Bluray eller ej i PS 3

Inaktiv
Bluray eller ej i PS 3

så nu får alla säga vad dom tycker,

ska det vara bluray eller inte i ps3

Inaktiv

Bluray är skit om folk kunde fatta att HD DVD är nästa gen så skulle allt bli mycket billigare och bilden är ganska lika ändå. Har en person i min närhet som har en bluray spelare, det tar skiten 2 minuter att starta en film. Ja ta en bluray. Blockbuster är smarta, men ingen har anklagat en Amerikan för att vara smart

Medlem

bluray nej tack i ps3

Medlem

Såklart det är en nödvändighet för att få true HD och kunna få nice audio.

Inaktiv

Klart det ska vara blu ray

Medlem

Varför skulle det inte vara Bluray? Större lagringskapacitet och grymt mycket större industristöd gör formatet till en vinnare.
Men även att alla mina lokala återförsäljare endast har Bluray på hyllorna, med ett fåtal undantag. Dessutom är utbudet av filmer större.

Så ja, jag är väldigt nöjd över att min PS3a kommer med BD-spelare.


signatur
Medlem

må det vara dyrare men ny teknik är alltid dyrt.
utvecklingen går frammåt så även på konsolerna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

så när tror ni ps3 hamnar på 4000 kr ?
det händer inte i år, och knappast nästa år heller.

tror i bästa fall att ps3 kommer ligga strax under 5000 nästa år.

Inaktiv

Skulle inte vara PS3 utan Blu-Ray


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

Klart det ska vara blue-ray i PS3an.

Medlem

Mer lagringsutrymme är ju bara guld för oss konsumenter, då utvecklare kan lägga in mer godis (mer modeller, bättre texturer, mer ljud, osv..) OM dom vill. Att ha valet är alltid att föredra.

Inaktiv

Varför inte gå och köpa en 360 ist


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv

klart ska man ha nästa generations spelkonsol ska man väl ha nästa generations filmformat

Inaktiv

är det nån som vågar gissa när ps3 kommer hamna på 5000 kr eller strax under ?

man vet ju aldrig vad dom större butiks kedjorna som elgiganten och mediamarkt hittar på till jul.

Medlem

Tror absolut inte det är omöjligt med ett pris strax under 5k till jul, typ 4999kr.

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:

Tror absolut inte det är omöjligt med ett pris strax under 5k till jul, typ 4999kr.

Det kommer Nordisk Film aldrig gå med på, och återförsäljare kommer inte att ha marginal nog att sänka på egen hand. Jag skulle gissa på att den går ner ett par hundralappar till detta året på sin höjd.

Medlem
Skrivet av Dookie:
Skrivet av fAkkfAcE:

Tror absolut inte det är omöjligt med ett pris strax under 5k till jul, typ 4999kr.

Det kommer Nordisk Film aldrig gå med på, och återförsäljare kommer inte att ha marginal nog att sänka på egen hand. Jag skulle gissa på att den går ner ett par hundralappar till detta året på sin höjd.

Europris hade ju ett erbjudande på det priset i början av sommaren, det va ju ganska begränsat antal maskiner dom hade men ändå.

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:
Skrivet av Dookie:
Skrivet av fAkkfAcE:

Tror absolut inte det är omöjligt med ett pris strax under 5k till jul, typ 4999kr.

Det kommer Nordisk Film aldrig gå med på, och återförsäljare kommer inte att ha marginal nog att sänka på egen hand. Jag skulle gissa på att den går ner ett par hundralappar till detta året på sin höjd.

Europris hade ju ett erbjudande på det priset i början av sommaren, det va ju ganska begränsat antal maskiner dom hade men ändå.

Det är just det jag menar. Begränsat antal eftersom de förmodligen gick rejält minus på varje maskin.

Medlem

HD-DVD, står 1 företag bakom den idén, kolla Blu-Rays lista
Dessutom är HD-DVD _inte_ nextgen då det bygger på DVD-teknik.
Det är bara ett försök på att tjäna pengar, precis som när Nvidia lanserade 7950GX2 precis innan DX10.
Nej vill man ha Next-Gen och riktig HD så är BD det enda alternativet.

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

HD-DVD, står 1 företag bakom den idén, kolla Blu-Rays lista
Dessutom är HD-DVD _inte_ nextgen då det bygger på DVD-teknik.
Det är bara ett försök på att tjäna pengar, precis som när Nvidia lanserade 7950GX2 precis innan DX10.
Nej vill man ha Next-Gen och riktig HD så är BD det enda alternativet.

Vad menar du med företag ?
Filmbolag eller de som bygger spelarna.
Spelar ingen roll för du har fel när det gäller bägge två ändå. Paramount, Warner och Universal har bestämt sig för att släppa filmer i HD-DVD-format. Vet inte om de är fler nu. Toshiba och NEC har utvecklat formatet. RCA, Sanyo, Intel, Hewlett-Packard och Microsoft stödjer ju också formatet.

Så du och ditt enda drömföretag som du har hittat på själv kan du fortsätta att hålla för dig själv.

Medlem

Om du så gærna vill ha ditt "Fusk-HD" så køp du en HD-DVD spelare, men du kommer inte få njuta av den længe. Du tror inte att de dær føretagen har backat upp HD-DVD pga att dom inte vetat hur kriget kommer sluta? Men som det ser ut nu så har ju inte HD-DVD en chans mot Blu-Ray. Så om det slutar som det ser ut att sluta så kommer ju endå føretagen læmna projektet.
Dessutom så har ju Blu-Ray bra mycket større uppbackning av føretag som ær beræddaa att tillverka spelare åt skivorna.
Førsæljningen kan du se hær: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:HighDefSales.svg
Senast uppdaterad 2007-08-05.

