Sony: Döm inte PS3 efter bara två år

Inaktiv

Är tok nöjd med min PS3, kollade runt på en Xbox360 hos en kompis men fick dille av det nya meny systemet, tycker PS3:an känns mycket luftigare och mera användarvänlig när man kommer in i den. Samt saker som att det är barnsligt enkelt att byta HDD om man vill, och att den har EGET stöd för att installera Linux på den om man vill. Så länge man partionerer en HDD och slänger in.

Blu rayen tycker jag är kuriosa som faktiskt jag hör mest Xbox användare prata om. Antingen så vill de ha den eller så tycker de att det är onödigt. Och jag kan ju säga att personligen så ser jag större skillnad mellan DVD och BD än mellan en vettig VHS och DVD. Sitter man på en full HD TV och kör BD 1080 så är bilden så skarp att det är fånigt!
Nu har man blivit så van att vanlig DVD känns som Xvid :P.

Medlem

Positivt överraskad över den någorlunda mogna diskussionen.
Jag har trott så här hela tiden om ps3an, har varken xbox eller ps3.

Men som jag såg det så hade xbox övertag från start eftersom det släpptes tidigare än ps3an och han få en hel del titlar, då det var rätt själv på marknaden. många som inhandlar och därmed många utvecklare som är intresserade att sälja sitt spel till xbox

när ps3an kommer fanns det 2 bra system, om man bortser från wii som är i en kategori för sig.

folk har redan xbox så det finns ingen mening att skaffa en ps3a också, som inte har så många titlar heller, utvecklarna ser inte heller att det är så många möjliga köpare av sina spel så dom satsar på xbox istället som dom kanske gjort spel till innan med.

det är först nu det börjar ta fort kring ps3an och mycket beror ju då på det försprång som xboxen hade. det ser ut att jämna ut sig mer och mer.

ska man sen titta på nästa generation konsoll från ms eller sony så ser det ut som att ms kommer släppa en ny när som helst nu, men att ps3an kommer köra på säkert 5 år till innan det är tal om nån ny.

Det är vad jag tror ialla fall.

Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

skulle jävligt gärna vilja ha en ps3 men den är fortfarande för dyr.
man hoppades ju på att konsoltillverkarna lärde sig av gamla xbox lanseringen. folk i allmänhet är inte direkt beredda att betala 6000 för en ny konsol.

En PS3 har aldrig kostat 6000:- (möjligtvis om du importerade den från USA innan den släpptes i Sverige) Du kan få en 80 gigs PS3 för 3600:- idag så det finns ingen anledning att överdriva.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

^- Enligt prisutveckling på prisjakten så låg ps3an på runt 5500 kr vid release, men det anser du väl vara billigt också.

Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

jag tror jag fattar vad dom menar, dom kommer släppa ps4 för 10000kr och då kommer alla vilja köpa ps3 istället...smart...eller?

nej jag kommer inte köpa ps3

HAHA det här var det sämsta jag hört på länge...

Medlem
Skrivet av zleck129:

:\ tycker folk att PS3n är dålig eller är det för den är dyr??

Såklart man är mer kritisk mot en produkt som är dyrare...Så det är nog en kombination.

Medlem

Gillar inte GTA4. Någon som vill köpa av mig?

Annonser hör ej hemma här!.

Inaktiv
Skrivet av zleck129:

:\ tycker folk att PS3n är dålig eller är det för den är dyr??

Hur nöjd som helst med min ps3, hade aldrig bytt den mot en krysslåda eller wii

Förövrigt får man vad man betalar för!

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av kebbe:

"Om du blir mainstream för fort och inte stödjer kärnpubliken så saknar du pelaren som håller uppe din plattform. Utan denna pelare hamnar du med en ombytlig publik som kanske är stor men som antagligen lär gå vidare till något annat."

Nintendo, någon?

Så du menar att de flesta "core-gamers" INTE började med Nintendo men har sedan dess bytt pga mainstream?

8bit och Snes är mer för core gamers än casual, bortsett från Tetris möjligtvis.

Skrivet av Hizzi:

Jag hade 360 och ps3, men sålde 360n och anledningen till det är att man gillar ps3s handkontroll mer och så är Home ett stort plus och även ps3s webläsare,
jag är inne på FZ varje dag med ps3s webläsare och det går hur bra som helst, skönt att slippa starta datorn jämnt när man ska surfa lite lätt,
det kan man inte på 360 och det irriterade man sig en hel del på.

Jag undrar bara? Hur gick olyckan till? Vad hände?
Vad var det som gjorde dina händer så deformerade att du allvarligt kan föredra ps3an handkontroll?:O


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Enligt prisutveckling på prisjakten så låg ps3an på runt 5500 kr vid release, men det anser du väl vara billigt också.

Och med det vill du ha sagt?? 360'n kostade över 4000 vid release 2005. Med en 30% failrate och fläktar som lät som ett jas plan var det inte särskilt billigt med tanke på vad man fick för pengarna kan jag tala om för dig.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Enligt prisutveckling på prisjakten så låg ps3an på runt 5500 kr vid release, men det anser du väl vara billigt också.

Och med det vill du ha sagt?? 360'n kostade över 4000 vid release 2005. Med en 30% failrate och fläktar som lät som ett jas plan var det inte särskilt billigt med tanke på vad man fick för pengarna kan jag tala om för dig.

Du har bara sett jasplan på bild eller hur?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

I BELIEVE IN SONY.

Då är vi två

12
Skriv svar