PRISE DROPP!!! på ps3an med en tusing? sannt/falskt?

Inaktiv
PRISE DROPP!!! på ps3an med en tusing? sannt/falskt?

Som rubriken säger så har sidan N4g.com gått ut med att d ska bli en prise dropp på ps3an me en tusing. Det ser ut som om detta kan vara sanning på g av bilden som finns med...... OCH om d nu e d ... kommer d jälla i europa åxo?? ellebara i us? vad tror ni? Har nån sätt nått om d här i nån svensk tidning???

Medlem

Personligen hoppas jag på att de är sant eftersom ja snart ska köpa en ps3a, dock som vanligt gällre det säkert bara japan och US. För att skapa en större marknad där, europa är redan relativt playstation hängiven.

Inaktiv

Då får du adda mig sen då ? !
Ska oxå köpa ps3a när som hällst nu )

Medlem

Jag kan tänka mig att priset sänks en aning framåt senhöst/jul. Den som lever får se.

Inaktiv

Prissänkningen på 100$ gäller än så länge bara den amerikanska marknaden. Man får väl hoppas att det kommer en liknande sänkning i europa snarast.

Inaktiv
Inaktiv

Nåja, det var ju bara ett rykte. En prissänkning i anslutning till E3 hade nog kunnat smaka för min del, eftersom det antagligen är det som visas vid E3 som kommer avgöra om jag skaffar en 360 eller en PS3.

Det blir nu ännu mer konstigt hur det kommer sig att de inscannade flygbladen de hittat visar vad de gör. Verkar inte vara ett feltryck heller eftersom de påpekar att den är $100 billigare än tidigare, och bilderna ser inte fejkade ut i mina ögon.

Inaktiv

Kan ju vara någon kampanj som bara "Circuit City" kör med, vem vet...

Inaktiv

ska dom börja få mer fart på försäljningen så måste dom göra det.

Medlem

$100 var det och det är inte ens i närheten en tusing, snarare ca 600kr.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

$100 var det och det är inte ens i närheten en tusing, snarare ca 600kr.

Snarare 674 kr...

Medlem

Stämmer inte, PS3'an kommer alltid att kosta 6500:- *ASG*


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Molotov:

$100 var det och det är inte ens i närheten en tusing, snarare ca 600kr.

Snarare 674 kr...

det ändras ju dag till dag.
men det är direktfelaktikt men vanligt att folk rundar $1 med 10kr det var många år sen vad jag erfarar det låg så


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WaltX:

Stämmer inte, PS3'an kommer alltid att kosta 6500:- *ASG*

Hejsan WaltX, har inte du lust att dra dit solen aldrig skiner? Både för din egen och alla andras skull...
Mvh
/Hubbe

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Molotov:

$100 var det och det är inte ens i närheten en tusing, snarare ca 600kr.

Snarare 674 kr...

det ändras ju dag till dag.
men det är direktfelaktikt men vanligt att folk rundar $1 med 10kr det var många år sen vad jag erfarar det låg så

Njaaa, vid millenieskiftet låg dollarn gott och väl över 11 kr. Om det är "många år sen"... tja, allt är relativt.

Huruvida det ändras från dag till dag... Ja, då handlar det om ören, inte kronor.

Medlem

hur som hellst så menade jag att det händer alltför ofta att folk felaktigt räknar $1 som 10 kronor.
millenieskiftet var för 7år sen, det är nog dax att uppdatera sig som sagt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

hursomhelst, visst sony förlorar på varje såld konsol, och det gör ms med 360 fortfarande ?

men om inte ps3 börjar sänka priset så kan dom ju förlora ännu mer på försäljning av spel.

det säger ju sig självt,
många konsoller sålda = många spel sålda.

Medlem
Skrivet av Istarius:

.....de inscannade flygbladen de hittat visar vad de gör. Verkar inte vara ett feltryck heller eftersom de påpekar att den är $100 billigare än tidigare, och bilderna ser inte fejkade ut i mina ögon.

Gillar verkligen hur dem måste trycka på att det är blu-ray....och ja, 100$ sänkning x) Kanske är meningen iofs med ett sådant flygblad men något mera kunnde dem väl komma med tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

hursomhelst, visst sony förlorar på varje såld konsol, och det gör ms med 360 fortfarande ?

framförallt så förlorar de ju flera miljoner på deras nya xbox360 röd-ring-bugg-3-års-garanti-grejs nu nyligen

Inaktiv
Inaktiv

Nu i dag (inatt?) har det kommit lite uppgifter om att Sony officiellt bekräftat prissänkningen. Den mest trovärdiga artikeln jag har hittat om det var denna.

