Remedy: Vi är ingen fabrik

Robot
Medlem
Remedy: Vi är ingen fabrik

Ja, "skynda lagomt" som man säger.

Trevligt att höra när en studio har resurser och vilja att ta fram något ordentligt genomarbetat.

Kvalitet lönar sig i längden.

Medlem

Dom kanske borde kolla över sin marknadsföring i så fall. Hur kul är det att sitta och vänta på ett spel i 4+ år? Man tappar intresset och blir bara allmänt irriterad, plus att förväntningarna man får av spelet efter en sån lång tid blir näst intill orealistiska. Dom borde ha väntat ett tag med att tillkännage spelet och släppa hypande material.

Att säga "Vi är inte en fabrik" känns bara löjligt. Det är väl klart vi konsumenter har krav och förväntningar av utvecklarna?

Inte för att jag väntar på spelet då. Tycker det ser hemskt tråkigt och dåligt ut

Medlem

In Remedy we trust. Sam Lake är ju en skön lirare --> http://en.wikipedia.org/wiki/Sam_Lake

Medlem

som 3drealms då eller?

Medlem

Tänk på att första Max Payne tog typ lika länge att komma efter att dom annoseradu ut det första gången.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Vi är ingen fabrik" = ny variant på "When it's done"?
Skämt åsido, Jag tror stenhårt på det här spelet och tack vare dess långa utvecklingstid är förväntningarna på massvis med smågodis uppskruvade till max!
Go Finland!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tycker det är bra att dom tar tid på sig, hur många spel har vi inte sätt som är halvt färdiga på grund av att dom släpps för tidigt. Titta på Blizzard, dom tar god tid på sig och det lönar sig i slutändan. Sen kan jag hålla med Mr.Bravo att om man släpper det alldeles för sent så har man helt enkelt tappat intresset.

Medlem

Mjo... Det är stor skillnad på att ta ett extra år till att verkligen putsa, men det känns som Remedy förlorat på detta. Både teknik och allmän putsning kan verkligen sabbas av förlängningar.

Medlem

Plattformar: Pc,360,..ps3??

trodde alan wake va exklusivt till pc och 360?
Inte för att jag ahr ngt emot att det skulle komma till ps3 men trodde att det va så..


signatur

To be the man you gotta beat the man!

Inaktiv

Som vi vet är ju finnarna lite långsamma av sig....:D

Inaktiv

Precis som flera andra bolag ska de ge fan i att visa upp spelet om de inte är långt inne i utveckling och är säkra på releasetid.

Om det är något jag inte gillar så är det spel som hypas och visas upp och sen tar det 3 år innan de släpps. Blizzard måste ses som mästare på detta, när de drar igång sina hypemaskiner flera år innan release.

Medlem
Skrivet av bigspliff:

Plattformar: Pc,360,..ps3??

trodde alan wake va exklusivt till pc och 360?
Inte för att jag ahr ngt emot att det skulle komma till ps3 men trodde att det va så..

Är nog en groda ifrån Fz, eftersom det är från MS studios så är chansen lika stor som Sony tillverkar ett spel till 360


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det blir lätt ett köp iaf, spelet ser ju awesome ut!

Medlem

yea.. when its done är bäst.

Medlem
Skrivet av zyr0k:

"Vi är ingen fabrik" = ny variant på "When it's done"?

Det var också första tanken som slog mig. Hoppas dem inte slutar som 3DR, utan verkligen får släppt Alan Wake, för det ser ut att kunna bli en höjdare.

Medlem

jag ska ändå ha det när det kommer ut.

Medlem

låt det ta tid bara spelet blir värt pengarna, för annars betalar vi inte ändå!


signatur

//monster

Medlem

För tusan gott folk det är väl bara bra spelutvecklarna tar tid på sig så att dom känner sig nöjda med spelet dom bygger upp?
Hittills så är 3drealms ensamma om sitt rekord och jag tror inte nån annan kommer komma i närheten någonsin. Då dom första bilderna på Duke nukem forever visades när Quake fortfarande var nytt och fräscht en tid som visa gamers här kanske inte ens upplevt

Så snälla snälla kan vi inte skippa att jämföra utvecklare med 3d realms så fort ett spel tar några år på sig?

Inaktiv
Skrivet av Saarela81:

Så snälla snälla kan vi inte skippa att jämföra utvecklare med 3d realms så fort ett spel tar några år på sig?

Har absolut inget mot att spel tar lång tid att utveckla. Bara de inte försöker promota spelet för tidigt. Det vill säga, håll låg profil och jobba tills de börjar närma sig release och då börja hypa spelet istället.

Medlem

Jag anser att utvecklingstiden för ett spel får vara lång, 10år om de så vill, men då ska dom inte marknadsföra spelet för tidigt. Alan Wake skulle enligt mig ha gjort debut på årets E3, acceptabelt förra E3, istället för 05. Det är av många orsaker, slippa vänta så länge, men framför allt att man inte har lika stora förhoppningar. Nu vet vi att spelet utvecklats i minst 4år, vilket är väldigt lång tid för ett spel. Så om nu Alan Wake kommer innehålla många buggar eller helt enkelt inte leva upp till hypen så är de nog bye bye Remedy.

Bara jag som tyckte grafiken såg mjäkig ut, speciellt fysiken i det hela. Med sådan tid de haft borde spelet i alla fall vara lika snyggt som just cause 2 eller något.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Ta det lugnt Remedy. Vi väntar


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

1
Skriv svar