Valve: Playstation 3 är för komplicerad

Medlem

Valve, hahahaha vilka nollor...

Inaktiv

Själv gillar jag source och dess mindre uppgraderingar genom åren men seriöst får dom ta och släppa EP3 före motorn är för gammal. Tyckte det började bli lite risigt redan när man lirade EP2.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Vem bryr sig om FPS på konsol i alla fall?... köp en PC för guds skull!

Medlem

HAhah herregud, att folk kan kalla någon inkompetenta för att dem tycker PS3an är svår att utveckla till. PS3 ÄR svår att utveckla till, det är flera studior som har sagt det, och vad jag själv minns så snackades det en hel del om hur svårt det är att utveckla till ps3 innan konsolen släpptes(Det var väl brist på spel eftersom knappt någon spelutvecklare hade hunnit göra klart några..).

Tycker tvärt om att Valve är rätt så kompetenta. Har ni inte tänkt på att de har lyckats skapa den största moddar-basen på jorden ? Det säger rätt mycket om företagets kompetens, finns fan inte många andra spel-motorer än Source och Goldsource som är så enkla att själv modifiera och skapa till.

Sen att dem drar sig undan från ps3an är också bra på ett sätt, spelutvecklare borde fokusera sig på färre plattformar, spelen blir mycket bättre då än när dem ska komma ut till WII/PC/360/PS3..

Inaktiv

Skrattar bäst som skrattar sist, Sony kör sin 10års-plan...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

PS3 klarar sej utan Valve, men uttalandet är väl ganska subjektivt. Andra spelutvecklare gör underverk med PS3:an så påståendet är helt enkelt inte sant. Det är snarare så att Valve tycker inte har kompetens att utveckla till PS3:an och vill inte lägga resurser på att lära sej, eller, kanske mest troligt, Valve har inte fått till någon bra deal med Sony / dom har en deal med Microsoft.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Andra spelutvecklare gör underverk med PS3:an så påståendet är helt enkelt inte sant.

Valve tycker det är onödigt jobbigt att skapa dessa underverk på PS3, inte att det är omöjligt.

Medlem
Skrivet av erikakasinnes:

Sen så kan man ju fråga sig om man själv är så smart om man dömmer om spel är bra beroende på någon annans åsikt *lol*:up:

Givetvis ska man göra så. Hur fan annars?

Patetiskt, kebbe

Inaktiv

Konstigt när PS3:an har 7 cell processorer eller vad det nu är. Det är inte enkelt att optimera prestanda till så många kärnor. Lite enklare på Xbox. Det är även det som är det stora problemet, tillverkare gör spel optimerade till 360 och portar över det till PS3 vilket resulterar i sämre prestanda. 360 kärnor är snabbare, men PS3:an har fler därmed bättre prestanda OM de vet hur de ska koda.

IMO så tycker jag att valve är lata, men sen har de 0 titlar som jag skulle spela på en konsol endå. HL, L4D och TF2 är alla skräddarsydda PC spel. Inget jag skulle röra på konsoll.

Medlem
Skrivet av nkembo:

Skrattar bäst som skrattar sist, Sony kör sin 10års-plan...

Ptja, sitt du där med din ps3 om 7år, säkert lika hightech ^^


signatur

Retro.

Medlem

Hittade denna tråd nu i och med lite LFD2-nyheter.

Hur som helst, absolut, det är nog svårt (svårare) att programmera till ps3, än pc och x360.

Men att det skulle vara brist på kompetens, nä.
Problemet heter snarare $$$$$$$$$$$$$$$.
Valve har väl helt enkelt räknat på att det inte är värt risken i tid = pengar som det krävs för att rekrytera/utbilda/utveckla till ps3 gentemot dom beräknade ökade inkomsterna..

Medlem

Jag gillar HL2 till PC och så förblir det vare sig Valve är kompetenta eller inte.
Sen att Valve inte finns till PS3 är väl inte hela världen, vi hade nog ändå bara fått se deras FPS-lir som finns till PC så det kvittar.
Så länge det finns andra företag som tar sig an den svåra uppgiften att koda fram superfina lir till PS3 är jag nöjd.

Medlem

Många av Valves spel funkar på mitt linux, så det är då fan inget problem med valves kodning för övrigt.


signatur

Metal is best served heavy.

Det spelar ingen roll som helst om det är brist på kompetens, pengar eller vilja. I slutändan leder det till sämre spel för konsumenterna. Vem fan bryr sig om teoretisk prestanda?

Medlem

Tror bara det handlar om snabba cash för Valve.
Får jag be om snabbaste vägen att få ut våra redan färdigställda spel (läs HL2 m.fl) istället för att verkligen ägna flera år åt hårt gnetande som ett viss företag vid namn Guerrilla Games, gjorde.

Skriv svar