PS3 outsells xbox360 in North america

Inaktiv
PS3 outsells xbox360 in North america

http://www.psu.com/node/12148

Jepp ,read it and weep.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Youtube-proffs

Haha, grattis. Det är första gången dom har sålt mer än Xbox sedan releasen av konsollen.

Med andra ord, Xbox360 har sålt mer konsoller per månad än PS3an sedan PS3ans release. Tills nu då. Då PS3an leder med 6 tusen units.

För Boxen som har vart ute på marknaden i 1,5 år innan PS3an så är det vääldigt strongt!

Hejja Kryss-Boxen!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Det är nu PS3 drar ifrån


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

ni sony nötter kanske inte fattar att många har redan köpt 360,
folk köper inte 2 av samma konsol.

att ps3 säljer beror på att ingen har den.

dom flesta har redan en 360.

titta istället på dom konsoller som är helt nya,

wii och ps3, dom är lika gamla,
och vem säljer bäst där ?
Wii

Inaktiv

Jaa,men jag tror inte att xbox-ägare köper PS3. Det är ju nya kunder som köper den konsolen. Det beror väl på prissänkningen.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv

jopp.
hade inte sony slängt in bluray i ps3 då hade den vart lika billig som 360 är nu,
och kunnat sälja enorma mängder.
tyvärr är det så att bluray bidrar till högt pris och som bidrar till inte så stor försäljning.

hade dom inte kunnat ha 2 olika ps3 ?
en ps3 play som är för spel.
och
en ps3 play and bluray som man kan spela och se på bluray film.

då hade ps3 play kostat förmodligen cirka 3.500

och ps3 play and bluray kosta som den gör nu cirka 5.800.

hade det inte vart bra om det vart möjligt ?

Medlem

Man kan ju förvränga nästan vad som helst med statistik, men det är ju bra att PS3 säljer lite mer nu. Ingen vill väl se en potentiellt bra spelmaskin misslyckas, eller hur?

Men som de säger, vi får se om det håller i sig. Prissänkningen är ju det som ligger bakom försäljningen. Den kommer ju inte hålla i sig när alla 60 GB-modeller för $499 är utsålda, och 80 GB-modellen blir den enda tillgängliga med en prisnivå på $599. Igen.

Medlem

Då hade ju ps3an i princip också vart en xbox360. Inte många som skulle köpt den när dom kan ha haft samma konsoll ett år tidigare? Sen hade det blivit grötigt med ps3bluray eklusiva spel och "vanliga" ps3spel. Nä det är nog bra som det är..

Inaktiv

men det här att ha en ps3 med 60 gig och en med 80 gig,
bara 20 gigs ökning, skojar dom eller ?

på 360 ändrade dom från 20 gig till nu 120 gig, det är skillnad det.

Inaktiv
Skrivet av mogvard:

Då hade ju ps3an i princip också vart en xbox360. Inte många som skulle köpt den när dom kan ha haft samma konsoll ett år tidigare? Sen hade det blivit grötigt med ps3bluray eklusiva spel och "vanliga" ps3spel. Nä det är nog bra som det är..

ok låt det vara så då, men då säljs det inte lika mycket som en billigare maskin kunnat göra,

är verkligen bluray så livs viktig för ps3 ?

Medlem

Det bästa med hela det här dock, är hur BBB kan ändra fanboyism på en tvärhöger. Seriöst, det borde dokumenteras


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Det bästa med hela det här dock, är hur BBB kan ändra fanboyism på en tvärhöger. Seriöst, det borde dokumenteras

I made him what he is today

Inaktiv

Bluray är lika viktig som en plattång på en brödrost. Lagga vidare med PS

Inaktiv

ombyte förnöjer

men allvarligt talat nu.
ä verkligen buray så viktigt för ps3 ?

skulle ni inte hellre kunna köpa en ps3 för typ 3.500 ?

bara undrar,
vore kul att ha en omröstning om folk vill ha bluray eller ej i ps3 .

Youtube-proffs
Skrivet av BangBoomBang:

ombyte förnöjer

men allvarligt talat nu.
ä verkligen buray så viktigt för ps3 ?

skulle ni inte hellre kunna köpa en ps3 för typ 3.500 ?

bara undrar,
vore kul att ha en omröstning om folk vill ha bluray eller ej i ps3 .

Men det som är en del mening med blurayen är ju att folk behöver den för dom där FETINGspelen som kommer nån gång, där bluray behövs för det lagras så mycket mer information per cd än en vanlig spelmaskin klarar. Därav så är PS3an en SUPERmaskin som får NASA att skämmas.

Typ. Och därav det dyra priset.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Den är inte viktig, den är enbart viktig för filmindustrin. Alla portning och fan och hans moster kommer ändå att resultera i stort sett samma spel till pc och konsoler. Kanske att vissa exklusiva titlar kommer att utnyttja bluray, men de är få som det ser ut nu.

