Nextgen rumble (touchsense) i nya Sixaxis

Medlem
Nextgen rumble (touchsense) i nya Sixaxis
Citat:

The upcoming rumble-enabled edition of PS3's Sixaxis controller will feature a brand new feedback technology called 'touchsense'. It'll mean that the pad won't just rumble as per usual, instead Sixaxis will be able to output a variety of levels of feedback from several different points on the controller.

The new technology can create more powerful and more intense rumblings than any other pad. It will be possible for developers to create more subtle and appropriate feedback effects - the sharp kick of a bullet, say, or a slow increase in feedback while accelerating a race car.

Fortunately, touchsense isn't going to send the price of Sixaxis rocketing. It's unclear whether Sony plan to have two versions of the controller on sale - one with rumble, one without - but, according to the French Official PlayStation magazine who revealed the new tech, the cost of including feedback will only cause a slight raise in the retail price of the controller.

Källa.

Vad tror ni? Bra, dåligt, sämst?

Medlem

självklart bra, men jag kan inte riktigt lita på att priset inte blir för högt, jag tänke riaf inte betala mycket mer för att få lite skak i kontrollen.
Men visst, ju mer hightech och prylar och funktioner desstå bättre

Jag önskar att utvecklarna idag tar till vara på dreamcasts ide med en display på kontrollen som kan visa diverse info.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Jag har förstått att många gillar hur rumble fungerar i dess nuvarande form, men själv stänger jag nästan alltid av det direkt i spel. Kan bara tänka mig enstaka spel det passar i, och då ska det helst användas sparsamt (ta t ex fatal frame-serien).

Så när jag hörde att PS3 inte hade rumble brydde jag mig inte så mycket, såg nästan det som en fördel. Men det låter ju klart intressant om de kan slipa den lite så det inte är standardskaket så fort man gör något utan att skaket faktiskt ger någon information om vad som händer!

Medlem

kommer väl bli nått i stil med att en träff från höger så skakar kontrollens högerdel, träff bakifrån så skakar kontrollens nedre del o.s.v.

Kommer säkert, likt all rumble, va kul i början men sen tänker man inte ens på det. men som sagt, ju mer "shit" desstå bättre


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

såklart det är bra, var sinnessjukt att stämpla det last gen enbart för att de inte ville punga ut med pengar till rättigheter.

Medlem

Själv bryr jag mig inte så mycket om rumble, men det kan vara kul ibland. Aja, jag kanske köper en sån sixaxis någon gång, men bara om priset blir ok.

Medlem

Håller med istarius. Slår nästan alltid av rumble iallafall, stör mig mer än vad det gör nytta. Är väl bra att sony gör det valbart iallafall så de som gillar rumble kan köra med det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

såklart det är bra, var sinnessjukt att stämpla det last gen enbart för att de inte ville punga ut med pengar till rättigheter.

Nja, för ju överväga att de skulle fått punga ut 20 000 000 $ eller något, iaf de MS fick betala, för att köpa rättigheterna.

Nu sammarbetar de ju istället och tar fram en ny, bättre funktion


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Om inte annat, så kanske det ger lite bättre tyngd i kontrollen oavsett om man har rumble:n på eller ej. Jag använder aldrig rumble, det är otäck och kan ge nervskador
Ska dock bli intressant och se utvecklingen.

1
Skriv svar