Edit: OK, det har poppat upp ganska mycket nyheter som säger samma sak, så man kan nog kalla det bekräftat. Jag var bara väldigt skeptisk för jag tyckte det var så konstigt att gå ut med det en dag innan E3. Hoppas nu på samma sak för EU!

Medlem
Skrivet av Molotov:

hur som hellst så menade jag att det händer alltför ofta att folk felaktigt räknar $1 som 10 kronor.
millenieskiftet var för 7år sen, det är nog dax att uppdatera sig som sagt

Det är inte felaktigt, det är av en anledning.
Säg att du importerar något från usa för 100$. Du får betala ca 674kr för själva varan men så norpar tullen varan och lägger på svensk moms. Vips är du uppe i 843kr. Såvida du inte köpt det fraktfritt så kommer det gå på en del också.
Altså kan man vid importköp räkna på att 1$ blir 10sek i värsta fall. Finns ju möjligheten att du slipper momsen ifall tullen inte tar det och fraktfritt ifall du köper från vissa ställen.
Så i dom flesta fall när man räknar på 1$ är 10sek är en worst case senario beräkning snarare än dålig koll på dollarkursen.

Ser vi då på tex ps3 så kostar den 599$ i usa. I sverige kostar den ca 5900. Det är nära en dollarkurs på 10 kr också. Om då priset sänks med 100$ är det ju inte för mycket begärt att priset sänks med samma dollarkurs som dom satte priset från början.

Medlem

jo det ska vara sant ... sett det på flera sidor

Citat:

Sony to announce new PS3 Euro price

Price cut, new model expected to be revealed at E3
Sony Computer Entertainment Europe has contacted GamesIndustry.biz to state that the company will be making a major announcement regarding the PlayStation 3 this Thursday at the E3 Media and Business Summit.

Although unwilling to be drawn on specifics, a spokesperson did confirm that the announcement will be related to SCEA's price cut of the PS3 in North America, and the introduction of a new 80GB model. Sony has slashed the price of the 60GB PlayStation 3 to USD 499 effective immediately, while introducing a new 80GB version, bundled with a copy of Evolution Studios' MotorStorm, for USD 599. The PlayStation 3 was launched in Europe only five months ago, and currently retails for GBP 425.

och
http://ps3.blogg.se/1183970632_nytt_pris_och_ny_mode.html

Inaktiv

Men trots priset är ps3 en väldigt bra maskin =D
Prisvärd om man tänkt sig o se på blu-ray filmer med tanke på priserna på blu-ray spelar

Medlem

blu ray är en bra anledning att köpa ps3
även om enligt pricerunner så är billigaste blu ray spelare 5730kr och ps3 5800.
Men det finns juh endå ett par bra spel till ps3

Medlem

bra å bra, det krävs lite mera än bara en ps3 för att överhuvud taget ha nån nytta av spelaren.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Molotov:

hur som hellst så menade jag att det händer alltför ofta att folk felaktigt räknar $1 som 10 kronor.
millenieskiftet var för 7år sen, det är nog dax att uppdatera sig som sagt

Det är inte felaktigt, det är av en anledning.
Säg att du importerar något från usa för 100$. Du får betala ca 674kr för själva varan men så norpar tullen varan och lägger på svensk moms. Vips är du uppe i 843kr. Såvida du inte köpt det fraktfritt så kommer det gå på en del också.
Altså kan man vid importköp räkna på att 1$ blir 10sek i värsta fall. Finns ju möjligheten att du slipper momsen ifall tullen inte tar det och fraktfritt ifall du köper från vissa ställen.
Så i dom flesta fall när man räknar på 1$ är 10sek är en worst case senario beräkning snarare än dålig koll på dollarkursen.

Ser vi då på tex ps3 så kostar den 599$ i usa. I sverige kostar den ca 5900. Det är nära en dollarkurs på 10 kr också. Om då priset sänks med 100$ är det ju inte för mycket begärt att priset sänks med samma dollarkurs som dom satte priset från början.

Bortsett från det att vi går utifrån EURON när det handlar om prissättning i europa. Hade vi gått utifrån dollarn under ps3ans släpp så hade den gått på cirka 4500kr.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

bra å bra, det krävs lite mera än bara en ps3 för att överhuvud taget ha nån nytta av spelaren.

Det är juh sant, men det kommer väl folk skaffa. Kommer med tiden att folk uppgraderar =D

Medlem
Medlem

läste precis samma sak på IGN.

Vi kommer få ett "startpaket" med två kontroller och 2 spel ist.

Plus vi inte får den 80Gb modell som kommer.

Lite sketet av Sony e min första tanke.


signatur

"the schwartz is strong with this one"

12
Skriv svar