DCS: Black Shark

Robot
DCS: Black Shark

Mitt i en tid då mängder med etablerade spelutvecklare går i konkurs kan det tyckas dumdristigt att rikta in sig på en väldigt nischad marknad. Ryssarna på Eagle Dynamics går mot strömmen och släpper en tokrealistisk simulator mitt i en rådande lågkonjunktur.

#su-27-flanker, #lock-on-modern-air-combat


Medlem
Provfluget - DCS: Black Shark

Straforce?

Nej tack.

Medlem

Undra hur många det är som gjort helikoptern i en helikopter.

Medlem

Vansinnigt svårt spel/simulator.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Underbart spel, ser fram emot tilläggen. Dock vore det trevligt att slippa starfuck.

Medlem

Tog ett bra tag innan det blev testat av FZ. Detta är inget för massorna, mer för flygnördarna (proud member). Det gör sig bäst med 4-8 pers online i co-op enligt mig. ABRIS datorn är väldigt kraft-full, jag håller fortfarande på att lära mig skiten

Medlem

Hade det inte varit för starfart så hade man kanske vilja ha det.
Men har bestämt mig att bojkotta alla dumma DRM, även om det är spel jag verkligen vill ha.

Gissar på att Nasder ovan även sitter ned en TrackIR till sin burk.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Ser ut att vara extremt jobbigt att lära sig

Inaktiv

KA50 i all ära, men jag längtar nå så jävulskt till deras kommande DCS:Apache.

Hovra några meter ovanför trädtopparna tillsammans med en polare i vapensätet, pop-up, nattflygningar med FLIR *Sweeeeeet*

Synd att det inte är Longbow versionen med radar, fjantiga amerikanare och deras hemlighetsmakeri.

Spelet i sig är inte fullt så svårt, när man väl lärt sig hantera skiten så går resten rätt bra, bara man tar det lugnt.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Gissar på att Nasder ovan även sitter ned en TrackIR till sin burk.

Inte just nu, tyvärr, den ligger på hyllan brevid för tillfället. Har en äldre TIR-3 som saknar 6-DOF funktionen som gör det hela så mycket bättre. Jag sparar ihop pengar för att fixa vector expansionen som skulle ge mig det. Men jag ska plugga in min TIR3 relativt snart, behöver bara fixa en bra reflex att fixa fast på en kepa.

Medlem

starforce = inget köp

Medlem

Skaffade detta spel, verkade vara så sjukt coolt, dock är det nog omöjligt att spela med tangentbord, så jag får väl skaffa en joystick. 400 sidor PDF är väl också lite mycket.

Extremt krävande, mycket tyngre än Crysis. Hade inte högsta upplösning eller settings, men ändå flöt det på värre än Crysis på högsta i full upplösning.

Skiter i DRM när det är spel jag verkligen vill skaffa, inte haft några problem hittills.
Tycker att det är onödigt med DRM, men väljer utvecklarna att använda det så är det väl OK.

Inaktiv
Skrivet av Krycka:

starforce = inget köp

Nya Starforce med onlineaktivering är inte värre än SecuROM med onlineaktiveringar som spel som Bioshock, Mass Effect, Crysis Warhead och många andra använt.

Medlem

Låter underbart gediget, lutar nästan åt ett köp

Medlem

Detta spel kan jag nog tänka mig...Har inte sett något bra heli sim sedan Gunship 2000 till amiga....

Medlem

Har varit rätt intresserad i det här spelet. Det jag undrar är om man behöver en TrackIR för att riktigt kunna njuta av det? Jag menar, med knappar överallt runtomkringen som man ska trycka på blir det kanske lite jobbigt annars?

Medlem

Den där drm lösningen var ju skit enkel , kul .
En förbättring iaf positivt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Men dammit, fortfarande ingen drm fri version
Aja får vänta tills dom tagit sitt förnuft till fånga

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Skaffade detta spel, verkade vara så sjukt coolt, dock är det nog omöjligt att spela med tangentbord, så jag får väl skaffa en joystick. 400 sidor PDF är väl också lite mycket.

Extremt krävande, mycket tyngre än Crysis. Hade inte högsta upplösning eller settings, men ändå flöt det på värre än Crysis på högsta i full upplösning.

Skiter i DRM när det är spel jag verkligen vill skaffa, inte haft några problem hittills.
Tycker att det är onödigt med DRM, men väljer utvecklarna att använda det så är det väl OK.

Varför ens tänka tanken med en jätte seriös simulator när du inte har joy o throttle reglage? Det är snudden till vansinne?

Inaktiv

Kul att se att FZ inte har övergivit oss simulator-geeks
Angående spelet (simulatorn) så har jag aldrig testat den men den verkar otroligt bra.
Fast vet någon om cockpiten finns på engelska? (inte alla som kan ryska)

Skribent
Skrivet av flyer232:

Fast vet någon om cockpiten finns på engelska? (inte alla som kan ryska)

Svar ja

Medlem
Skrivet av frunk:

KA50 i all ära, men jag längtar nå så jävulskt till deras kommande DCS:Apache.

Hovra några meter ovanför trädtopparna tillsammans med en polare i vapensätet, pop-up, nattflygningar med FLIR *Sweeeeeet*

Synd att det inte är Longbow versionen med radar, fjantiga amerikanare och deras hemlighetsmakeri.

Spelet i sig är inte fullt så svårt, när man väl lärt sig hantera skiten så går resten rätt bra, bara man tar det lugnt.

Tyvärr så vill ju ED alltid ha full teknisk dokumentation om de fordon de simulerar så allt vi kommer att få se i Apacheväg är AH64A och inte D som är den som används främst idag.

EDIT: läste inte färdigt ditt inlägg och såg att du redan visste detta.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Härligt, man blir glad av att se FZa recensera såna här udda spel.
Jag köpte liret i December när det först kom ut via Digital Download och det är ett riktigt kanon spel för flight sim folket.

Eagle dynamics kan sin sak när det kommer till kvalitet över kvantitet.

Hoppas ni fortsätter ha lite små koll på kommande simulator spel så som Rise of Flight , Armed Assault m.m

Medlem
Skrivet av Wartex:

Har varit rätt intresserad i det här spelet. Det jag undrar är om man behöver en TrackIR för att riktigt kunna njuta av det? Jag menar, med knappar överallt runtomkringen som man ska trycka på blir det kanske lite jobbigt annars?

TrackIR gör det lite bättre, men jag kör utan för tillfället och det är fortfarande riktigt bra.

TrackIR gör att du får lite mer rörlighet på huvudet och enklare att titta runt och ut utan att behöva använda knappar på en joystick (eller hur du vill titta runt). Jag använder en av många POV-hats på min joystick uppsättning för att titta runt. Funkar bra specielt då det finns en knapp att återgå till den utgående positionen.

Så att inte ha TrackIR hindrar en inte från att njuta av spelet, men har du TrackIR så får du ut lite mer känsla ur det.

PS. Har haft spelet sedan de släppte den ryska versionen till resten av världen. (gör mig kanske till lite av en fanboi). Men det är svårt för mig att inte älska denna simulator som den simulator nörd jag är.

Medlem

starforce, isf bojkottat. ger inte ett öre för patetiska piratkopieringsskydd.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av b3pp0:

starforce, isf bojkottat. ger inte ett öre för patetiska piratkopieringsskydd.

You're loss

Medlem
Skrivet av zauii89:

You're loss

Aj.

Medlem

Ja, gillar man att läsa igenom en hel helikopter manual för att spela ett spel så visst. Näe, nöjjer mig med att fladdra runt i helikopetrarna i ArmA2.

Medlem

Funderade på att köpa det när det släpptes, men starforce fick mig att tänka om. Hörde något om att det kanske skulle släppas på steam och om det händer så är det ett givet köp.

12
Skriv svar