Totalhaveri på Playstation 3

Medlem
Totalhaveri på Playstation 3

Min PS3a stendog efter en helt normal omstart av systemet, fick ingen bild genom varken HDMI eller Scart och lampan lyste direkt grön efter jag tryckt på Power-knappen.

Fick även nån konstig blink-kod där den röda lampan blinkade tre gånger vid försök till start.

Blev till och lämna in på Siba för det sedvanliga "vi skickar den på service, 2-3 veckor". Konsolen var inte ens tre veckor gammal.

Någon annan som upplevt något liknande, och byter Sony ut konsolen mot en ny?


signatur
Medlem

jag har inte hört om en enda trasig ps3:a faktiskt, jävla otur hoppas dom rappar på me den .

Flakmonkey

Inte hört något liknande heller... men sony bytte ju rakt av för de här konsolerna som hade fabrikationsfelet med fläkten, så gör väl samma sak här

Inaktiv

första gången jag hört det också.

har bara hört nån enstaka som fått problem efter en update.

inte att nån pajat utan anledning

Medlem

omgzors! ps3 has a 60% fault ratio!!!! skulle de sagt om det varit en 360, men nu är det ju inte det.

låter ej kul det där, hoppas du får byta in den direkt av och få en ny.

Inaktiv

Oj det låter ju inte kul. Har själv inte råkat ut för det. Hoppas du får en ny.


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

omgzors! ps3 has a 60% fault ratio!!!! skulle de sagt om det varit en 360, men nu är det ju inte det.

låter ej kul det där, hoppas du får byta in den direkt av och få en ny.

360 har ju det

Medlem

Gått mer än två veckor nu, och det är inte så att man blir mindre förbannad av att läsa "SKICKAS TILL NORDISK FILM FÖR SERVICE BER KLAR V31.

Det ska alltså ta 5 veckor att få en en trasig PS3a åtgärdad, helt otroligt.

Någon som vet hur man kan komma i kontakt med Nordisk Film genom epost? Hittar ingen kontaktinformation om dem förutom telefonnummret som visat sig vara hopplöst.


signatur
Medlem

Dom kommer att inte höra av sig något mer. Dom kommer aldrig att lämna tillbaks dina PS3:a lagad, eller som ny. Enlig § 62.3 i köplagen så ansvarar inte återförsäljare om en produkt går sönder, trots att det står så i köpeavtalet. Detta är SIBA:s taktik att sno din PS3:a och hoppas på att du köper ny.

Nä, nu är jag dum. Ta det lugnt nu, det är sommar och fint, gå ut och lukta på blommarna och lek i det...hrrmm...fina vädret. Du kommer att få tillbaks din PS3:a så småningom ska du se.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Jobbar dagarna i ända så det är lugnt på den fronten, men att ha vetskapen om att den inte står under TVn gör mig galen


signatur
Medlem

Sony har ju skapat en fin "Oj jag råkade fylla konsolen med öl försäkring", eller nått i den stilen. Vad som än sker med din konsol så får du en ny på stört inom ett par fjuttiga arbetsdagar. Och den kostade nästan ingenting heller. Ni finner mer information på PS3 hemsidan ni når "In-Game" med konsolen.

Medlem

Äntligen har jag en ny konsol i min ägo. Bara synd att man inte fick ett starterpack.


signatur
Medlem

Gullefjun du kan få köpa resistance av mig billigt, har 2st ex.

Medlem
Skrivet av mogvard:

Gullefjun du kan få köpa resistance av mig billigt, har 2st ex.

Har redan spelat igenom det


signatur
Medlem

GAH blir aldrig av med sk*ten..

Medlem
Skrivet av mogvard:

GAH blir aldrig av med sk*ten..

Vad ska du ha för det?

Inaktiv
Skrivet av Vantskruv:

Dom kommer att inte höra av sig något mer. Dom kommer aldrig att lämna tillbaks dina PS3:a lagad, eller som ny. Enlig § 62.3 i köplagen så ansvarar inte återförsäljare om en produkt går sönder, trots att det står så i köpeavtalet. Detta är SIBA:s taktik att sno din PS3:a och hoppas på att du köper ny.

Återförsäljaren har självklart ansvar när en så pass ny produkt går sönder. Det har inget med köpeavtalet att göra utan regleras av konsumentlagstiftningen (som står över alla finstilta formuleringar i köpeavtal).

De första 6 månaderna räknas det uppkomna felet automatiskt som ursprungligt dvs felet är säljarens ansvar. Och det är ÅTERFÖRSÄLJAREN man har ett avtal med, inte med tillverkaren av varan, därför ska man begära rättelse direkt hos säljaren. Man behöver inte acceptera att säljaren skickar iväg varan på undersökning/reparation utan man har rätt att få varan utbytt på direkten. Klarar säljaren inte det kan man begära att köpet hävs.

Problemet är att varken kunder eller säljare verkar känna till det starka konsumentskydd som Sverige och hela EU har. Om du inte får rätt hjälp i butiken, fråga efter chefen och upplys denne om konsumentreglerna.

Det är bra om inte bara en eller två kunder i hela landet hävdar denna rätt, utan ju fler som står på sig desto större anledning får butikskedjorna att skärpa sig och det blir lättare för oss att få vad vi betalat för.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Dom kommer att inte höra av sig något mer. Dom kommer aldrig att lämna tillbaks dina PS3:a lagad, eller som ny. Enlig § 62.3 i köplagen så ansvarar inte återförsäljare om en produkt går sönder, trots att det står så i köpeavtalet. Detta är SIBA:s taktik att sno din PS3:a och hoppas på att du köper ny.

Nä, nu är jag dum. Ta det lugnt nu, det är sommar och fint, gå ut och lukta på blommarna och lek i det...hrrmm...fina vädret. Du kommer att få tillbaks din PS3:a så småningom ska du se.

Lustigt att du hänvisar till köplagen när det är konsumentköplagen som appliceras. Köplagen gäller för företag och inte privatpersoner.

Medlem

Hrrm, det var lite dålig fantasi som spelade in när jag skrev inlägget. Om någon tog det seriöst ber jag så mycket om ursäkt. Allstå det jag skrev i tidigare inlägg hittade jag bara på, vara kanske lite för otydlig med det. :\


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar