Iwata väntade sig rörelsekontroll 2008

Robot
Iwata väntade sig rörelsekontroll 2008
Medlem
Iwata väntade sig rörelsekontroll 2008

Får verkligen hoppas att inte alla spel på alla konsoller blir vifta spel...
Vifta på Wii var kul ett par veckor sen ville man köra gamepad igen, så man ryser vid blotta tanken att 360 och ps3 blir rena viftamaskiner också *burr*

Medlem

Jag förstår fortfarande inte hypen. I mina ögon ser det exakt ut som EyeToy som funnits i herrans massa år till Playstation. Visserligen lär väl Microsofts version vara 200% bättre på allt, men i grund och botten är det ju fortfarande samma sak. Det är kul till familjespel, men det är inget revolutionerande. När man sitter och gamer själv vill man fortfarande helst använda fjärrkontroll. Köra bil utan ratt i luften är bara tråkigt.

Medlem

slött vift höger = knapptryckning höger
blir tjatigt fort ja.

Bra styrning är däremot riktigt roligt. Jag använder alltid gyrofunktionen i PS3ans kontroller om spelet stödjer det.

Medlem

Överskattat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

För mig räcker det viserligen med det lilla viftande vi har på ps3 redan.

Medlem

Om många spel får den här funktionen, då hoppas jag iaf att man kan välja att köra gamepad eller få träningsvärk, för jag kan lätt spela från morgon till sen kväll på en dag,
och frågan är hur många timmar man orkar vifta.. när man hade Wii då pallade man inte med att jobba sålänge.
Så gärna en valmöjlighet .

Medlem
Medlem

Får hålla med Remus; Överskattat.

Medlem

En blandning av Natal och en Handkontroll vore iof relativt häftigt. Typ att själv kasta/kasta tillbaks handgranater, men kanske blir tjatigt det också. Möjligheterna finns dock!

Men annars som redan nämnt ovan så ser det relativt lamt ut.

Medlem
Skrivet av Jac.Insane:

En blandning av Natal och en Handkontroll vore iof relativt häftigt.

Um.... Sonys rörelsekontroll?

Medlem

Ja tack för att vi får komma in i rörelsekontroll världen :D...
Wii leker ju med dem!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Han snackar inte lika mycket skit som resten i alla fall


signatur

Rawr

Medlem

Jag har själv ett wii och jag kan säga att jag använder Classic controller mer än wiimoten... Så jäkla irriterande att sitta och vifta som idiot!

Tacka vet jag en skön soffa och en gamepad i knävarna...

Medlem

Hur roligt kan det vara med ett wii haha

Medlem
Skrivet av luiga:

Jag förstår fortfarande inte hypen. I mina ögon ser det exakt ut som EyeToy som funnits i herrans massa år till Playstation. Visserligen lär väl Microsofts version vara 200% bättre på allt, men i grund och botten är det ju fortfarande samma sak. Det är kul till familjespel, men det är inget revolutionerande. När man sitter och gamer själv vill man fortfarande helst använda fjärrkontroll. Köra bil utan ratt i luften är bara tråkigt.

Eller hur! Madness!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Jag håller med er andra om att gamepad fortfarande är det smidigaste sättet att styra de flesta konsolspel.

Samtidigt tycker jag att all variation är härlig. Alternativa kontroller passar främst till partyspel och gärna fler sådana. Har tex haft riktigt skoj med 4 personer hoppande och viftande framför eye toy play 2 och 3. Ser fram emot liknande spel med de här nya kontrollerna.

Som någon sa, även Wii som är rätt centrerad runt sina viftkontroller har ändå en hel del spel där man spelar vanligt. De nya kontrollerna är för specifika spel snarare än ersättare för de vanliga.

Medlem

Rörelsesensorer som fungerar som de ska vore verkligen läckert, svinga svärd ordentligt, där även hastighet räknas in, istället för att vinkla på handkontrollen med handleden för att kapa någon vid midjan ;x

Medlem

Ingen som vet att MotionPlus släpps om typ 2 dagar? Jag älskar Wii, när kontrollen fungerar i spelen. Madworld fungerar perfekt, är så mycket mer känsla än att trycka på knappar. Nya boom blox är underbart osv osv, och nu släpps Grand Slam Tennis som enligt IGN ska vara det bästa Tennis spelet någonsin när vi pratar kontrollen.

Har man väl provat så vill man inte spela något annat tennis, oavsett om grafiken är 1miljon ggr bättre! Its all about the control!

Medlem

jag gillar inte den gamla wii kontrollen då en rörelse är samma som en knapp tryckning, iförsig så finns det ett sikte som fungerar som en mus och visst är ju bra men att göra en rörelse och sen händer det i spelet är inte det jag vill ha, motionPlus ändrar nu på det och blir till den kontrollen jag trodde wiimote var när det kom, svärd fighter är det det jag vill se som dom visa på e3.

1
Skriv svar