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

Om du så gærna vill ha ditt "Fusk-HD" så køp du en HD-DVD spelare, men du kommer inte få njuta av den længe. Du tror inte att de dær føretagen har backat upp HD-DVD pga att dom inte vetat hur kriget kommer sluta? Men som det ser ut nu så har ju inte HD-DVD en chans mot Blu-Ray. Så om det slutar som det ser ut att sluta så kommer ju endå føretagen læmna projektet.
Dessutom så har ju Blu-Ray bra mycket større uppbackning av føretag som ær beræddaa att tillverka spelare åt skivorna.
Førsæljningen kan du se hær: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:HighDefSales.svg
Senast uppdaterad 2007-08-05.

Det jag förstår är att du förmodligen skulle köpa en tegelsten för 6000 kr om märket Sony var ingraverat i den. Jag har HD-DVD till min xbox360 så dyrt kan jag ju inte säga att det blev för mig. Det jag menar är att Blu-ray är så in i helvete dyrt, tekniken kostar ju folk en arm och ett ben om du vill använda den. Priset kommer ju inte att gå ner på ett bra tag heller för de kommer ju att försöka krama ur så mycket pengar dom kan ur personer som t ex dig. HD-DVD har utmärkt bild och ljud och det är dessutom mycket billigare.

Medlem
Skrivet av toomuch:
Skrivet av Z0RRE:

Om du så gærna vill ha ditt "Fusk-HD" så køp du en HD-DVD spelare, men du kommer inte få njuta av den længe. Du tror inte att de dær føretagen har backat upp HD-DVD pga att dom inte vetat hur kriget kommer sluta? Men som det ser ut nu så har ju inte HD-DVD en chans mot Blu-Ray. Så om det slutar som det ser ut att sluta så kommer ju endå føretagen læmna projektet.
Dessutom så har ju Blu-Ray bra mycket større uppbackning av føretag som ær beræddaa att tillverka spelare åt skivorna.
Førsæljningen kan du se hær: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:HighDefSales.svg
Senast uppdaterad 2007-08-05.

Det jag förstår är att du förmodligen skulle köpa en tegelsten för 6000 kr om märket Sony var ingraverat i den. Jag har HD-DVD till min xbox360 så dyrt kan jag ju inte säga att det blev för mig. Det jag menar är att Blu-ray är så in i helvete dyrt, tekniken kostar ju folk en arm och ett ben om du vill använda den. Priset kommer ju inte att gå ner på ett bra tag heller för de kommer ju att försöka krama ur så mycket pengar dom kan ur personer som t ex dig. HD-DVD har utmärkt bild och ljud och det är dessutom mycket billigare.

Har du testat att subtrahera priset för en X360 (inte Core) från totala priset för en PS3? Summan du får ut blir mer eller mindre priset för bRay-spelaren. Dyrt? Nope.

Medlem

Så klart att BluRay är dyrt, det är ju ny teknik men precis som allt annat så kommer detta också gå ner till rimliga nivåer. Det kan dock bli dyrare med en HDDVD-spelare som man inte får nån användning av då det inte släpps så väldigt många filmer på det formatet.

Summa summarum - det är dumt av vara dumsnål.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Så klart att BluRay är dyrt, det är ju ny teknik men precis som allt annat så kommer detta också gå ner till rimliga nivåer. Det kan dock bli dyrare med en HDDVD-spelare som man inte får nån användning av då det inte släpps så väldigt många filmer på det formatet.

Summa summarum - det är dumt av vara dumsnål.

Håller med dig, båda teknologierna är dyra. Men skillnaden mellan dom är inte stor vad gäller HD DVD och BlueRay för X360 och PS3.

Medlem

Lura ur pengar ur personer som mig.. Snälla du, vem är det som blir lurad på pengar på en produkt som kommer försvinna?
"Jag köper HD-DVD för att den är billigare". Men hur mycket nytta kommer du att ha utav den?
Sedan med den här extra-läsaren till Xbox 360. Jag betalar gärna några extra lappar för att få all-in-1.
Dem som käftar emot om HD-DVD är säkert dem som dragit nitlotten och köpt en Xbox360 med den extra läsaren.
Och jag undrar vem som får betala mest för hela det här kriget.
Förr eller senare så tror jag att dem flesta som håller sin Xbox360 kär nu kommer att förstå att vill man ha det bästa så skall man ha en Ps3. Och då har ni redan köpt en konsoll för 3200 + den extra läsaren, landar på 4500-isch?
Lägg sedan på kostnaden för att bli upplyst, 6000+4500=10500.

Inaktiv

signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Jaha? Kewl för han liksom.


signatur

Videomupp

Inaktiv

sånt som banor kan man ha på på hdn om det inte finns plats på dvd skivan.

ms ska ju tydligen tillåta mods till 360 spel som man då kör från hdn.
så samma sak kan göras med det som inte får plats på en dvd skiva.

men visst är det inte bra att en next gen maskin inte kan få med allt i vissa spel pågrund att för lite plats på dvd skivan.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

sånt som banor kan man ha på på hdn om det inte finns plats på dvd skivan.

ms ska ju tydligen tillåta mods till 360 spel som man då kör från hdn.
så samma sak kan göras med det som inte får plats på en dvd skiva.

men visst är det inte bra att en next gen maskin inte kan få med allt i vissa spel pågrund att för lite plats på dvd skivan.

Problemet med det är att Xbox360 core inte har någon HD och därav kan inte utvecklarna fullt ut använda sig utav denna funktion utan att begränsa sig till vissa maskiner.

1
Skriv svar