Sony: Fler köper PS3 med tiden

Medlem

Personligen måste jag säga att PS3 är klart den mest prisvärda spelkonsolen. Den erbjuder så mycket unika titlar (exklusiva titlar), funktioner och tjänster. Alla tillbehör följer med när du köper enheten (förutom HDMI kabel om du inte redan har en sådan hemma)

Sedan finns det givetvis de som vill ha en simplare konsol med med mer tillbehör dvs en buffé meny. Då passar xboxen bra för de spelarna.

Personligt tycker jag att det släpps överlägset mest intressanta titlar till PS3 som är EXKLUSIVA och inte portas över till PC:n eller kommer till annan konsol. *looking at ju xbox*

Kvalitén är ytterligare en faktor vilket gör valet enklare. Dessutom är PS3 väldigt öppen spelkonsol, som enkelt erbjuder möjlighet att installerar linux och där med får en datorn kombinerad med en spelkonsol.

Idag kan man få en PS3 för ca 3990:- och det är riktigt prisvärt med ett brett spelutbud som är riktigt imponerande. (De som nu funderar på att citera mig och bestämt ska hävda motsatsen, så vilja be er att inte förstöra denna diskussion. De jag skrivit är en personlig syn på det hela och jag har allt rätt att ha den utan att bli attackerad) *drunken_monkey_boxer, försök inte!*

**notis**
Äger en dammig xbox 360 premium och kommer spela forza 3 och splinter cell conviction i höst.

Sedan till FZ och deras val av nyheter. Man kan undra varför de inte väljer att ta upp att försäljningen av PS3 har ökat efter E3. Mer glädjande nyheter ist för alla pajkastningar som varit på sistone. Kanske inte genererar samma hits?

Källa: http://news.punchjump.com/article.php?id=8019


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av bhm.dhn:

Herrejävlar... Är jag den enda som är otroligt trött på Sonys snack hela tiden? De framstår ju som ett gäng 12-åringar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Håll käften och sänk priset på konsolen så man inte känner sig så jävla blåst när man köper en PS3:a. Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

MS är minst lika mycket fjantar.

Medlem

Visst behöver folk inte extra funktionerna så KÖP den inte ingen tvingar er men att försäljningen går bättre och bättre för PS3an kan ingen heller förneka. Jag för min del tror på sony för jag tycker dom tar god hand om sina konsoler.

NEJ jag är ingen fanboy bara en nöjd PS3 ägare

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av bhm.dhn:

Herrejävlar... Är jag den enda som är otroligt trött på Sonys snack hela tiden? De framstår ju som ett gäng 12-åringar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Håll käften och sänk priset på konsolen så man inte känner sig så jävla blåst när man köper en PS3:a. Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

MS är minst lika mycket fjantar.

Själv är jag extremt mycket för console exklusiva spel vilket 360 ägare inte verkar gilla. Spel som bara kommer till PS3 har väldigt mycket högre kvalite än dom som släpps på multi i 9 fall av 10

Medlem

En jävla massa gnäll. 2 sidor av en massa skit.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Köper gärna en PS3 i framtiden men 3 saker behöver ske.

*Priset måste gå ner
*Tunnare och mer energisnål modell måste släppas
*Ge nyare modeller stöd för bakåtkompabilitet så man kan spela PS2 titlar på den.

Samma här typ.... kommer köpa oavsett när God of War 3 eller Last Guardian kommer, men hade gärna sett ps2-bc o lite billigare variant eller energisnålare slim-modell.
Många som inte tänkter på energiförbrukningen på maskinerna, men det är nästan mer sparsamt för konsumenterna än om dem skulle droppa priset med en slant.

Medlem
Skrivet av redmac:

Sedan till FZ och deras val av nyheter. Man kan undra varför de inte väljer att ta upp att försäljningen av PS3 har ökat efter E3. Mer glädjande nyheter ist för alla pajkastningar som varit på sistone. Kanske inte genererar samma hits?

Källa: http://news.punchjump.com/article.php?id=8019

Känns ganska meninglöst att rapportera varje gång en konsol ökar i försäljning på Amazon.

Medlem
Skrivet av bhm.dhn:

Herrejävlar... Är jag den enda som är otroligt trött på Sonys snack hela tiden? De framstår ju som ett gäng 12-åringar som inte fått tillräckligt med uppmärksamhet. Håll käften och sänk priset på konsolen så man inte känner sig så jävla blåst när man köper en PS3:a. Så synd att man är tvungen att ta till "console exclusives" för att tvinga folk till sin konsol (Vilket MS också är skyldiga till).

Så nintendo kör inte med samma stil då eller? Dom är väl värst av alla...
(edit: Med console exklusiva titlar vill säga)

Medlem

Evigt tjat om att xboox360 låter. Funderar på att byta ut min Playstation 3 för att den låter mer än den xbox 360 jag lånade hem. Att se dvd med ps3 är smärtsamt pga oludet.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar