PS3 eller Lcd???

Inaktiv
PS3 eller Lcd???

Tjena!!
Är ganska ny här på forumet, verkar vara ett trevligt ställe

Iallafall....jag ska bli en PS3 ägare inom en snar framtid har jag bestämt.

Nu den 25 augusti när man får sin lön så tänkte jag köpa antingen Denna
Eller detta paketet (har för närvarende endast en 28 tums vanlig widescreen tv som jag tycker är alldeles för liten och så har jag också ett xbox 360 som står och dammar :S)

Har tyvär inte råd med båda....men vilket hade ni tagit????

Medlem

TV'n, står XB360 å dammar är det stor risk att PS3an gör likadant efter ett tag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bra pris på LCD:n men jag kan inte se vad den stöder för HD-format. Är det jag som är blind?

Vad du ska köpa beror dock helt på vad du är sugen på. Spela går ju faktiskt på 28" fet-tv också.

Inaktiv

Du borde inte ställa frågan i FZ eftersom att nästan alla här e xboxfanboys. Fråga i ett annat forum. (Bara ett tips)

Jag tkr att du ska köpa en wii, och använda den tv:n du har nu.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Mycket svårt val, jag skulle köpa en tv, då du inte kommer få användning av ps3an och 360 om du inte har en rejäl hdtv.. det är min syn på det hela iallafall.

bättre att ha en rejäl tv och en next gen konsol, än två st next gen konsoler utan en vettig tv.

Inaktiv

Välj tv:n så kommer du att ha mycket roligare med din 360. PS3 behövs ändå inte för den har bara en bluray och en massa spel som ändå kommer till 360. Men tv:n bör du kolla ljusstyrka och så på innan du köper den så du inte får en tv som ser ut som skit.

Inaktiv

Säger som dom andra. Satsa hellre så tvn då du har x360 och de flesta spelen kommer både till boxen och ps3:an.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv

Din tv har samma ljusstyrka som min LG men kontrasten är väldigt låg på den Acer du ska köpa 1200:1, min LG har 5000:1
5000:1 betyder att den ljusaste bilden kommer att vara 5000 ggr ljusare än den mörkaste. Alltså ju högre siffra dessto bättre bild.

Inaktiv

ps3 är en bra konsoll.
men lägg hellre pengarna på en lcd tv.
din 360 kommer glänsa med den tvn

Youtube-proffs
Skrivet av BangBoomBang:

ps3 är en bra konsoll.
men lägg hellre pengarna på en lcd tv.
din 360 kommer glänsa med den tvn

Som BBB sa.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs
Skrivet av Jianlian23:

Du borde inte ställa frågan i FZ eftersom att nästan alla här e xboxfanboys. Fråga i ett annat forum. (Bara ett tips)

Ett ypperligt bevis på att de flesta FZ medlemmarna är smarta som fan.

!! OBS !! Sarkasm


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Vaddå? Det är ju sant. Det finns bara 4 "neutrala" medlemmar, Resten är xboxfanboys. (Nej jag tillhör inte dem som är neutrala, gillar nintendo/sony mer än microsoft.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

Ja antingen så håller man fast vid de gamla traditionerna. Eller så går man och skaffar en PS3, som kommer kapa Microsoft vid knäna i höst.

Inaktiv
Skrivet av Z0RRE:

Ja antingen så håller man fast vid de gamla traditionerna. Eller så går man och skaffar en PS3, som kommer kapa Microsoft vid knäna i höst.

Såvitt jag vet så är väl traditionen i så fall att man sitter med Sony´s prylar så fort de släpper något. Xbox är inte så värst gammal. Du är en av dom som hade köpt en tegelsten för 10 000 om det stod Sony på den.

Medlem

Välkommen Neonille!
TV:n du har tittat på verkar vara ganska bra, den är ju billig iaf.
Som sagt, kontrasten är lite låg, samt ljusstyrkan. Men den är säkert mycket bättre än din nuvarande tv

Inaktiv

Några av mina kompisar har köppt ps3 och dom är jätte nöjda även fast dom inte har nån Hi-tech tv. Men det dom sparar till nu är en ny tv. Och efter som du redan har 360 så är det kanske mer värt att köpa en ny tv. Sen när du har pengar och när ps3 har blivigt lite billigare så kan du ju köpa ps3. Så tycker jag

Medlem

Sälj 360'n innan den går sönder , köp en ps3 och spara pengar till en fin tv.

Inaktiv
Skrivet av fAkkfAcE:

Sälj 360'n innan den går sönder , köp en ps3 och spara pengar till en fin tv.

WORD!


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Medlem

Eller så sparar han ihop så han kan behålla både 360, ps3 och köpa en tv!!! ah just det, fanboys, sorry.

