Medlem
PS3 demos?

Som jag förstått ska det gå att ladda hem ps3 demos till sin pc för att sedan kopiera över till konsollen. Dock kan jag inte hitta någon sida på internet som håller dessa, och andra sökprogram har inte heller gett resultat.
Någon som vet nått kommentera gärna.

Är främst ute efter MLB 2007 demot som finns på americastore men inte eurostore


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Du kan göra en US account annars.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

jaså...hur då riktigt?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vill också veta hur man fixar det. Tell us or die

Medlem

Jag gjorde såhär: Välj ut en delstat i USA och sök på google efter en address (speciellt postnummer) i den delstaten.

På samma sätt som du registrerade ditt EU konto gör du nu ett subkonto med adressen i USA. Postnummret måste överensstämma med vilken delstat du väljer.

Dock vet jag inte hur det fungerar med VISA o.dyl. Vissa säger att adressen på VISA-kortet måste överrensstämma med ditt konto, andra säger att det fungerar ändå. Men jag använder bara USA-kontot för att ta hem demos, inte köpa något.

Edit: Glömde nämna att för att göra ett nytt konto måste du skapa en ny användare på PS3:an

Medlem
Medlem

hmm måste testa det jag också.

men visst finns det ett MLB demo där?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

http://www.japanesepsn.com/

En guide, samma grejj. Tror japanska har större utbud än USA..fick för mig det iaf

EDIT:

Lite om skillnaderna:

http://ps3.blogg.se/1178032761_playstation_store.html

Medlem

kom då in på american store iaf så nu har jag baseball


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Tony:

Jag gjorde såhär: Välj ut en delstat i USA och sök på google efter en address (speciellt postnummer) i den delstaten.

På samma sätt som du registrerade ditt EU konto gör du nu ett subkonto med adressen i USA. Postnummret måste överensstämma med vilken delstat du väljer.

Dock vet jag inte hur det fungerar med VISA o.dyl. Vissa säger att adressen på VISA-kortet måste överrensstämma med ditt konto, andra säger att det fungerar ändå. Men jag använder bara USA-kontot för att ta hem demos, inte köpa något.

Edit: Glömde nämna att för att göra ett nytt konto måste du skapa en ny användare på PS3:an

Man gör bara ett "extra" acc då va, man måst einte byta masteraccount etc?

Medlem

1. You will need to log into a previous User ID (not the online account) and create a new User ID.

Står på länken i guiden jag postade några inlägg tidigare.

1
Skriv svar