Sony: Fler köper PS3 med tiden

Robot
Medlem
Sony: Fler köper PS3 med tiden

Som sagt så skiter jag fullständigt i hur mycket onödiga extrafunktioner det finns i PS3:an... det tilltalar mig inte för fem öre. Jag vill ha den som en SPELkonsol och inget annat. Så priset är fortfarande för högt.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Som sagt så skiter jag fullständigt i hur mycket onödiga extrafunktioner det finns i PS3:an... det tilltalar mig inte för fem öre. Jag vill ha den som en SPELkonsol och inget annat. Så priset är fortfarande för högt.

antecknar

Medlem

Herrejävlar... Är jag den enda som är otroligt trött på Sonys snack hela tiden? De framstår ju som ett gäng 12-åringar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Håll käften och sänk priset på konsolen så man inte känner sig så jävla blåst när man köper en PS3:a. Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

Medlem

Skriver ner detta i min rosa dagbok.

Medlem
Skrivet av bhm.dhn:

Herrejävlar... Är jag den enda som är otroligt trött på Sonys snack hela tiden? De framstår ju som ett gäng 12-åringar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Håll käften och sänk priset på konsolen så man inte känner sig så jävla blåst när man köper en PS3:a. Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

De lär vara tvungna att fylla sin kvot av skitsnack efter Turn10 pratat.

Men det enda som kan få efterfrågan att öka relativt mycket är en prissänkning.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Exxo:

Som sagt så skiter jag fullständigt i hur mycket onödiga extrafunktioner det finns i PS3:an... det tilltalar mig inte för fem öre. Jag vill ha den som en SPELkonsol och inget annat. Så priset är fortfarande för högt.

antecknar

Antecknar att du antecknar

Medlem
Skrivet av bhm.dhn:

Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

Men Nintendo som i stort sätt bara har exklusiva titlar är helgon?

Jag är mest nöjd med min PS3, den har ett helt gäng med underbara titlar, gratis online och blu-ray. Mitt Xbox 360 har RROD och mitt Wii står mest och dammar. Xbox 360 är också en grym konsol så de lär nog bli en ny sån efter sommaren, men Wii känner ja inte mycket för, jävligt överskattad med ett misslyckat spelutbud där 97% är skit.

Medlem

Folk lär nog köpa en Ps3:a med tiden... när Blu-ray blir ner petat av ett nyare system. och Ps3:an går ner extremt i pris

Medlem

Köper gärna en PS3 i framtiden men 3 saker behöver ske.

*Priset måste gå ner
*Tunnare och mer energisnål modell måste släppas
*Ge nyare modeller stöd för bakåtkompabilitet så man kan spela PS2 titlar på den.

Medlem

Vad många missar är att PS2 inte tog fart försäljningsmässigt förren 3 år efter dess release. Sedan var det GT4 året senare som höll uppe försäljningen om jag minns rätt.

Medlem

för att inte glömma hur länge ps2an har levt och haft fortsatt stöd från både sony och spelutvecklare. tycker det säger en del var vi kommer se ps3an om ett par år.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:

Men det enda som kan få efterfrågan att öka relativt mycket är en prissänkning.

Verkligen inte. Vad Sony behöver göra är att få ut vad det är man betalar för. Varför folk väljer 360/Wii istället tror jag är för att de ser PS3 som samma konsol till ett högre pris. Då menar jag givetvis inte "Samma" bokstavligt utan att den gör samma sak, men kostar mer.

PS3 är inte enbbart spelkonsol. Den är mycket mer än så..

Medlem
Skrivet av bhm.dhn:

Herrejävlar... Är jag den enda som är otroligt trött på Sonys snack hela tiden? De framstår ju som ett gäng 12-åringar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Håll käften och sänk priset på konsolen så man inte känner sig så jävla blåst när man köper en PS3:a. Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

Du tror inte det är FZ som väljer vilja nyheter dom ska skriva om heller alltså? Tror Microsoft säger minst lika mycket men att FZ inte vill skriva om det.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av TruB:

för att inte glömma hur länge ps2an har levt och haft fortsatt stöd från både sony och spelutvecklare. tycker det säger en del var vi kommer se ps3an om ett par år.

Helt rätt. De som köpt och köper PS2 känner inte att de lagt pengar på ett dött format. På samma sätt fortsätter Sony att ge stöd åt PSP och PS3, där andra skulle gett upp (Nintendo med Gamecube och Microsoft med Xbox). De lyckas hålla 3 framgångsrika format på marknaden och har inte svikt sina konsumenter.

Naiva tankar kan tyckas, men jag håller inte med. Sony tjänar på formaten vilket, som Tretton sade, innebär att konsumenterna ser ett värde i det format dem köper. Man skulle inte köpt PS2 om man ansåg den värdelös, right? Man köper inte en PSP för att ha som prydnad, right? Man köper en PS3 för att använda den, right?

Medlem

När det kommer till konsoler nu för tiden är Xbox 360 och PS3 bäst. Wii är bara ett hög av skit.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Mitt Xbox 360 har RROD

www.xbox.com/se gå in på support och registrera din konsoll, begär reparation och när du fått ett mail så ring UPS så hämtar dem din konsoll. Fick tillbaka min (andra)RROD konsoll idag, tog bara en vecka. Gratis är det också.

Angående nyheten, så kommer jag inte köpa en PS3 förrän de har sänkt priset, finns ingen mening med det för mig. Är inte så noga med att se Blue-ray filmer alls, dvd funkar alldeles ypperligt för mig. Är inte en sådan person som MÅSTE ha allt det senaste och direkt när det kommer ut heller ;).

Nu när jag tänker efter så finns det typ inget som PS3an har som inte mitt xbox har eller jag klarar mig utan. Säkert en bra konsoll, men jag klarar mig ett bra tag till utan den.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av bhm.dhn:

Herrejävlar... Är jag den enda som är otroligt trött på Sonys snack hela tiden? De framstår ju som ett gäng 12-åringar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Håll käften och sänk priset på konsolen så man inte känner sig så jävla blåst när man köper en PS3:a. Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

Du tror inte det är FZ som väljer vilja nyheter dom ska skriva om heller alltså? Tror Microsoft säger minst lika mycket men att FZ inte vill skriva om det.

Kan du hitta dessa uttalande från MS och posta dom i den här tråden? Det är allmänt känt att sony alltid haft mest munröta(speciellt gällande absurda PR uttalanden) sedan dom gav sig in i konsol branchen.

Medlem
Citat:

Om du ser tillbaks på tidigare livscyklar, som Playstation 2 mot Nintendo 64, så har vi massor av data som föranleder oss att tro att många köpte en N64 som ingångsmaskin och senare uppgraderade till en mer kraftfull maskin när prislappen kändes rätt för dem.

Jag förstår inte jämförelsen, N64 släpptes 4 år tidigare, de var inte ens samma generations spelkonsoll.


signatur

'A true friend stabs you in the front.'

Medlem

360n verkar ju inte så tokig om man bortser från ljudnivå och RROD. Dessa fel kanske är bättre på de nyare modellerna dock.
MEN 360n får inte GoW3 så tyvärr...


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

För mig så har bara 360 Halo, Gears och Fable. Gears vill jag ha men resten klarar jag mig rätt bra utan ändå. Många av dom kommer på PC efter ett halvår vilket går att vänta. Föredrar mus och tangentbord ändå btw

PS3 har många spel som jag inte vill missa: MGS, LBP, Motorstorm, infamous än så länge och snart också Agent och GOW 3. Det är förståss bara dom exklusiva sen finns det ju spel som dom delar med 360 och PC men då kan man ju som sagt skaffa dom plattformarna istället.

Nöjd PS3 ägare som aldrig kollat på film på konsolen eller gjort nåt annat mediacenter aktigt. Rekommenderar starkt att köpa konsolen vid nästa prissänknig om du inte har gjort det redan.

Medlem
Skrivet av Peete:

360n verkar ju inte så tokig om man bortser från ljudnivå och RROD. Dessa fel kanske är bättre på de nyare modellerna dock.
MEN 360n får inte GoW3 så tyvärr...

Ni har erat GoW och vi har vårat.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jag tror att Sony kommer att gå om Xbox 360 någon dag. Men det kommer isåfall ta några år

Medlem

Ingen bryr sig. Fast PS3:an är en grymt bra konsol hur som helst

Medlem
Skrivet av Boomer:

Ni har erat GoW och vi har vårat.

Vi(ps2/ps3-ägare) har GoW och ni(eller vi som har både ps3/xb360) har Gears (of war), utvecklarna själva som kallat det så i kortform.
8)

Medlem

jadu man kan ju fundera på vilka som är 12 åringar...det är inte sony iaf... kolla på MS som köper upp allt dom ser i sin väg...så rädda att förlora!! skulle dom hålla sig inom sin ram med ms-spel så skulle dom ligga ruskigt dåligt till jämt med sony med tekken,final fantasy mm..

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

jadu man kan ju fundera på vilka som är 12 åringar...det är inte sony iaf... kolla på MS som köper upp allt dom ser i sin väg...så rädda att förlora!! skulle dom hålla sig inom sin ram med ms-spel så skulle dom ligga ruskigt dåligt till jämt med sony med tekken,final fantasy mm..

Har du förlorat kontakten med verkligenheten? Bara frågar eftersom jag blir nästan rädd när jag läser sånt här, men final fantasy började ju på nintendo så det är väl ett dåligt exampel när det spottas ut FF titlar till t ex DSen.

Vad är MS-spel om jag får fråga? Exklusiva titlar från första party devs? Såna fall var teken och FF ännu sämre exampel, menar du First person shooters så är det lite ironiskt då flera hypade titlarna på ps3an har varit FPS.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nöjd PS3 ägare som aldrig kollat på film på konsolen eller gjort nåt annat mediacenter aktigt. Rekommenderar starkt att köpa konsolen vid nästa prissänknig om du inte har gjort det redan.

Jag köpte min PS3 för drygt ett år sedan och är väldigt nöjd. Använder den till film (via mediacenter), musik och - såklart - spel.
PS3:an har ersatt DVD:n (förutom när man skall köra import-filmer från andra regioner) och stereoanläggningen i vardagsrummet för mig. När PlayTV släpps i sverige så kommer den dessutom sannolikt att fylla ännu en funktion för mig.

Det är mycket gnäll på Sony, men till skillnad från vissa andra företag så kostar inte deras online-tjänst något, vilket ju är tacksamt. Och Home-tjänsten tror jag kommer att bli riktigt intressant när den fått mogna lite.

Så jag är mycket nöjd och känner att jag faktiskt har fått rätt mycket för pengarna.

My five cents...

Medlem

Stämmer som han säger. Men så är det med alla konsoller. Själv köpte jag ps3 för nån vecka sen och är MYCKET nöjd. Fick den till bra pris på en aktion. Little Big Planet och Uncharted var det första jag köpte. Mycket roliga spel. Little Big Planet är helt galet bra! Uncharted med för den delen!

"Nöjd PS3, Xbox 360 och spel-pc - ägare"

Medlem

Jag tror faktiskt att Ps3 kommer sälja mer nu.Ganska mycket mer.


signatur

Rawr

12
Skriv svar