Medlem

Fanboy hit och fanboy dit, jag gillar kvalitet. Man får vad man betalar för heter det ju, det verkar stämma rätt bra med denna generationens konsoller.

Inaktiv
Skrivet av fAkkfAcE:

Fanboy hit och fanboy dit, jag gillar kvalitet. Man får vad man betalar för heter det ju, det verkar stämma rätt bra med denna generationens konsoller.

Kvaliteten är inte enbart själva konsolen, den här konsolen jag har nu bara tickar och går. Nerladdning av expansioner och maps är fan så mycket bättre tillsammans med resten av det microsoft erbjuder online. Dessutom kommer sony inte att kunna hävda sig alls vid slutet av detta året pga video marketplace som kommer att sopa mattan med stackars lilla ps3

Medlem
Citat:

Kvaliteten är inte enbart själva konsolen, den här konsolen jag har nu bara tickar och går. Nerladdning av expansioner och maps är fan så mycket bättre tillsammans med resten av det microsoft erbjuder online. Dessutom kommer sony inte att kunna hävda sig alls vid slutet av detta året pga video marketplace som kommer att sopa mattan med stackars lilla ps3

Sony kommer oxå att erbjuda musik och video för ps3 ägarna. Med tanke på allt gott sony har att erbjuda via sony bmg och sony pictures lär det nog bli bättre än på boxen .

Just det ja, sen har vi ju HOME som ser ut att bli riktigt najs, finns det eller kommer nåt liknande till das båx? icke!

Medlem

^- Tror inte jag är ensam när jag säger att ja inte har någon användning för en second life wannabie på mina konsoler.

Inaktiv

HOME kan vi vara utan för de är bara dynga och skit. Ja sony bmg och sony pictures har ju alla filmer och serier, inte. Vakna upp nu mister miyagi och fatta att allt inte handlar om sony´s skit. LGF har ju för fan bättre än hela Sony´s samlade dynga.

Inaktiv

på 360 kan du snart ta hem film och serier i hd,
det är allt lite bättre än några billiga musikvideos på ps3

Inaktiv

Sony´s filmbolag har inga riktigt bra skräcktitlar alls, det är därför det inte är bra. Nä nu ska jag spela Xbox360 resten av kvällen. Ha det så kul Sonyfolk med era besudlade liv

Medlem

Ojoj, det var mycket Sonybashing från samma person, i samma tråd, under samma kväll. Man kan allt undra om herr toomuch också har ett foto av Bill Gates på sitt nattduksbord som sedvanligt kysses godnatt varje kväll.

För övrigt är det löjligt att jämföra Home med Second Life. Det är en onlinetjänst som inte bara är revolutionerande utan också ett roligt inslag i konsollers onlinetjänster som hittils dominerats av Microsofts traditionellt korrekta, standardutformade Xbox Live.
Home är ett utmärkt exempel på detaljer som kommer göra att PS3 drar det längsta strået i slutändan. En onlinecommunity som erbjuder allt som Xbox Live erbjuder, men också mycket mer, som dessutom kan upplevas genom en avatar, möjligheterna är i princip omöjliga och är ett riktigt häftigt komplement till den vanliga onlinetjänsten genom XMB.

Och det är just det som gör Home och PS3 så överlägset, att en Playstation3-ägare har möjligheten till en sådan tjänst. Vill jag föra röstkonversation med mina vänner på en veranda till min bergsstuga i Norge, för att sedan gemensamt spela Motorstorm så kan jag göra det, men också bjuda in till chat genom det traditionella systemet.

Sedan kan det inte var så löjligt ändå att jämföra med Second Life, i alla fall med tanke på hur extremt populärt det är ;).


signatur
Medlem

Herrejävlar säger jag bara... Är det basha-ps3-vecka den här veckan eller? Fattar inte ens vad ni 360-fanbots gör här annat än att försöka jävlas och skriva så mycket skit som ni möjligtvis kan... Om ni nu har en konsol som ni är nöjd med, varför envisas ni med att komma hit och skriva skit i var och varannan mening? Skärpning..

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Ojoj, det var mycket Sonybashing från samma person, i samma tråd, under samma kväll. Man kan allt undra om herr toomuch också har ett foto av Bill Gates på sitt nattduksbord som sedvanligt kysses godnatt varje kväll.

Efter all xboxbashing så har vi rätt att i över 3 år spy galla över Sony´s produkter. Blev ganska glad när jag såg vilka filmbolag som hade anslutit sig till att vara med på video marketplace. Vet du själv som som kommer med mer förutom dom som vilar under Sony´s vingar just idag ? Jag tror nog att det blir måttligt roligt att kuta omkring med din avatar när du förstår att Xbox live alltid kommer att vara bäst. Föressten, du är också en sån som skulle köpa en tegelsten för 10 000 som det står tryckt Sony på.

123
Skriv svar