Starta spel problem....

Inaktiv
Starta spel problem....

Tänkte kolla om det är någon mer som har haft problem med att starta vissa spel?
Igår skulle jag ta ett par varv på smutsiga motorstorm, men märkte till min bestörtning att spelet inte ville starta. Laddar spelet ifrån menyn och sen blir det bara svart och min ps3:a hänger sig? Det funkar inte att trycka på ps-knappen heller utan allt bara fastnar så jag är tvungen att stänga av maskinen helt och starta upp den igen.
Provade ett gäng gånger och alltid samma resultat tyvärr.

Har givetvis kollat skivan efter repor och smutfläckar...men den är ren som en vissla.

Slängde på Fear och det ville inte heller starta men där kom jag dock tillbaka till huvudmenyn i alla fall.

Provade också Fight Night 3 och det spelet funkade som det ska.

Någon som har upplevt detsamma eller hört om det?

Medlem

Aldrig hört maken till nåt liknande. Har du senaste firmware? Om allt är som du säger och det inte är något annat uppenbart problem som du missat så skulle jag nog illa kvickt återlämna på garantin.

Medlem

Jag gissar på att du laddat ner och installerat Time Attack till Motorstorm innan du uppdaterat spelet, står klart och tydligt i texten till TA att man måste göra det innan. För att lösa problemet är det bara och ta bort patchfilen till spelet och göra om.

Om detta inte är fallet, så vette sjutton vad som är fel.


signatur
Inaktiv

Ok...jo jag laddade ner den innan jag hade spelet i. Kan det vara så enkelt? Hur får man bort patchen då? Var ska man gå in för att plocka bort den?

Tacksam för svar.

Inaktiv

har inte haft minsta problem med ps3,

finns det ingen bra dvd rengörare ?
finns ju lite olika varianter på rengörare som putsar ren laserlinsen.

har haft en sån till min dvd och som ibland fixat till det när man fått problem med nån dvd skiva.

Flakmonkey
Skrivet av cdhUSwe:

Ok...jo jag laddade ner den innan jag hade spelet i. Kan det vara så enkelt? Hur får man bort patchen då? Var ska man gå in för att plocka bort den?

Tacksam för svar.

Gå in på menyn där du har alla spel... där ska du ha någonting som heter Game-data eller någe liknande längst upp, där kan du välja att ta bort motorstorm-prylarna

Inaktiv

Tackar tackar Nosnos, det funkade fin fint.
Skönt att det var så enkelt.

Inaktiv

har precis samma problem med att ps3an hänger sig, ska kolla om det blir bättre om jag också tar bort lite motorstormprylar hoppas det.

1
Skriv svar