlem

I BELIEVE IN SONY.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av redmac:

Tycker dessa spelar en stor roll:
Trådlös nätverksadapter (kostar 900:- till xboxen), inbyggt uppladdningsbart batteri(250:- till xboxen), gratis online (600:- per år på xboxen), möjlighet att byta ut hårddisken (1800:- för xboxen (120GB ). (Måste köra MS egna HD...), installera Linux yellow dog 6.1 (ej möjligt med xboxen), stöd för 7.1 surround med true hd eller dts hd (ej möjligt med xboxen)

Sköna överdrifter på priserna där redmac

12
Skriv svar