Hjälp... Blir tokig... WEP, PS3

Medlem
Hjälp... Blir tokig... WEP, PS3

Håller på att försöka ansluta min PS3 till internet å nu ska jag skriva in den jävla WEP koden... Har alla siffror, men hur jag än bär mig åt funkar det inte...

Blir ju inte bättre av att man gör detta max en gång om året eller så... Ska det vara mellanslag mellan nuffrorna elle???? Vore extremt tacksam om ngn. kunde vägleda mig lite...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

WEP kod? Sorry, kan inte hjälpa dig. Jag behövde bara trycka i min kabel i den och så hade jag internet!

Medlem

Tack ändå... Det löste sig i frörvirringen...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Tack ändå... Det löste sig i frörvirringen...

Det har nått att göra med det trådlösa va? =P
Jag får min trådlösa router idag, känns som att jag med kommer stöta på patrull

Medlem

Själv hade jag massor med problems när jag testade kabel. Men det trådlösa är klockrent, lägg in SSID och WEP och sen är det bara att köra. Möjligtvis kan vissa ha problem då de måste omkonfigurera modemet på något sätt, vilket jag slapp göra.

JohnnyGreed, hur löste det sig då?

Medlem

Tony; Mitt funkade med kabel på 1sec. Var bara pang pang, behövde inte ens ställa in något någonstans utan routern skapade grejjer av sig självt för ps3;an (wtf?) x)

Medlem
Skrivet av Tony:

Själv hade jag massor med problems när jag testade kabel. Men det trådlösa är klockrent, lägg in SSID och WEP och sen är det bara att köra. Möjligtvis kan vissa ha problem då de måste omkonfigurera modemet på något sätt, vilket jag slapp göra.

JohnnyGreed, hur löste det sig då?

Hjärnsläpp helt enkelt... Tror jag tappade bort mig tio ggr. innan det blev rätt... När man skriver in eländet ser man ju inte vad man skriver, eftersom det är en jävla massa siffror blir det lätt fel... Annars var det en dröm att konfigurera maskinen...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

En bra grejj är ju att ni inte har så herrans långa Wep koder ?? ....räcker de inte med 64 bitars (ASCII) lixom ...5 tecken?? Lär inte va non som knäcker de ändå:D

Inaktiv

nej de räker

1
Skriv svar