PS3 - tyst maskin??

Inaktiv
PS3 - tyst maskin??

Vad jag har läst så ska PS3 vara en nästintill knäpptyst maskin. Min är inte på långa vägar en knäpptyst maskin. Inte lika högljudd maskin som 360 men ändå så att den stör.

Är det bara min maskin som låter eller?


signatur

Kaxelina har ordet.

Medlem

Vaddera in den bomull och isloeringsvadd. Det gör tricket, och då ser den nästan ut som en nallebjörn också. Skämt åtsido, jag tycker min PS3:a är tyst. Kan dock inte jämföra med 360:an. Har läst om att ett antal nya PS3:or haft problem med fläktljudet och att garantin kanske gäller för det.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Det är väl för att det är varmt väl nu i många delar av sverige, när jag köpte min på launch då var den knäpptyst även om jag foldade flera dagar i sträck men märkte att den blev lite mera högljud när värmen kom men det är inte så konstigt då hela mitt rum har ju ökat i temp märkbart men även då så är den inte ens i närheten av vad 360n låter och den förbannade dvd, bluray hörs ju inte ens när den läser enda som hörs är fläkten och ett litet dovt sus eller vad man ska kalla det, ungefär som en 120mm datorfläkt på max inte mer än det.

Inaktiv

Det kan det ju vara. Värmen alltså. Min står under tvn i mindre fack. Kanske man borde flytta på den.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv

jo det borde du göra så den får mer sval luft.

min ps3 är tyst, fast det finns ju ps3 maskiner som har mer fart på fläkten och låter lite mer.

fast lika mycket som 360 väsnas nog inte nån ps3
ska bli intressant och höra hur 360 elite kommer låta.

mycke troligt är att den kommer vara tystare.

Inaktiv

Vi satte våran 360 i annat rum för att den väsnas så mkt.

Ska bara hitta en bättre plats till min PS3:a.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv

Nå, är den tystare nu?

Jag ska snart köpa mig en egen PS3 så jag vill gärna veta om det finns några fel med den.

Medlem

Haha, den är nog lika tyst som när de släppte de första exemplaren. Min har bara varvat upp ordentligt 2-3 gånger och det var när jag hade PS3an stående i ett ganska tight utrymme samt en gång när det var typ 30+ i rummet Har sen en tid tillbaks större tvbänk med bra utrymme för ps3'n och jag har inte hört av fläktarna när jag spelar eller kollar på blurayfilmer. Har du otur kan du säkert få ett måndagsexemplar men då är det väl bara att byta.

Inaktiv
Skrivet av Kalasboxen:

Nå, är den tystare nu?

Jag ska snart köpa mig en egen PS3 så jag vill gärna veta om det finns några fel med den.

Jo då den blev mkt tystare. Fläkten fick arbeta lite mera när det blev varmt inne men annars så är den tyst.


signatur

Kaxelina har ordet.

Inaktiv

Det var trevligt att höra.

Inaktiv

Min låter inte så rackarns mycke, har den juh dock helt öppet mitt på golvet =D

Medlem

Min låter inte ett skit. Står i en hylla. Se till att om du har den liggandes, att det är mera utrymme till höger om den.

1
Skriv svar