E32007 - ÖverHype och Nedräkning - 3 dagar kvar!!!!!

Medlem
E32007 - ÖverHype och Nedräkning - 3 dagar kvar!!!!!

Så, är det inte dax att vi börjar hypa E3 som endast är lite mer än en vecka bort!

Har alltid gillat de dagar varje år som e3 hålls, då det flödar nyheter och filmer och intryck om spel över hela nätet.

Så nu i år då jag nyligt skaffat en ps3 så är det mer spännande än någonsin. Sony kommer visa oss en massa som vi redan vet, och frågan är vad mer de kokar ihop i hemlighet?

KillZone2

Mitt eget intresse ligger främst, inte helt oväntat, hos Killzone2. Oavsett det lever upp till de förväntningar man har eller ej så är jag bara spänd på att få se spelet i rörelse på riktigt.
Det överflöd på kritik och bättre vetande som hävdar att 2005 trailern ej är uppnålig har smittat av sig en smula, och jag är inte längre säker på vad jag förväntar mig annat än ett riktigt bra spel.

Men sonys hemlighetsmakeri, och deras strategi att utesluta killzone2 från sin huvudkonferans, och istället låta killzone2 stå på egna ben under en 2.5 timmars presentation får mig att tyda ett tecken på styrka. Sony vet också att killzone kommer granskas mer än något annat på E3 och det är bäst att de visar upp något utöver det vanliga. För om inte spelet lever upp till 2005 trailern så spelar det ingen roll om det endå är ett riktigt bra spel, det bästa på flera år, det kommer endå att sågar och kritiseras av alla, när det egentligen är 2005 års marknadsföring som borde kritiseras.

Och 9 dagar vet vi. Och låt oss inte heller glömma att vi nog får se mer från Home samt en rad goa spel m.m.

En önskan jag har skulle va att få se något (vad som helst) från kommande Wip3Out.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Hoppas mest på att de visar upp lite olika demon till Ps3n som sedan kommer ut till oss efter e3n. Lite filmer ifrån MGS4 skulle inte heller skada.

Flakmonkey

Vågar inte tro för mycket på Killzone 2, men som du säger så tror jag inte de skulle ge spelet så mycket fokus om det inte var något speciellt.

Andra spel jag vill se mer från är heavenly sword, lair, folklore, white knight, ratchet & clank och uncharted...

Medlem

white knight!!! vill verkligen se mer av det på e3, resten är bara ett plus i kanten.

Medlem

Jo, White Knight verkar som ett jäkla nice spel. Vill verkligen se mer från det.

Medlem

wipeout! lite screens o videos hade suttit som en smäck, vore najs med lite nya videos från gt5 oxå.

Medlem

Jag tror, och hoppas, att KZ2 kommer att leva upp till den hype den skapat.

Varför?
Jo, om de inte hade lyckats uppnå den, dock tror jag inte de kommer uppnå animationerna som de hade, så hade de visat den tidigare pga att de då inte skulle få utstå den skit de kommer få om de inte gör det.

Men det är min tes det.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

KZ2 kan gå hur som helst. Efter att ha sett Cod4 och Haze så tror jag nog att de kan komma bra nära trailern. I övrigt, MGS4 givetvis, GT5 samt gameplay från FFXIII.

Hoppas att det släpps lite E3-demos efter eventet.

Medlem

i want little big planet

Medlem

yees white knight, hade glömt bort det, kan bli riktigt skoj!

mgs4, givet. men det vet jag kommer bli bra och är för mig ett givet köp så egentligen vill jag inte se mer från spelet förrens jag får spela igenom det själv, vill helst vara helt ovetande om allt i det

ang KZ2, det jag säger nu är endast ett rykte skapat av en person som (lik så många andra) hävdar sig jobba åt sony och vart i kontakt med spelet (från ps3forums.com). Det kan vara rent skitsnack, men hur som helst så får det ens fantasi att flöda:

Han säger iaf:

-Grafiken ingame är bättre än trailern. (detta kan iof betyda att texturer och detaljer är bättre medans animationerna inte alls är i närheten)

-NPCs reagerar realistiskt beroende på vart de blir träffade, och blod sprutar/rinner ut från det exakta stället de träffas.

-I multiplayer spelar man över en stor värld fylld av byar och städer och människorna strider mot hellghast om kontroll över dessa. När människorna kontrollerar en by så ser den ut som vanligt men när hellghast tar över den så faller den sönder och blir mörk och otrevlig.

Återigen, detta är endast ett rykte, ett i mängden, och betyder ingenting. Men det är främst det ang multiplayer som får det att vattnas i munnen på mig. Finns det endast ett uns sanning i det så låter det ju väldigt intressant!

Aja 8 dagar kvar tills e3 börjar så låt oss fantisera sönder alla realistiska förväntningar så vi blir missnöjda


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Yay! Hoppas Square håller vad dom lovar och har en färdig spelbar demo av FFXIII redo!! Killzone2 kommer ju bli ball också

Medlem

Square borde presentera en Final Fantasy VII PS3 Remake! Tillsammans med MGS4 och KZ2 samt Home så är jag nöjd för i år


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tycker att Sony har en stark lineup iaf, även om KZ2 floppar, eller om inte MSG och FF visar upp sig.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

7 dagar kvar nu

vill göra en liten notis om ett spel som skall komma som heter Uncharted Drakes fortune

http://video.google.com/videoplay?docid=11446416546245814&q=u...

Vet själv inte så mycket om det men verkar bli nått typ av tomb raider med pussel, action och story


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

^^ Jepp, Uncharted och Heavenly Sword kommer bli mina två absoluta måsten i höst. Även MGS men det ryktas om förseningar...

Haze får ni kolla in också om ni missat det.

Medlem

^- Att folk ens orkar spekulera om MGS release date längre ;p kan inte bara alla acceptera ett TBA och sen bli överraskade när det kommer hehe

Medlem

6 dagar


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Inaktiv

Själv skulle jag föredra om man blev imponerad av ett helt nytt, coolt spel som får premiär nu i E3, snarare än nya trailers av sånt man eg redan sett.
Därmed inte sagt att det inte skulle vara coolt med nytt material från White Knight!

Medlem

4 days to go!

de senaste dagarna har mitt MGS intresse skjutit i höjden. Har sett en massa cutscenes from de tidigare spelen och minns nu hur fruktansvärt bra de egentligen är!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

3 dagar kvar.

Vill också påpeka att spelet Army Of Two verkar både kul och lustigt! Har inte hajjat vad spelet vart för något förrens nu och det ser verkligen läckert ut!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nu är det bara två

Vill verkligen se KZ2.
*Håller tummar*


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Hejja rockband! Även fast det inte är ps3exklusivt..

Medlem

SÅÅÅÅÅ nyss komit hem från jobbet och sett den lågupplösta KZ2 trailern och jag är mycket MYCKET nöjd!
Håller spelet den klassen så blir det något av de bästa, och om det är sant som folk säger att detta är en gammal trailer plus att de kommer finslipa spelet tills nästa år så kommer de faan i mig i sitta jävligt nära 2005 trailern!

nu ska jag ta och kika runt på allt annat från e3


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

såg just den högupplösta trailern och måste säga att detta kommer bli något utöver det vanliga!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar