Prissänkning av Playstation 3 i höst?

Robot
Prissänkning av Playstation 3 i höst?

Då kanske man skulle skaffa en, men då måste ju man skaffa en dosa som gör så att man kan använda 360 kontroll till den, är ju kruxet iofs.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Inaktiv

Billig Blueray spelare


signatur

sleeplezz

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Då kanske man skulle skaffa en, men då måste ju man skaffa en dosa som gör så att man kan använda 360 kontroll till den, är ju kruxet iofs.

finns det?

och fungerar det bra? när jag väl skaffar ps3 så måste jag lätt lösa en sådan dosa också ju!

Medlem

Svårt, jag är sjukt sugen på att köpa en redan nu så att jag kan spela under sommaren medan jag är arbetslös, å andra sidan är det kanske värt att ha is i magen och spara lite pengar...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Svårt, jag är sjukt sugen på att köpa en redan nu så att jag kan spela under sommaren medan jag är arbetslös, å andra sidan är det kanske värt att ha is i magen och spara lite pengar...:)

Har exakt samma problem! Men man får väl vara lite smart och vänta och se om det sänks... På sommaren kan man trots allt göra annat än att sitta vid tv:n!

Inaktiv

Undrar vad man tar bort denna gång? Nya modeller av PS3 brukar vara oroväckande.

Har haft min sedan december så jag nöjer mig med min befintliga, kul för er som har behov av en.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

dom droppar beskedet under tokyo game show, prissänkningen kommer i oktober lagom till julhandeln.

sen att sony chefen i europa säger att det bara är en tidsfråga innan försäljningen skjuter i taket när prislappen känns rätt.

det är nästan bekräftat, känns så i alla fall.

Medlem

Alltså om jag köper i sådana fall så är det för blue ray eller när utvecklarna inte längre kan göra något med 360in längre och man inte kan höja grafiken längre..., men det blir väll en helt vanlig blue ray spelare istället.

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Då kanske man skulle skaffa en, men då måste ju man skaffa en dosa som gör så att man kan använda 360 kontroll till den, är ju kruxet iofs.

Jag hade också den inställningen (jag har en sladd 360 dosa till PC:n),
Men nu har jag vant mig, tog bara två spel...
Så har jag iofs köpt till trigger knappar också.
http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/5675248/Gioteck-Rea...

Nu är jag helnöjd med Dual Shock 3... dessutom så används rörelsesensorn i DS3 så ofta i spel att du tappar en massa funktionalitet om du kör med en 360 pad...

Medlem

Ja sålde mitt PS3 för 2 månader sedan. Men sugen på att skaffa ett nytt, antar jag kan vänta ett tag till prissänkningen och såklart GT5


signatur

AYY LMAO

Medlem

En prissänkning med 1000kr? Oh de vore finfint... då kommer jag garanterat o köpa en PS:3a till julhelgen.

Synd dock att man blivit bortskämd med den otroligt sköna 360-handkontrollen.

Medlem

Efter E3 mässan så har försäljningen ökat markant enligt amazons topplista på de mest sålda produkterna.

Källa: http://news.punchjump.com/article.php?id=8019

Så om de tänker sänka priset och kanske till och med annonsera en slim variant så kan detta gå riktigt bra.

Skrivet av Exxo:

Synd dock att man blivit bortskämd med den otroligt sköna 360-handkontrollen.

Man kan anpassa sig så du vet

Har själv inga problem att byta mellan min duaslshock kontroll och xbox kontrollen. Tålamod är en dygd


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ps3:an är prisvärd som den är idag! blu-ray spelare med en superb spelmaskin med många bra titlar.
så har man en full-hd tv så är en ps3 ett garanterat köp, oavsett om den kostar ca 3000 (med prissänkning) eller ca 4000 som den ligger på idag.
Jag ångrar att jag inte köpte min ps3 samtidigt som jag uppgradera från tjockis tv till 42" full-hd tv, istället för att vänta 3mån.
Men om en prissänkning får fler att köpa ps3, så bra! Då får fler en underbar upplevelse!

Medlem

Det hoppas jag inte... Köpte ju nyss min. Skulle kännas jobbigt om dom sänkte priset.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Exxo:

Synd dock att man blivit bortskämd med den otroligt sköna 360-handkontrollen.

Man kan anpassa sig så du vet

Har själv inga problem att byta mellan min duaslshock kontroll och xbox kontrollen. Tålamod är en dygd

Jadu om det ändå vore så. Jag minns att jag älskade kontrollerna när jag köpte min Playstation 2-konsol. Men nu efter att ha haft en XBOX 360 ett tag och även använt dess kontroll till PC:n så klarar jag inte av att använda PS-kontrollerna.

Men visst... ifall jag nu skaffar mig en PS3:a så kommer ända spelet till den bli GT5... och ETT enda spel ska man väl kunna spela med den kontrollen.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Men visst... ifall jag nu skaffar mig en PS3:a så kommer ända spelet till den bli GT5... och ETT enda spel ska man väl kunna spela med den kontrollen.

Om du köper ps3 för ett spel och inte ens tänker köpa några fler, ja då tycker jag att du har fel inställning. My two cents.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Exxo:

Men visst... ifall jag nu skaffar mig en PS3:a så kommer ända spelet till den bli GT5... och ETT enda spel ska man väl kunna spela med den kontrollen.

Om du köper ps3 för ett spel och inte ens tänker köpa några fler, ja då tycker jag att du har fel inställning. My two cents.

Eller jävligt mycket pengar?
(mer än dina two cents iaf)

Inaktiv

Till er som ska köpa ps3, det är värt det! så många funktioner och allt.. gratis onlinte, internet browser blueray ALLT! Själv fick jag en ps3 från min kusin, haha i know ( för att han hade 2 stycken ) men om jag hade pengarna skulle jag fortfarande köpt det.

Inaktiv

Men glöm inte! Om ni ska skaffa en ps3 så föredrar jag en lcd tv. Det blir 10k gånger skönare spelkänsla på alla spel ( glöm inte mic för att spela med polare o sånt

Medlem

Bl.a med anledning av posterna om PS3 kontrollen och att köpa en PS3 bara för ett spel, så tyckte jag att följande passar ganska bra i den här tråden.

Jag och en arbetskamrat bytte nyligen konsoll i ungefär en månad. Han tog min 360 och jag hans PS3. Mycket kortfattat är min (högst personliga) slutsats:

  • PS3 kontrollen är svår att vänja sig vid. Även efter en månads intensivt spelande. Känns som att jag skulle behöva hälften så långa tummar för att nå analogspakarna på ett bekvämt sätt. Och ja, jag har normalstora händer.

  • Naturligtvis försökte jag koncentrera mig på de PS3 exklusiva spelen under min begränsade period med PS3'an. Följande spel gjorde ett mycket mindre intryck på mig än vad jag väntat mig: MGS4, Uncharted, Killzone 2, Pain, Echochrome, Ratchet and Clank, flera pixeljunk spel, Loco Roco. Det betyder inte att det är dåliga spel, men WOW känslan infan sig aldrig. Little Big Planet däremot imponerade oerhört stort.

  • Playstation store var mest bökigt. Saknade (eller hittade iallafall aldrig) nån funktion att lista demos kronologiskt.

  • Gränssnittet kändes fräscht och det var kul att bläddra runt i något nytt. Dock irriterade jag mig på att i flera fall få upp texter med mer text än vad som rymdes i textfältet och inte kunna använda höger (eller vänster ) analogspak till att scrolla i texten.

  • När jag startade upp PS3'an första gången så var jag oerhört imponerad över ljudnivån. När sen fläkten satte igång försvann det intrycket illa kvickt. När fläkten gick igång lät den mycket mer än min 360 gör.

  • Hade jag köpt en PS3'a istället för en 360 hade jag förmodligen varit precis lika nöjd med det köpet. Crackdown, Dead Rising och Braid skulle jag nog saknat (fast det hade jag antagligen inte varit medveten om), men sannolikt hade någon PS3 exklusiv pärla fyllt det tomrummet.

  • Webläsaren var inte mycket att hänga i julgranen. Lyckades t.ex inte surfa runt på FZ.

  • Jag funderar på allvar på att köpa en PS3 ENBART för att spela Little Big Planet. Det var ett aldelles fantastiskt lysande spel.

Innan fanboysen attackerar vill jag påpeka att detta är en sammanfattning av min högst personliga subjektiva upplevelse. Vad du än tycker om din PS3'a så ändrar det inte min upplevelse.

/Resident Emil


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Tja. jag köpte en när den kom på specialkampanj för 2995:-

Medlem
Skrivet av Resident Emil:

[*]När sen fläkten satte igång försvann det intrycket illa kvickt. När fläkten gick igång lät den mycket mer än min 360 gör.

Då han din vän en ps3 med defekt fläkt. En PS3 (speciellt 40 och 80GB ) är dödstysta. Min bror har en 40Gb och den låter inte alls. Just so you know.
Min 60Gb surrar lite efter att varit på i ett antal timmar.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag har väntat nu över ett år på att priset skall gå ner. Om jag kunde köpa en PS3 80Gb för 3000 kr istället för 4000 kr så skulle det bli affär på en gång. Priset just nu är bara för mycket då jag främst är intresserad av spelen och inte Blu Ray spelaren.

Medlem
Skrivet av Resident Emil:

Bl.a med anledning av posterna om PS3 kontrollen och att köpa en PS3 bara för ett spel, så tyckte jag att följande passar ganska bra i den här tråden.

Jag och en arbetskamrat bytte nyligen konsoll i ungefär en månad. Han tog min 360 och jag hans PS3. Mycket kortfattat är min (högst personliga) slutsats:

  • PS3 kontrollen är svår att vänja sig vid. Även efter en månads intensivt spelande. Känns som att jag skulle behöva hälften så långa tummar för att nå analogspakarna på ett bekvämt sätt. Och ja, jag har normalstora händer.

  • Naturligtvis försökte jag koncentrera mig på de PS3 exklusiva spelen under min begränsade period med PS3'an. Följande spel gjorde ett mycket mindre intryck på mig än vad jag väntat mig: MGS4, Uncharted, Killzone 2, Pain, Echochrome, Ratchet and Clank, flera pixeljunk spel, Loco Roco. Det betyder inte att det är dåliga spel, men WOW känslan infan sig aldrig. Little Big Planet däremot imponerade oerhört stort.

  • Playstation store var mest bökigt. Saknade (eller hittade iallafall aldrig) nån funktion att lista demos kronologiskt.

  • Gränssnittet kändes fräscht och det var kul att bläddra runt i något nytt. Dock irriterade jag mig på att i flera fall få upp texter med mer text än vad som rymdes i textfältet och inte kunna använda höger (eller vänster ) analogspak till att scrolla i texten.

  • När jag startade upp PS3'an första gången så var jag oerhört imponerad över ljudnivån. När sen fläkten satte igång försvann det intrycket illa kvickt. När fläkten gick igång lät den mycket mer än min 360 gör.

  • Hade jag köpt en PS3'a istället för en 360 hade jag förmodligen varit precis lika nöjd med det köpet. Crackdown, Dead Rising och Braid skulle jag nog saknat (fast det hade jag antagligen inte varit medveten om), men sannolikt hade någon PS3 exklusiv pärla fyllt det tomrummet.

  • Webläsaren var inte mycket att hänga i julgranen. Lyckades t.ex inte surfa runt på FZ.

  • Jag funderar på allvar på att köpa en PS3 ENBART för att spela Little Big Planet. Det var ett aldelles fantastiskt lysande spel.

Innan fanboysen attackerar vill jag påpeka att detta är en sammanfattning av min högst personliga subjektiva upplevelse. Vad du än tycker om din PS3'a så ändrar det inte min upplevelse.

/Resident Emil

Synd att du blir så missnöjd, du verkar tro att alla ps3 låter, men det gör dom inte, jag har 2 st ps3or och dom är knäpptysta när man spelar,
dom 360 jag haft däremot är rena flygplanen, och likadant är det med samtliga polares 360s, helt olidligt,
och man undrar ju varför du inte lyckas surfa på FZ med din ps3 webläsare,
jag sätter aldrig på datorn längre när jag har igång ps3an för jag går in på FZ varje dag med ps3s webläsare och skriver här inne, eller kollar på youtube eller mailen.

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Snabbsvar" till höger.

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Svara" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Posta snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Snabbsvar" till höger.

För att komma till det vanliga svarsformuläret, klicka istället på knappen "Svara" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Resident Emil:

...

Synd att du blir så missnöjd, du verkar tro att alla ps3 låter, men det gör dom inte, jag har 2 st ps3or och dom är knäpptysta när man spelar,
dom 360 jag haft däremot är rena flygplanen, och likadant är det med samtliga polares 360s, helt olidligt,
och man undrar ju varför du inte lyckas surfa på FZ med din ps3 webläsare,
jag sätter aldrig på datorn längre när jag har igång ps3an för jag går in på FZ varje dag med ps3s webläsare och skriver här inne, eller kollar på youtube eller mailen.

Jag är inte missnöjd. Som jag skriver funderar jag på att köpa en PS3'a samt att jag förmodligen skulle varit lika nöjd med mitt val om jag köpt en PS3'a istället för en 360. Ljudnivån på olika PS3'or kan jag såklart inte kommentera, utan endast min personliga uppfattning efter en månad med en PS3'a. Jag skall fråga min kollega om hans uppfattning av ljudvolymen på sin PS3'a jämfört med andra PS3'or i hans bekantskapskrets.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

YES! Om det blir så, så måste det bli ett KÖP!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar