Sony: Vår rörelsekontroll mer precis än Natal

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

@MrMadMan: Tog du nyss ett uttalande ur arslet eller?

Molyneux har en vision om att få ett större djup i spelen.
MS har ju sedan bara spunnit vidare med minority report styrning á la viftande med facial+voice recognition.

De har liksom visat de starka sidorna, blir knepigt att få shooter att funka i tvåhandsgrepp(hur ska kameran se att du skjuter?).

Om de nu skulle anse att allt är bättre utan kontroll skulle de väl inte fortsätta tillverka vanliga kontrollen?

Sedan så finns det ju brister med PS3:ans lösning men det är klart intressant för sina spel. Om de kommer fram något som jag bara måste ha så plockar jag väl upp en beg PS3:a.

Det var inget uttalande, det är min tolkning av deras uppvisning av Natal.
Molyneux är världskänd för sina visioner. Ingen av dem har dock blivit i närheten så bra som det i början verkat vara.

Det är klart de inte kan sluta tillverka den gamla kontrollen, de flesta spel görs ju ändå för den (och det kommer troligen fortsätta så).

Jag TROR att Natal kommer bli lite för mycket gimmick. Det är klart det har sina möjligheter, men användningsområdet är nog mer begränsat än de vill få oss att tro. Minns ni snacket om hur grymma shooters skulle bli på wii t.ex?

Medlem
Skrivet av Krux:

SONY slåss, inte helt oväntat, med näbbar ock klor för sin existens. Då måste man blåsa på med allt man har (och inte har).

22 miljoner PS3 vs 30 miljoner xb360 är då inget jag ser som gör att Sony ligger risigt till. Lägg ned med dina dumheter.

on topic: Natal ser intressant ut, men just nu är den på tok för oprecis för att kunna skapa någon behållning i spel. Får se hur slutprodukten fungerar. Sonys variant är en vidareutveckling av nintendos remote och vad jag sett erbjuder större precision och djup. Men kan nog säga att jag inte kommer använda några av dessa produkter då handkontrollen duger mer än väl.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Inget illa menat till Sony men var det bara jag som tyckte att under E3 medans typ MS visade upp Natal som nästan en färdig produkt så var Sony controlen som nånting dem typ fed ex direkt från HQ för att ha nånting att kontra mot MS...
Dem visade inga speciella spel som dem har gjort med natal utan bara visat Tech Demo..tror Natal kommer komma någon år före PS3 grejen.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Inget illa menat till Sony men var det bara jag som tyckte att under E3 medans typ MS visade upp Natal som nästan en färdig produkt så var Sony controlen som nånting dem typ fed ex direkt från HQ för att ha nånting att kontra mot MS...
Dem visade inga speciella spel som dem har gjort med natal utan bara visat Tech Demo..tror Natal kommer komma någon år före PS3 grejen.

Kan hålla med om att presentationen gav intrycket att de hade nyss blivit klara med sin prototyp. Dock är det planerat att de ska släppa detta i vår och de har redan hunnit skicka ut dev kits till utvalda utvecklare. Får se hur väl planen hålls


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Krux:

SONY slåss, inte helt oväntat, med näbbar ock klor för sin existens. Då måste man blåsa på med allt man har (och inte har).

Troll

Medlem

Synd att nintendo inte använt sin motion sensor till något spectakulärt då, gillade skarpt sonys video med pil o båge/svärd o sköld. Enda chansen är red steel 2.

Dessutom har de mer kräm att få ut ur 360/Ps3 så saker o ting kanske ser lite fint ut när man viftar i luften.

Medlem
Skrivet av zdragoonz:

Jag blev mest sugen på playstations variant om ja ska va ärlig. Precision is the shit

Håller med :):up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Krux:

SONY slåss, inte helt oväntat, med näbbar ock klor för sin existens. Då måste man blåsa på med allt man har (och inte har).

22 miljoner PS3 vs 30 miljoner xb360 är då inget jag ser som gör att Sony ligger risigt till. Lägg ned med dina dumheter.

on topic: Natal ser intressant ut, men just nu är den på tok för oprecis för att kunna skapa någon behållning i spel. Får se hur slutprodukten fungerar. Sonys variant är en vidareutveckling av nintendos remote och vad jag sett erbjuder större precision och djup. Men kan nog säga att jag inte kommer använda några av dessa produkter då handkontrollen duger mer än väl.

Vad felas med dig då?
Det är väl ingen hemlighet att SONY ligger sämst till av SONY, MS och Nintendo?

Natal är oprecis? Ja, det var ju en skarp iaktagelse med tanke på att den fortfarande är under utvecklig och säkert inte alls kommer att finslipas innan relese.

Produkten har en STOR potenital för ex. fightingspel, om man gillar det.

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Krux:

SONY slåss, inte helt oväntat, med näbbar ock klor för sin existens. Då måste man blåsa på med allt man har (och inte har).

Troll

Gnom

Medlem

Trodde först Skulle visa en vanlig wii kopia, fast med 2 kontroller, men responsen samt precisionen blew me away, sätt ett par glasögon eller liknande på huvudet å vi har VR tracking, should make for an epic experience, inget mera R2 L2 för att glo runt hörnen

Nathal å andra sidan hade "Well BAM!", vilket är precis det jag trodde skulle vara problemet, sen typ en sekunds delay på spelet dem visade, en kul grej till lugnare spel javisst, men ingen action pryl direkt av det jag såg.

Medlem

Om man ska döma av vad Sony säger så låter det som att dem har en riktigt bra chans.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar