Valve: Playstation 3 är för komplicerad

Robot
Medlem
Valve: Playstation 3 är för komplicerad

bara för dom är så kassa på att koda.

Medlem

Så det de säger är alltså att de är inkompetenta?

Medlem

Valve är riktiga veklingar...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Det är sällan den lösning med bäst kvalité som blir standard. Se t.ex. på VHS.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad jag läst tidigare så har sony hållit inne på sdk-paketet. De har inte släppt hela paketet så det har gjort det onödigt krångligt för speltillverkarna att programmera.


signatur

Jäh!

Medlem

Veka eller inte, de kan verkligen göra spel folk uppskattar iaf. Sen är väl PS3 bevisat svår att koda spel till..


signatur

AYY LMAO

Medlem

ps2 var ju också krånglig. den presterade ju bäst i slutet av sin livsid då de flesta lärt sig hantera den. kolla bara på de första grådassiga spelen som kom i början. och sen kan man ju jämföra det med god of war 2.

Medlem

Känns lite lojt att lägga sådana kommentarer medans konkurransen på spelmarknaden blir allt hårdare. Valve gör dock bäst i att fortsätta jobba emot PC marknaden där de har sin egna utgivnings platform "Steam". Och det verkar ju som att Xbox 360 konverteringar är mycket simplare att göra ifrån PC och rent ekonomiskt billigare då de tar mindre tid. Men ju fler bra spel som släpps till PS3 desto större lär målgruppen bli som lirar på PS3 och jag förstår inte tanken med att tappa dessa konsumenter.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

De flesta utvecklare har inga problem med att utvecklas med tekniken. Om Valve är för inkompetenta för att tänka utanför ramen så är det inte Sonys fel..

Att man sedan mjölkat sin halvtaskiga Source-motor mer än vad Nintendo mjölkar Mario, tyder ju dessutom på att man hade stora problem med att ens ta fram den "När vi haft sådana enorma problem med att ta fram motorn så skall vi fan använda den också!".

Nej, Valve ligger inte bakom någonting som överstiger medioker kvalité (om man exkluderar TF2). Det inkluderar HL-serien.

Medlem

Det är svårt att programera till PS3 deras cell processor var nog deras största misstag jag hörde att då man utvecklar spel till PS3 blir priset ca 1/4 så mycket högre pga av svåra uppbyggnaden på cell processorn.

Kul att ni PS3 fanboys börjar spotta ur er att Valve inte kan programera då de är bland de bästa. De säger bara att pga av att det är svårare att programera till PS3 och kostar extra pengar så avstår de hellre och som sagt det går ingen nöd på dem. Det är ju Sony som inte fattar att en konsol måste vara utvecklar vänlig också de är inkompetenta.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

PS3:an kommer nog att få många spel bara utvecklarna har blivit tillräckligt utbildade inom området.

Medlem

Vem bryr sig? Valve spel är bäst på PC ändå...

Medlem

riktig dåkligt

Avstängd

Valve har väl sällan varit bra på att koda? Alla deras spel körs på en enda motor - source. De kanske har problem med att fixa den till PS3, vad vet jag...
En sak är iaf säker, de släpper grymma spel även om de har en halvrisig motor.

Medlem

Kul att folk börjar kalla Valve inkompetenta för att deras fanboyism inte vet några gränser. Hej Kebbe, hej Hammer, hej SWEBarb!

Vore roligt om ni var lite pålästa på svårigheterna med PS3.

Medlem

Haha vad lama en del är.. Valve säger att det är svårt att koda till PS3an vilket otaligt många andra redan sagt. Det betyder inte att alla som sagt det är dåliga på att koda. Vilka fån ni är

Medlem
Skrivet av Puddy:

Kul att folk börjar kalla Valve inkompetenta för att deras fanboyism inte vet några gränser. Hej Kebbe, hej Hammer, hej SWEBarb!

Vore roligt om ni var lite pålästa på svårigheterna med PS3.

Jag känner inte att jag behöver vara påläst om svårigheterna som finns med PS3. När en utvecklare sätter sig på marken med armarna i kors som ett jävla barn och säger "Svårt? Vill inte!" så kallar jag dem inkompetenta, snarare än att kalla maskinen kass.

Det är som att säga att en bil är kass på vägen för att föraren inte kan köra.

Medlem

kul att man kallar valve för inkompetenta, dom har ju verkligen misslyckats genom tiderna och aldrig släppt nånting som nån köper. samtidigt så höjs ps3'an till skyarna av samtliga människor som gnäller på valve. lustigt det där.
om Valve nu är så inkompetenta som ni proffesionella spelutvecklare antyder så borde ni vara glada att dom ger fan i ps3'an så ni slipper dessa hemska bastarder till spel eller hur?

"And with Sony saying the PS3 is intentionally hard to to develop for, Valve might have a point."

citat från
http://loot-ninja.com/2009/06/09/valve-shuts-out-too-complica...
så det verkar inte vara nån enskild studio som anser att ps3'an är svårkodad

Medlem
Skrivet av Cedric:

Haha vad lama en del är.. Valve säger att det är svårt att koda till PS3an vilket otaligt många andra redan sagt. Det betyder inte att alla som sagt det är dåliga på att koda. Vilka fån ni är

Vilken tur att det finns "experter" dom du själv som kan tillrättavisa dessa fån med din ändlösa kunskap.

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Cedric:

Haha vad lama en del är.. Valve säger att det är svårt att koda till PS3an vilket otaligt många andra redan sagt. Det betyder inte att alla som sagt det är dåliga på att koda. Vilka fån ni är

Vilken tur att det finns "experter" dom du själv som kan tillrättavisa dessa fån med din ändlösa kunskap.

Jag behöver inte vara en expert, jag tror på spelutvecklarna som säger det eftersom det är långt ifrån Valve själv som har sagt att det är mycket svårare att utveckla till PS3. Men det har väl du missat antar jag *fniss* :P:up:

Medlem
Skrivet av MackZ:

kul att man kallar valve för inkompetenta, dom har ju verkligen misslyckats genom tiderna och aldrig släppt nånting som nån köper. samtidigt så höjs ps3'an till skyarna av samtliga människor som gnäller på valve. lustigt det där.

Snacka skit. Det som sagts i tråden är att Valve är inkompetenta, ingen har hyllat PS3an.

Avstängd

Jag tycker att någon helt enkelt borde koda om motorn till att köras på PS3'n. Lyckas man med det så är ju det stora problemet iaf löst.. Vilket det redan verkar göra då source motorn beviserligen fungerar.
Jag förstår inte problemet

Medlem

som sagts, valve spel spelas på PC och inget annat.. så bryr mig föga om deras spel inte kommer till ps3

Inaktiv

Valves spel hör hemma på PC ändå

Medlem

Ja är man dum i huvudet kanske man kan tycka att PS3 är krånglig.


signatur

Meep!

Medlem

[ironi]Jag tycker alla spelutvecklare ska sitta o skriva i assembler och uppfinna hjulet en gång i veckan, minst. Om de inte gör det suger de.[/ironi]


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Phobo:

Ja är man dum i huvudet kanske man kan tycka att PS3 är krånglig.

Du menar alltså att experterna på att koda spel/program till PC och XBOX 360 men som inte klarar PS3 är dumma i huvet? O.o

Det var ju logik så de förslår. xD

Eller så kan man tolka det som att man antingen är bäst på ALLT eller INGET. Man kan inte kunna en viss sak väldigt bra?

Medlem

Var har ni fått inkompetens ifrån? Valve säger att det negativa överstiger det positiva och därav struntar dom i ps3.

Medlem

Valve är ett litet team och satsar hellre, som de skrivit, på spelupplevelsen.

Titta bara på Killzone 2, visst kör PS3 skiten men fysatan vilket sömnpiller...

Skriv svar