Medlem

haha du vet inte vad du pratar om


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

haha du vet inte vad du pratar om

Nämn några spel då ?

Youtube-proffs
Skrivet av toomuch:
Skrivet av Phobo:

haha du vet inte vad du pratar om

Nämn några spel då ?

Jag kan några [insert japanska tecken här]


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Är inte prissänkning tillfällig tills de gamla 60 versionen är utfasade och de nya 80-120 gigars konsolerna kommer ut?

Medlem

Bluray är viktigt för PS3:an då spelen kommer att få en större upplevelse garanterat! Bättre upplösning och kvalite på filmer och ljud. Mer texturer och multimedia. Hade för mig att GTA4 var tvunget att bantas ner p.g.a. DVD-formatet för 360:an inte rymde tillräckligt. Rätta mig om jag har fel.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

^-..... öööh om du hittar den artikeln där någon dev för rockstar säger detta så har du rätt, annars är det en selektiv lästning av en intervju med dom när de sa att dvd formatet + att MS ej valt att ha med en hårddisk som basic försvårade arbetet. Dock trasha de Blu-ray samtidigt och sa att det var ett förslött spelmedia + något mer(antar att de var att den var svår att arbeta med). Kommer ej ihåg vilken intervju detta var hehe

Men många fansidor tog olika quotes ur denna och vinklade den ganska bra till sin egen fördel ;p

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Jaa,men jag tror inte att xbox-ägare köper PS3. Det är ju nya kunder som köper den konsolen. Det beror väl på prissänkningen.

Du har så fel. jag hade en 360, köpte en ps3. Varför? PS3;an är snyggare :c

Inaktiv

Blu-ray är helt klart nödvändigt. Spel som MGS4 hade inte blivit något speciellt på dvd. Och PS3 är snarare en framtidsmaskin.. därmed krävs blu-ray. Om blu-ray blir det vinnande formated för film spelar ingen större roll egentligen då det är det bästa för spel oavsett vad.
Och sen är en PS3 alltid billigare än två 360.

Medlem

Vafan, sluta upp med era förbannade hur,var och när teorier om vaför PS3 säljer mer den här månaden. Förstår att det måste kännas jobbigt för dem som hållit sig fast vid 360 att bli smiskade under 30 dagar...jesus.. Kanske är dem rädda att dom faktiskt gjort det sämre valet? MEN SKIT SAMMA, ni kommer endå att få era spel, och vi kommer få våra.

Inaktiv
Skrivet av Nikie:
Skrivet av Jianlian23:

Jaa,men jag tror inte att xbox-ägare köper PS3. Det är ju nya kunder som köper den konsolen. Det beror väl på prissänkningen.

Du har så fel. jag hade en 360, köpte en ps3. Varför? PS3;an är snyggare :c

nah ps3 är inte snyggare,
släpp gran turismo på 360 så blir det inte sämre.

ps3 har knappt några exklusiva titlar längre.

metal gear solid 4 kommer till 360, devil may cry 3 kommer till 360 och dom var enbart till playstation förr.

bara att inse att ps3 tappat greppet.

en svindyr klump som har noll i intresse.

Medlem

MGS4 är bara rykte, så gå inte och säg "DET KOMMER!" så det redan dementeras åskilriga gånger. Finns en tråd i det ämnet i xbox forumet dock.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

MGS4 är bara rykte, så gå inte och säg "DET KOMMER!" så det redan dementeras åskilriga gånger. Finns en tråd i det ämnet i xbox forumet dock.

nejdå det är inget rykte, har läst i ett flertal tidningar att det är klart.
och anledningen är att ps3 säljer så dåligt, och det kommer säljas för lite av mgs4 så dom kommer sälja det över 360 också.

annars får dom inte ihop till produktions kostnaden ens.
så det är ps3 s dåliga försäljning som ställer till det.

och devil may cry är också helt klart.
finns redan teman på det spelet att ta hem och ha som bakgrund i sin 360.

Medlem

DMC4 kommer, det är bombsäkert. Men då kan ju du visa lite säkra källor på MGS4 om det nu inte bara är ett rykte och tysta massan ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

ni sony nötter kanske inte fattar att många har redan köpt 360,
folk köper inte 2 av samma konsol.

att ps3 säljer beror på att ingen har den.

dom flesta har redan en 360.

titta istället på dom konsoller som är helt nya,

wii och ps3, dom är lika gamla,
och vem säljer bäst där ?
Wii

Att jämföra en konsoll för 2600kr och en för 6000kr i försäljning är minst lika dumt som att jämföra 360n och PS3 i försäljning.

Men med tiden så kommer PS3 att kosta kanske nån hundring mer än vad Wii, och då är det slutsålt för Wii. Se bara hur de gick i förra kriget, PS2 säljer fortfarande bra medan både Xbox och Gamecube knappt går att få tag på i butik längre

Skriv svar